Στροφή σε εναλλακτικές επιλογές για να διατηρήσει τις μηχανές της σε λειτουργία, από την εταιρεία Kelheim Fibers, για να αντεπεξέλθει στην διακοπή των ρωσικών εξαγωγών φυσικού αερίου προς τη Γερμανία.
Προς το παρόν, η βαυαρική εταιρεία, της οποίας οι ίνες χρησιμοποιούνται σε οτιδήποτε, από σακούλες τσαγιού έως ταμπόν, θα χρησιμοποιεί πετρέλαιο θέρμανσης αντί για φυσικό αέριο από τα μέσα Ιανουαρίου.
Ισπανία- Γαλλία- Πορτογαλία: Σε τελική φάση το σχέδιο για το πράσινο υδρογόνο
Στροφή στο υδρογόνο
Το μειονέκτημα είναι ότι αυτό θα αυξήσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και μακροπρόθεσμα η εταιρεία εξετάζει τη μετάβαση στο υδρογόνο, το οποίο είναι μια πολύ καθαρότερη πηγή ενέργειας, υπό την προϋπόθεση ότι παράγεται με τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας.
«Θέλουμε να είμαστε μία από τις πρώτες μεγάλες εταιρείες στη Βαυαρία που θα στραφούν στο υδρογόνο», δήλωσε στο Reuters ο Craig Barker, διευθύνων σύμβουλος της .
Το ενεργειακό κόστος αντιπροσωπεύει πάνω από το 60%-70% των μεταβλητών εξόδων της Kelheim Fibers, ξεπερνώντας εκείνο της κύριας πρώτης ύλης της, ανέφερε ο Barker.
Η κρίση ίσως οδηγήσει σε πράσινη ανάπτυξη
Η μείωση των προμηθειών φυσικού αερίου από τη Ρωσία προς τη Γερμανία μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο, ανάγκασε το Βερολίνο να επαναλειτουργήσει ή να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των ανθρακικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής του, θέτοντας σε κίνδυνο τους στόχους για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Ωστόσο, ο οικονομολόγος του ifo Klaus Wohlrabe, δήλωσε ότι η κρίση θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε πιο πράσινη παραγωγή.
«Η στήριξη στα ορυκτά καύσιμα μακροπρόθεσμα … έχει αποδειχθεί επικίνδυνη πορεία. Έτσι, μεσοπρόθεσμα, τουλάχιστον, οι εταιρείες δεν έχουν άλλη επιλογή από το να επαναπροσανατολιστούν», δήλωσε ο Wohlrabe.
Η Kelheim Fibers, η οποία μέχρι στιγμής καλύπτει το 85% των ενεργειακών αναγκών της με φυσικό αέριο, βρίσκεται σε συζητήσεις με ενδιαφερόμενους φορείς για εισαγωγές υδρογόνου με αναμενόμενη ετήσια κατανάλωση περίπου 30.000 τόνων, αρχής γενομένης από το 2025, πρόσθεσε ο Barker.
«Χρειαζόμαστε οπωσδήποτε υποδομές», είπε, προσθέτοντας ότι θα χρειαστεί ένας αγωγός για τη σύνδεση με το γερμανικό διυλιστήριο Bayernoil και ένα λιμάνι για την κάλυψη της ζήτησης.
Το πρώτο δίκτυο αγωγών υδρογόνου
Νωρίτερα αυτό το μήνα, το υπουργείο Οικονομικών της Γερμανίας ενέκρινε την κατασκευή του πρώτου δικτύου αγωγών υδρογόνου της χώρας. Ανακοίνωσε επίσης, ένα σχέδιο δράσης για τη στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων κατά τη μετάβασή τους στην κλιματικά ουδέτερη παραγωγή, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης των υποδομών υδρογόνου.
Απαιτούνται περισσότερα για την επιτάχυνση των επενδύσεων στο υδρογόνο, συμπεριλαμβανομένου ενός νόμου για το υδρογόνο, ώστε να μειωθεί η γραφειοκρατία και να ρυθμιστεί γρήγορα η αύξηση του υδρογόνου, ανέφερε νωρίτερα αυτό το μήνα η Ενωση Βιομηχανιών Κοινής Ωφέλειας, BDEW.
«Το 2023 πρέπει να δώσει νέα ώθηση για επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το υδρογόνο, τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύση φυσικού αερίου που μπορούν να χρησιμοποιούν υδρογόνο και τα ενεργειακά δίκτυα», δήλωσε η πρόεδρος της BDEW, Kerstin Andreae.
Και η Ινδία επενδύει στο υδρογόνο
Η Ινδία σχεδιάζει ένα πρόγραμμα κινήτρων ύψους 2 δισ. δολαρίων για την πράσινη βιομηχανία υδρογόνου, δήλωσαν τρεις πηγές στο Reuters, σε μια προσπάθεια να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και να γίνει ένας σημαντικός εξαγωγικός «παίκτης» στον τομέα αυτό.
Το πρόγραμμα κινήτρων στοχεύει στη μείωση του κόστους παραγωγής του πράσινου υδρογόνου κατά το ένα πέμπτο μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, δήλωσε ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος.
Τι εστί πράσινο υδρογόνο
Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο. Παρασκευάζεται με τη διάσπαση του νερού με μια ηλεκτρική διαδικασία, την ηλεκτρόλυση. Εάν οι συσκευές που το κάνουν αυτό, οι ηλεκτρολύτες, τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το προϊόν ονομάζεται πράσινο υδρογόνο, ένα καύσιμο απαλλαγμένο από εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Latest News
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Συμφωνία στη G7 για μείωση της παραγωγής πλαστικού
Η ρύπανση από το πλαστικό δεν σταματά να αυξάνεται, ενώ εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί έως το 2060 εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο
Αύξηση 10% εσόδων και EBITDA στα 178,4 εκατ για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ το 2023
Οι συνεχιζόμενες επενδύσεις χτίζουν κέρδη για τα επόμενα χρόνια
Νέα συνεργασία Nissan - Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας
Η Nissan θα έχει δικαιώματα διανομής για τη σειρά προϊόντων Silence, όπως τα διθέσια Silence S04 και οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες
«Πετάει» η μετοχή της Tesla - H εξέλιξη στην Κίνα που την εκτίναξε στο +15%
Η «χαρμόσυνη» είδηση από την Κίνα και την απόφαση των τοπικών αρχών σχετικά με τους περιορισμούς στα οχήματά της