Λιγότερο και ακριβότερο γάλα για τους καταναλωτές, μείωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών γαλακτοκομικών προϊόντων, όπως η φέτα και το γιαούρτι, στα διεθνή ράφια και τεράστιο πλήγμα στην εγχώρια πρωτογενή παραγωγή επιφέρει η διατηρούμενη ανοδική πορεία των τιμών σε ενέργεια και ζωοτροφές.
Διαβάστε επίσης: Παγωτά: Ο «ψυχρός πόλεμος» των 220 εκατ. ευρώ, ο τουρισμός και η Δωδώνη
Τα μειωμένα μερίδια των γαλακτοκομικών στο καλάθι των καταναλωτών και ταυτόχρονα η συρρίκνωση του ζωικού κεφαλαίου έχουν σημάνει συναγερμό στις γαλακτοβιομηχανίες, γιατί θυμίζουν έντονα εποχές βαθιάς κρίσης.
Επηρεάζονται οι εξαγωγές
«Υπάρχει μείωση της παραγωγής γάλακτος, καθώς πολλοί κτηνοτρόφοι λόγω αυξημένου κόστους προτιμούν να οδηγούν κάποια ζώα σε σφαγή» ανέφερε χαρακτηριστικά ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ Χρήστος Τσόλκας στην παρέμβασή του στην ετήσια γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων.
Διαβάστε επίσης: Καφές: Στα ύψη οι τιμές ακόμη και στο take away
Παράλληλα, η έλλειψη και οι ακριβές τιμές της πρώτης ύλης έχουν αρχίσει να επηρεάζουν τις εξαγωγές τυροκομικών προϊόντων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της τυροκομικής εταιρείας Ρούσσας, Αλέξανδρο Μποτό, αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να ικανοποιηθεί το σύνολο της ζήτησης φέτας από τις αγορές του εξωτερικού, καθώς δεν υπάρχει αρκετό ελληνικό γάλα. Σημειωτέον ότι η εταιρεία εξάγει σχεδόν το σύνολο της παραγωγής της σε 40 χώρες.
Υποφέρουν οι παραγωγοί
Σε ακόμη χειρότερη θέση βρίσκονται οι παραγωγοί, που βλέπουν καθημερινά το λειτουργικό κόστος να ανεβαίνει εξανεμίζοντας τις αυξήσεις στην τιμή του γάλακτος.
Κτηνοτρόφοι αλλά και φορείς που έχουν άμεση σχέση με τη γαλακτοβιομηχανία, όπως το Ινστιτούτο Ελληνικού Γάλακτος (ΙΕΓ), το οποίο εδρεύει στις Σέρρες, καταγγέλλουν κερδοσκοπικά παιχνίδια μέσα από τη δημιουργία τεχνητών ελλείψεων σε διάφορα προϊόντα και ειδικά στις ζωοτροφές.
Διαβάστε επίσης: ICAP: Μεγάλες προκλήσεις για τον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας
Ωστόσο, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Κρι-Κρι, Παναγιώτη Τσινάβο, «κανένα υπουργείο δεν μπόρεσε να είναι αποτελεσματικό στον έλεγχο των τιμών, ουσιαστικά δεν έγινε καμία παρέμβαση, η κερδοσκοπία συνεχίζεται».
Συνεχείς αυξήσεις
Την ίδια ώρα τα γαλακτοκομικά «φιγουράρουν» στις πρώτες θέσεις των υψηλών ανατιμήσεων, με τις τιμές να αυξάνονται έως και 35% τους τελευταίους μήνες σε κάποιους κωδικούς, ενώ την ίδια στιγμή η κατανάλωση υποχωρεί ραγδαία (την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2022 η μέση πτώση σε όγκο του παστεριωμένου γάλακτος έφτασε το 7%, ενώ στο γιαούρτι το 11,5%).
Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι καταναλωτές μόνο τον Μάιο, συγκριτικά με τον Απρίλιο, πλήρωσαν ακριβότερα τα περισσότερα προϊόντα με βάση το γάλα για τα παγωτά, καθώς οι τιμές αυξήθηκαν κατά 6,2%, για το νωπό γάλα με μειωμένα λιπαρά (+4,9%), για τα τυριά (+2,4%) και για το νωπό πλήρες γάλα (+1,8%).
Μάλιστα είχαν προηγηθεί αυξήσεις και τον Απρίλιο, συγκριτικά με τον Μάρτιο, που για το νωπό πλήρες γάλα είχαν ανέλθει στο 4%, για το γιαούρτι στο 5,5% και για τα τυριά στο 2%.
Οι μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες, αν και προς το παρόν έχουν «πατήσει φρένο» αναφορικά με την περαιτέρω αύξηση των τιμών, δεν αποκλείουν νέο κύκλο ανόδου τέλος Αυγούστου – αρχές Σεπτεμβρίου, περίοδος που η εισκόμιση γάλακτος είναι έτσι και αλλιώς μειωμένη.
Latest News
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου