Δίχως να υπάρξει ουσιαστική εξέλιξη πραγματοποιήθηκε χθες η τηλεδιάσκεψη του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων με το διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ).
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Όλες οι αλλαγές στα μεγάλα σούπερ μάρκετ – Ποιοι μείωσαν τιμές – Τι προϊόντα πρόσθεσαν
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπρόσωποι των βιομηχανιών υποστήριξαν ότι συνεχίζουν αδιάλειπτα τα προγράμματα προσφορών, απαντώντας εμμέσως – ή αμέσως – σε προηγούμενες δηλώσεις του υπουργού περί μη επαρκούς συμμετοχής της βιομηχανίας στο «καλάθι του νοικοκυριού» και περί ελέγχων στα τιμολόγια πωλήσεων των προμηθευτών προς τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Ανέφεραν μάλιστα ότι υφίστανται αθέμιτες πρακτικές από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ τόνισαν ότι δεν έχει εκτιμηθεί όπως θα έπρεπε η συνεισφορά της βιομηχανίας.
Τι αναφέρει ο ΣΕΒΤ
Σε δήλωσή του ο ΣΕΒΤ επισημαίνει χαρακτηριστικά τα εξής:
«Η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών προσφέρει σταθερά στους καταναλωτές προϊόντα επώνυμα, ασφαλή, υψηλής ποιότητας, με διαρκείς προωθητικές ενέργειες, διασφαλίζοντας παράλληλα την επάρκεια σε προϊόντα διατροφής.
Πιο συγκεκριμένα, από τις αρχές του τρέχοντος έτους, το ποσοστό της προωθητικής έντασης για τα επώνυμα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στην κατηγορία Τρόφιμα και Ποτά ανήλθε στο 42,3%, με σταθερά ανοδική τάση (πηγή: NielsenIQ).
Συμμεριζόμενη την κρισιμότητα της κατάστασης, η Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών θα συνεχίσει να στηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή, προκειμένου τα προϊόντα που παράγει να αποτελούν τη συνειδητή επιλογή του.
O ΣΕΒΤ, στο πλαίσιο του θεσμικού του ρόλου, ενθαρρύνει τα Μέλη του να εντατικοποιήσουν τις ενέργειές τους, διευρύνοντας τη συμμετοχή τους στο ‘καλάθι του νοικοκυριού’».
Οι αλλαγές
Στο μεταξύ, με πρόστιμα από 1.000 μέχρι 50.000 ευρώ απειλούνται οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ εάν τα ταμπελάκια του «καλαθιού του νοικοκυριού» εξακολουθήσουν να είναι «αόρατα» και τα ράφια δεν είναι συνεχώς γεμάτα, όπως προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης που ψηφίστηκε χθες.
Οι ακριβείς διαστάσεις και το σχήμα, ή τα σχήματα, που θα έχει το σήμα του «καλαθιού» θα περιληφθούν σε υπουργική απόφαση, που ενδεχομένως να εκδοθεί ακόμη και σήμερα. Με την ίδια απόφαση θα επικαιροποιηθούν και οι κατηγορίες των προϊόντων που συμμετέχουν στο καλάθι, με ισχύ απ’ την προσεχή Τετάρτη.
Πως θα είναι το σήμα
Πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρουν ότι το ταμπελάκι με το ειδικό σήμα θα πρέπει να έχει διαστάσεις τουλάχιστον 8×8 cm και, ενώ θα μπορεί εκτός από τετράγωνο να είναι ορθογώνιο, ή και στρογγυλό με διάμετρο 8 cm. Αυτή η διάσταση επιλέχθηκε προκειμένου να μπορεί να στηρίζεται στο ράφι. Επαρκώς ορατή θα πρέπει να είναι και η λίστα με τα προϊόντα του «καλαθιού» και στην είσοδο του καταστήματος.
Επιπλέον, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν την υποχρέωση να έχουν επαρκή αποθέματα των προϊόντων που εντάσσουν στη λίστα του «καλαθιού του νοικοκυριού» και στην περίπτωση που κάτι εξαντληθεί να το αντικαθιστούν με αντίστοιχο προϊόν ίσης ή χαμηλότερης αξίας.
Οι παραβάσεις των εν λόγω υποχρεώσεων θα επιφέρουν πρόστιμα από 1.000 έως 3.000 ευρώ.
Αναφορικά με την ένταξη και άλλων προϊόντων στο «καλάθι», όπως για παράδειγμα κάποια που θεωρούνται απαραίτητα για τους διαβητικούς, π.χ. υποκατάστατα ζάχαρης, τρόφιμα ολικής άλεσης κ.ά., πιθανόν να καθυστερήσει για κάποιες μέρες, καθώς πρέπει να εξασφαλιστεί ότι θα υπάρχει συνεχής ροή.
Επιπλέον, βάσει της τροπολογίας, οι αλυσίδες έχουν την υποχρέωση να διατηρούν επαρκή αποθέματα των προϊόντων που εντάσσουν στη λίστα του «καλαθιού του νοικοκυριού» και στην περίπτωση που κάτι εξαντληθεί να το αντικαθιστούν με αντίστοιχο προϊόν ίσης ή χαμηλότερης αξίας.
Latest News
Τι σημαίνει για την Kiko Milano στην Ελλάδα το deal με τη Louis Vuitton
Δεν υπάρχει καμία επίδραση στο αναπτυξιακό πλάνο της low cost ταλικής μάρκας που έφερε ο όμιλος Φάις στην Ελλάδα, ως αποκλειστικός διανομέας, το 2020
Ποιος είναι ο όμιλος «Παύλος Ν. Πέττας» που χτύπησε το ακίνητο στο Ρίο - Αντίρριο - Το success story των 77 ετών
Η εταιρεία διαθέτει πλέον περισσότερα από 80.000 τ.μ. ιδιόκτητων εγκαταστάσεων στην Ελλάδα και άλλα 110.000 τ.μ. στη Βουλγαρία
Η μάχη των τραπεζών με τα έξοδα σε 4 μέτωπα
Η πρόγευση της στρατηγικής για τον περιορισμό των δαπανών από την Πειραιώς
Πώς τα «τραπεζάκια έξω» έσωσαν την παρτίδα για την Coca Cola HBC
Τι είπε για την ελληνική αγορά ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC Ζόραν Μπογκντάνοβιτς – Οι εκτιμήσεις για το 2024 και οι ανατιμήσεις που έρχονται
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Νatech: Από τα Γιάννενα μέχρι... την Αφρική φέρνει τα πάνω - κάτω στις τράπεζες
Αναπτύσσει τραπεζικά συστήματα για ιδρύματα σε πάνω από 40 χώρες του κόσμου
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Interlife: Υψηλά κέρδη για το 2023 και αύξηση παραγωγής
Η εταιρεία πρότεινε διανομή μερίσματος 0,16 ευρώ ανά μετοχή
Χαρδούβελης: Ξανά ισχυρές οι ελληνικές τράπεζες – Καθοριστικός ο ρόλος τους στη χρηματοδότηση της οικονομίας
Συνάντηση της ΕΕΤ με εκπροσώπους του οικονομικού επιτελείου του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ
Κοντά στο 71% το ποσοστό του Ν. Λύκου στην AustriaCard - Μέσω placement σε επενδυτές το 15%
Η διαδικασία εντάσσεται στην προσπάθεια της εταιρείας να ενισχύσει τη διασπορά των μετοχών της, καθώς στον κ. Λύκο άνηκε λίγο πάνω από το 77% της εταιρείας