Ταβάνι αναμένεται να πιάσει τα αμέσως επόμενα χρόνια η χρήση του digital banking στην Ελλάδα, ακολουθώντας τις τάσεις που κυριαρχούν ήδη στις πιο ώριμες αγορές και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.
Όπως επισημαίνει σε πρόσφατη έκθεσή της η McKinsey, το ξέσπασμα της πανδημίας και η ανάγκη λήψης μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης οδήγησε τη χρήση ψηφιακών μέσων από τους πελάτες των τραπεζών σε ιστορικά υψηλά σε Ευρώπη και Αμερική.
Ωστόσο, οι αναλυτές της θεωρούν ότι από εδώ και στο εξής η αγορά θα ακολουθήσει την αντίστροφη πορεία και πως θα υπάρξει μία νέα ισορροπία μεταξύ φυσικής και online εξυπηρέτησης από τα πιστωτικά ιδρύματα.
Το εγχώριο τραπεζικό οικοσύστημα πάντως δεν βρίσκεται ακόμη σε αυτό το σημείο. Η εκτίμηση τραπεζικών πηγών είναι ότι τουλάχιστον μέχρι το 2025 οι εξ αποστάσεως συναλλαγές και εργασίες θα συνεχίσουν να αυξάνονται.
Οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι «οι ελληνικές τράπεζες, παρά την ταχύτατη πρόοδο του επιχειρησιακού σχεδίου τους για ψηφιακό μετασχηματισμό, απέχουν αρκετά από τους πρωταθλητές του digital banking στην Ευρώπη. Δεν έχουμε φτάσει ακόμη στο σημείο που τα πάντα μπορούν να γίνουν μέσα από το e-banking».
Όπως λένε, αυτό θα καταστεί δυνατό μέσα στην επόμενη διετία. Συμπληρώνουν όμως, πως η βελτίωση των σχετικών υπηρεσιών και η άνοδος των online συναλλαγών, δεν θα συνδυαστεί με μία σαρωτική μείωση του αριθμού των τραπεζικών καταστημάτων.
«Το δίκτυο, παρά το αυξημένο κόστος λειτουργίας, αν και συρρικνωμένο σε σχέση με σήμερα, θα αποτελέσει το σημαντικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των αμιγώς ψηφιακών τραπεζών που θα διεκδικήσουν μερίδια στην εγχώρια αγορά τα επόμενα χρόνια» υποστηρίζουν.
Η αξία των καταστημάτων
Σύμφωνα με τον κ. Κωσταντίνο Χ. Βαρβία, πρόεδρο και CEO της WorldBridge – Ίδρυμα Πληρωμών Α.Ε. (Paylink), η οποία έχει την αποκλειστική αντιπροσωπεία της Western Union στη χώρα μας, «η ανάγκη ύπαρξης ενός φυσικού δικτύου σημείων εξυπηρέτησης θα εξακολουθήσει να υπάρχει για αρκετά χρόνια ακόμη, παράλληλα με τα ψηφιακά κανάλια διανομής».
Από την πλευρά της, η κυρία Αλεξάνδρα Πατσή, αντιπρόεδρος της εταιρείας, σχολιάζοντας τις διεθνείς τάσεις που κυριάρχησαν μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, υπογραμμίζει ότι «η αξία των φυσικών σημείων και των σημείων εξυπηρέτησης που μπορούν να παρέχουν εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών και άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα, δεν μειώθηκε στις περισσότερο ανεπτυγμένες αγορές, παρά τη ραγδαία άνοδο της χρήσης των ψηφιακών υπηρεσιών».
Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι με κάθε ευκαιρία οι τραπεζικές διοικήσεις υπογραμμίζουν το σημαίνοντα ρόλο που θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν τα σημεία παρουσίας τους σε όλη την Ελλάδα.
Κι αυτό διότι το φυσικό δίκτυο θα αποτελέσει μια βασική πηγή εσόδων, αλλά και το κυρίαρχο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των αμιγώς ψηφιακών τραπεζών που θα διεκδικήσουν μερίδια στην εγχώρια αγορά το επόμενο διάστημα.
Η αναμόρφωση του δικτύου
Το νέο μοντέλο που θα κυριαρχήσει είναι το «phygital», το οποίο αποτελεί ένα κράμα εμπειρίας καταναλωτή με στοιχεία φυσικής παρουσίας και δυνατότητα χρήσης ψηφιακών εργαλείων.
Αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων ότι μία εργασία θα μπορεί να ξεκινά από το κατάστημα και να ολοκληρώνεται στο διαδίκτυο και το αντίστροφο.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη ξεκινήσει το έργο αναμόρφωσης του δικτύου των τραπεζών, με στόχο την παροχή ποιοτικότερης εξυπηρέτησης.
Οι νέοι χώροι είναι μοντέρνοι και δεν θυμίζουν σε τίποτα το κλασικό τραπεζικό κατάστημα, διαθέτουν σημεία όπου μπορεί κάποιος να συζητήσει μακριά από αδιάκριτα βλέμματα, ενώ τα ταμεία είναι ελάχιστα ή δεν υπάρχουν.
Οι ταμειακές συναλλαγές γίνονται μέσω σύγχρονων μηχανημάτων, ακόμη και με τη χρήση μετρητών, με τη βοήθεια του προσωπικού του καταστήματος, εάν αυτό είναι απαραίτητο.
Επίσης, για την προώθηση προγραμμάτων πιο σύνθετων, με υψηλά περιθώρια κέρδους, οι μονάδες είναι στελεχωμένες από ειδικά εκπαιδευμένους τραπεζοϋπαλλήλους, που παίζουν κατά βάση το ρόλο του συμβούλου.
Έτσι, στα καταστήματα θα μπορεί κάποιος να ικανοποιήσει οποιαδήποτε ανάγκη του. Από τη λήψη ενός δανείου για την απόκτηση κατοικίας, την προστασία των μελών της οικογένειάς του μέσω ασφαλιστικών προϊόντων, μέχρι την αγορά ενός αυτοκινήτου ή τον προγραμματισμό των διακοπών του.
Latest News
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα
Σε επαφή με τράπεζα η Μουζάκης για το ομολογιακό έως 5 εκατ. ευρώ
Τη σχετική απόφαση ενέκρινε τον περασμένο Αύγουστο η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Μουζάκης
Βραβεία «Κούρος 2024»: Ποιες επιχειρήσεις τιμήθηκαν για τις επιδόσεις τους
Η Λέσχη Επιχειρηματικότητας τίμησε για 27η χρονιά την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας απονέμοντας τα βραβεία Κούρος 2024
«Ένωση» των Entersoft- Softone υπό ενιαίο οργανισμό
Η ένωση των Entersoft-Softone θα περιλαμβάνει ένα διευρυμένο portfolio λύσεων, περισσότερους από 90.000 πελάτες, πανελλαδικό δίκτυο 700 συνεργατών και θα απασχολεί 1.500 και πλέον εργαζομένους
Δεσμεύεται η περιουσία του Πηλαδάκη - Κατηγορίες για φοροδιαφυγή και απάτη από την «Αρχή για το Ξέπλυμα» - Τι απαντά ο επιχειρηματίας
Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αποκόμισε ο επιχειρηματίας Κ. Πηλαδάκης από παράνομες δραστηριότητες - Τι απαντά στις κατηγορίες ο επιχειρηματίας με ανακοίνωσή του
Globalsat: Πρωτοπόρος στον Ψηφιακό και Ενεργειακό Μετασχηματισμό των Επιχειρήσεων
H Globalsat ανέδειξε την ηγετική της θέση στο κορυφαίο αυτό Συνέδριο της Οικονομίας με θέμα «Ένα Νέο Παραγωγικό Μοντέλο – Ελλάδα 2030»
Τι είπαν τα στελέχη των ελληνικών τραπεζών στη Ν. Υόρκη
Οι προοπτικές του κλάδου που παρουσίασαν σε ξένους επενδυτές στο επενδυτικό συνέδριο της Capital Link
Για μεγαλύτερη εξοικονόμηση και αξιοπιστία η θέρμανση είναι Fujitsu
Ένα σύγχρονο κλιματιστικό δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα όλο το χρόνο, έτσι είναι η καλύτερη επιλογή για μέγιστη άνεση κάθε εποχή