Η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία θα συζητήσουν σήμερα, για πρώτη φορά με λεπτομέρειες, το σχέδιό τους για τη δημιουργία ενός αγωγού μεταφοράς «πράσινου» υδρογόνου από την ιβηρική χερσόνησο προς τη Γαλλία και την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και οι πρωθυπουργοί της Ισπανίας και της Πορτογαλίας Πέδρο Σάντσεθ και Αντόνιο Κόστα, θα συναντηθούν το μεσημέρι στο περιθώριο της συνόδου κορυφής των χωρών του νότου της ΕΕ (EUMED) για να οριστικοποιήσουν τον οδικό χάρτη του έργου αυτού, το οποίο ανακοινώθηκε στις 20 Οκτωβρίου στη διάρκεια της ευρωπαϊκής συνόδου.
Το πλάνο
Αυτός ο υποθαλάσσιος αγωγός θα επιτρέπει τη μεταφορά «πράσινου» — διότι θα παράγεται από ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές– υδρογόνου από την ιβηρική χερσόνησο, η οποία φιλοδοξεί να αναχθεί σε πρωταθλήτρια αυτής της ενέργειας του μέλλοντος, προς τη Γαλλία και τις χώρες της βόρειας ΕΕ.
Διαβάστε επίσης: Ισπανία: Πρωτοπορεί στην παραγωγή πράσινου υδρογόνου
Ο αγωγός έχει ονομαστεί “H2Med” ή “BarMar” – από την πρώτη συλλαβή των πόλεων Βαρκελώνη (Barcelona) και Μασσαλία (Marseille)– τις οποίες θα συνδέει ο αγωγός.
Πρόκειται να αντικαταστήσει τον “MidCat”, που ξεκίνησε το 2003 για να ενώσει τα δίκτυα αερίου της Γαλλίας και της Ισπανίας μέσω των Πυρηναίων, αλλά τελικά εγκαταλείφθηκε καθώς δεν υπήρχε οικονομικό ενδιαφέρον, ενώ είχε προκαλέσει την αντίδραση των οικολόγων και του Παρισιού.
Τα πρώτα συμπεράσματα
Τώρα που οι πρώτες έρευνες έχουν γίνει από τον Οκτώβριο «οι υπουργοί Ενέργειας των τριών χωρών ή εκπρόσωποί τους θα βρεθούν εκεί για να παρουσιάσουν τα πρώτα συμπεράσματα για τη μελέτη σκοπιμότητας της υποδομής, για τη χρηματοδότησή της και ένα προσχέδιο», επεσήμανε πηγή της γαλλικής προεδρίας.
Αρχικά στόχος του αγωγού αυτού ήταν η μεταφορά αερίου από την ιβηρική χερσόνησο προς την υπόλοιπη ΕΕ προκειμένου να μειωθεί η εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο. Τελικά ο H2Med θα χρησιμεύσει για τη μεταφορά υδρογόνου, σύμφωνα με πηγές της ισπανικής κυβέρνησης. Και αυτό προκειμένου να πειστεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή – η πρόεδρος της οποίας Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν θα βρίσκεται στο Αλικάντε—να χαρακτηρίσει το έργο «κοινού ενδιαφέροντος» και να χρηματοδοτήσει μέρος του με κοινοτικούς πόρους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους