Μειώθηκε κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές το 2021, καθώς σε επίπεδο ΕΕ διαμορφώθηκε σε 9,1%, χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2020 (10,3%), σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνει πολλή δουλειά για να επιτευχθεί ο στόχος του 14% που έχει τεθεί επί του παρόντος μέχρι το 2030, σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
ΕΕ: Από ΑΠΕ το 22% της ενέργειας που καταναλώθηκε το 2021
Επομένως, το 2021, η ΕΕ ήταν 4,9 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τον στόχο του 2030 και 0,9 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τον στόχο του 2020.
Παρά την αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές σε απόλυτες τιμές σε σύγκριση με το 2020, η μείωση του μεριδίου συνδέεται τόσο με την αύξηση των μεταφορικών δραστηριοτήτων λόγω άρσης των περιορισμών COVID-19 όσο και με την αλλαγή μεθοδολογίας.
Πρωτιά Σουηδίας, τελευταία η Ελλάδα
Μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, μόνο δύο ξεπέρασαν τον στόχο του 2030. Η Σουηδία με 30,4% είχε μερίδιο περίπου τρεις φορές μεγαλύτερο από αυτό που καταγράφηκε σε 25 κράτη μέλη της ΕΕ και υπερδιπλάσιο από τον στόχο του 2030. Ακολούθησε η Φινλανδία (20,5%), η οποία έδειξε επίσης πολύ υψηλή χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές. Τα υψηλά μερίδια της Σουηδίας και της Φινλανδίας εξηγούνται από τη σημαντική χρήση συμμορφούμενων βιοκαυσίμων στο μείγμα καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές τους.
Αντίθετα, τα χαμηλότερα μερίδια καταγράφηκαν στην Ιρλανδία και την Ελλάδα (και οι δύο 4,3%), την Πολωνία (5,7%), τη Λετονία (6,4%) και τη Λιθουανία (6,5%).
Οι μεγαλύτερες μειώσεις από το 2020 έως το 2021 καταγράφηκαν στην Ιρλανδία (-5,9 ποσοστιαίες μονάδες), στην Ουγγαρία (-5,4 π.μ.) και στο Λουξεμβούργο (-4,6 π.μ.).
Το 2021, όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, με εξαίρεση τη Φινλανδία (+6,2 π.μ.), τη Λιθουανία (+1,0 π.μ.), τη Δανία (+0,8 π.μ.), την Κροατία (+0,4 ποσοστιαίες μονάδες) και τη Μάλτα (καμία μεταβολή), κατέγραψαν μείωση στο μέσο μερίδιο της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στις μεταφορές σε σύγκριση με το 2020.
Latest News
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο