Στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού και στη προσπάθεια που γίνεται για να καταστεί η Ελλάδα 12μηνος τουριστικός προορισμός, αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, μιλώντας από το βήμα του Greek Davos, στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ που διεξάγεται στο Νταβός της Ελβετίας, με θέμα «Ανοικοδόμηση Τουρισμού για το Μέλλον: Νέες Αρχές για την Καθοδήγηση μιας Πιο Βιώσιμης και Ανθεκτικής Τουριστικής Ανάπτυξης».
Ο κ. Φραγκάκης αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην πολύ καλή πορεία του τουρισμού το περασμένο έτος, μετά από την «κατάρρευση» του 2020.
«Καταφέραμε μέσα σε 2,5 χρόνια όχι μόνο να ξανακερδίσουμε τα έσοδα του 2019, αλλά και να ξεπεράσουμε» τόνισε, προσθέτοντας ότι αυτό δεν έγινε τυχαία. Ο γ.γ. του ΕΟΤ υπογράμμισε την συντονισμένη προσπάθεια, κάνοντας λόγο για μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα «να συνεργαστούμε» , αναφερόμενο στη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα στο σύνολό του (επιχειρήσεις και εργαζόμενοι) με την κυβέρνηση.
Χρονιά ορόσημο
«Το 2022 είναι μια χρονιά ορόσημο για την Ελλάδα», υπογράμμισε.
«Αυτά τα τελευταία 2,5 χρόνια πετύχαμε και κάτι άλλο σημαντικό: αναβαθμίσαμε το brand Ελλάδα», είπε ο κ. Φραγκάκης, τονίζοντας ότι η Ελλάδα είναι πλέον στην top 5άδα των τουριστικών brands: «Αυτό θα πρέπει να το διατηρήσουμε και να το ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο» πρόσθεσε.
Τόνισε μάλιστα ότι αυτό θα βασιστεί σε δύο πυλώνες: πρώτον την βιωσιμότητα και δεύτερον την ψηφιοποίηση του τουριστικού περιβάλλοντος.
«Στόχος μας είναι ο τουρισμός να φέρει περισσότερες δουλειές και να δημιουργήσει περισσότερο εισόδημα για όλη την Ελλάδα. Αυτό είναι το όραμά μας για φέτος. Και πιστεύω ότι μπορούμε να το πετύχουμε» υπογράμμισε.
Αναφερόμενος στον ΕΟΤ υπενθύμισε ότι ήδη έχει 20 γραφεία στο εξωτερικό και προωθεί το νέο image της Ελλάδας, που δεν είναι μόνο τα νησιά και οι ακτές: «Όλη η Ελλάδα ένας προορισμός 365 ημερών» είναι ο νέος στόχος, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι δεν είναι εύκολο να δείξουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα.
Οι νέες αγορές
Ερωτηθείς για τις νέες αγορές στις οποίες σχεδιάζει να «απευθυνθεί» ο ΕΟΤ, ο κ. Φραγκάκης υπενθύμισε ότι ο ελληνικός τουρισμός έχει μια μεγάλη αγορά στη Ευρώπη, την οποία «θέλουμε να κρατήσουμε» και προσπαθούμε να ανοίξουμε κι άλλες αγορές με πρώτες τις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Η άλλη αγορά είναι η Λατινική Αμερική, η οποία δεν είναι τόσο εύκολη. Έχουμε αγορά ένα γραφείο στην Μαδρίτη που εργάζεται για αυτόν τον στόχο» είπε, προσθέτοντας ότι στόχος είναι επίσης οι αγορές των αραβικών χωρών και της Αυστραλίας.
«Η Ελλάδα έχει χειμώνα»
Στο πλαίσιο των προσπαθειών για ενίσχυση και του χειμερινού τουρισμού, ο κ. Φραγκάκης είπε ότι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο τρέχει μια καμπάνια σε 17 χώρες με τίτλο «Η Ελλάδα όντως έχει χειμώνα» και παράλληλα προωθείται σε δέκα χώρες το Greekend (ως ιδανικός προορισμός για αποδράσεις του Σαββατοκύριακου).
Τέλος για τις προοπτικές για το 2023 είπε ότι τα πρώτα σημάδια είναι θετικά, από τα έως τώρα στοιχεία από τις κρατήσεις, και εξέφρασε την ελπίδα ότι τον Μάρτιο μόλις εκτονωθεί η ενεργειακή κρίση η εικόνα θα είναι ακόμα καλύτερη.
Latest News
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
«Η καλύτερη παραλία της Ευρώπης είναι ελληνική» – Εκτενές αφιέρωμα του Guardian
Δείτε ποιες είναι
Καλώς ήρθε η τουρκική λίρα στα νησιά του Αιγαίου
Απόβαση τουριστών από τη γειτονική χώρα τις πρώτες ημέρες του προγράμματος χορήγησης της ειδικής Visa τοπικού χαρακτήρα
Ξεχάστε Μύκονο και Σαντορίνη - Η WSJ προτείνει Αθηναϊκή Ριβιέρα για διακοπές
Καλό φαγητό, συναρπαστική ιστορία και παρθένες παραλίες
Ενας στους 3 διακοπές στα... Νότια Προάστια - Το top10 των προορισμών κοινωνικού τουρισμού
Οι 10 περιφερειακές ενότητες με τον μεγαλύτερο αριθμό ενεργοποιημένων επιταγών τον Απρίλιο
On track οι επενδύσεις 400 εκατ. στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Η Αθήνα στις 10 ελκυστικές ευρωπαϊκές πόλεις για ξενοδοχειακές επενδύσεις - Πού υστερεί η Θεσσαλονίκη [πίνακας]
Τι αναφέρει η GBR Consulting
Ποιοι τουρίστες «ψήφισαν» Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν, πόσο έμειναν [πίνακες]
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2023
Αποζημίωση μαμούθ 100 εκατ. στον όμιλο Μαντωνανάκη από την ΕΤΑΔ - Όλη η απόφαση του Άρειου Πάγου στον ΟΤ
Το ιστορικό της διένεξης με την ΕΤΑΔ για το Grand Resort στο Λαγονήσι
Το top10 των περιφερειών με τα περισσότερα τουριστικά έσοδα [πίνακες]
Πλεονασματικό κατά 18,2 δισ. το ταξιδιωτικό ισοζύγιο το 2023