Από τις μεγάλες αλυσίδες ειδών τεχνολογίας μέχρι τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ και από τα καταστήματα με είδη σπιτιού μέχρι τις αλυσίδες αθλητικών ειδών, τα πολυκαταστήματα και τις εξειδικευμένες αλυσίδες καλλυντικών, ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τις «μαύρες» εκπτώσεις του Νοεμβρίου.
Η Black Friday 2022 είναι ήδη εδώ, με δεκάδες επιχειρήσεις λιανικών πωλήσεων να ενημερώνουν ηλεκτρονικά τους καταναλωτές να σπεύσουν να γραφτούν στα ενημερωτικά τους δελτία (newsletter) για να μάθουν πρώτοι «τις μεγαλύτερες εκπτώσεις της χρονιάς» την Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου.
Διαβάστε επίσης: Black Friday: Εως 100 ευρώ θα διαθέσουν οι Ελληνες καταναλωτές για είδη μόδας
Αρκετοί μάλιστα υποδέχονται και «λίστες επιθυμιών» από πελάτες τους, καλώντας τους να συμπληρώσουν ηλεκτρονικές διευθύνσεις και αριθμούς κινητών τηλεφώνων, προκειμένου να λαμβάνουν ενημέρωση για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, ώστε να είναι έτοιμοι για τη «μαύρη» Παρασκευή.
Με αυτό τον τρόπο οι εμπορικές εταιρείες επιχειρούν να προετοιμαστούν καλύτερα, έχοντας μια εικόνα για τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση, έτσι ώστε να μην υπάρξουν ελλείψεις και δυσαρέσκεια των καταναλωτών.
Στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των καταναλωτών την «μαύρη» Παρασκευή είναι τα κινητά τηλέφωνα, οι τηλεοράσεις, τα αθλητικά παπούτσια, τα laptops, τα smartwatches, τα ανδρικά μπουφάν κ.λπ.
Τι ελπίζουν και τι φοβούνται
Αν και μετά από δύο χρόνια το εκπτωτικό event της Black Friday θα είναι πραγματικά «όπως παλιά», καθώς δεν θα υπάρχουν περιοριστικά μέτρα για τον κορωνοϊό όπως πέρσι, ή ψώνια με την υβριδική μέθοδο του click away, ή ακόμη χειρότερα, χωρίς καθόλου ψώνια στα φυσικά καταστήματα, όπως πρόπερσι, οι έμποροι ανησυχούν για το πόσο θα ανταποκριθούν οι καταναλωτές ενόψει του ζοφερού χειμώνα και των πληθωριστικών πιέσεων που έχουν οδηγήσει σε μείωση των δαπανών ακόμη και στα βασικά είδη καθημερινής ανάγκης.
Διαβάστε επίσης: Glami: Mόνο 3 στους 10 θα κόψουν το shopping
Από την άλλη ελπίζουν ότι το μέγεθος των εκπτώσεων θα δελεάσει το καταναλωτικό κοινό. Μάλιστα στις μέρες που θα διαρκέσει το εμπορικό γεγονός της Black Friday (σ.σ. ποτέ δεν διαρκεί μόνο μια μέρα η «μαύρη» Παρασκευή, αλλά παρατείνεται σχεδόν μια εβδομάδα, αρχίζοντας πριν την Παρασκευή 25/11, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στα e-shop, για να ολοκληρωθεί με τη Cyber Monday τη Δευτέρα, 28/11), θα βγάζουν προσφορές κατά κύματα.
Πάντως ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε στις -57,9 μονάδες τον Οκτώβριο, από -51,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο, καθώς τα νοικοκυριά προβλέπουν επιδείνωση της δικής τους οικονομικής κατάστασης αλλά και της χώρας, αύξηση της ανεργίας, ενώ αυξάνεται το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι δεν θα προβούν σε μείζονες αγορές.
Μπαράζ προσφορών
Πριν όμως τις «μαύρες εκπτώσεις», οι εμπορικές επιχειρήσεις, ήδη από την 1η Νοεμβρίου, έχουν επιδοθεί σε μπαράζ προσφορών χωρίς την επίσημη «ταμπέλα» των ενδιάμεσων εκπτώσεων, οι οποίες καταργήθηκαν.
«Μέχρι την επόμενη Black Friday, δες super προσφορές που υπάρχουν τώρα», «Black Friday early access -35%», «Αν δεν μπορείς να περιμένεις, δες τις προσφορές που σου αλλάζουν το σπίτι σήμερα», ή «Δεν μπορείς να περιμένεις μέχρι την Black Friday; Επωφελήσου από τις προσφορές που τρέχουν τώρα» είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά μηνύματα, προκειμένου να «ζεσταθεί» η αγοραστική διάθεση, η οποία υπό το βάρος των πληθωριστικών πιέσεων δεν είναι και στα καλύτερά της σύμφωνα με τους εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου.
Μεταξύ των προωθητικών ενεργειών που ξεχωρίζουν είναι οι προσφορές σε καλλυντικά, αρώματα, είδη σπιτιού και μεγάλες τηλεοράσεις ενόψει Μουντιάλ.
Ειδικότερα, οι μεγάλες αλυσίδες ειδών τεχνολογίας και οικιακών συσκευών διαφημίζουν εκπτώσεις από 50% έως 70%, ενώ εκπτώσεις της τάξης του 20%-30% κάνουν αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού. Στα είδη ένδυσης και υπόδησης οι προσφορές κυμαίνονται από 30% έως 70%, ενώ στα καλλυντικά οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 20% έως 50%.
Κυριακάτικο crash test
Εν όψει και Black Friday, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται το άνοιγμα των καταστημάτων την επόμενη Κυριακή 13 Νοεμβρίου, κυρίως για το κατά πόσο οι καταστηματάρχες, αλλά και οι καταναλωτές θα ανταποκριθούν.
Ήδη το κυριακάτικο άνοιγμα των καταστημάτων, το οποίο τελικά από 6 Νοεμβρίου μεταφέρθηκε στις 13 Νοεμβρίου λόγω της ισχυρής κακοκαιρίας που θα πλήξει τη χώρα, προκάλεσε για μια ακόμη φορά διαμάχη ανάμεσα στις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις και τις αλυσίδες λιανικής.
Latest News
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου
Τα χρήματα στην Avramar μπήκαν, ζητείται τώρα νέος επενδυτής
Γιατί η αγορά χαρακτηρίζει την εταιρεία «Μαρινόπουλο της ιχθυοκαλλιέργειας»