Με 7.812.000 Έλληνες online, σχεδόν 8 στους 10 έχουν πραγματοποιήσει αγορές από e-shop το τελευταίο δίμηνο, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησαν πρόσφατα η Focus Bari και η plushost και η οποία παρουσιάστηκε στο ΕΒΕΑ, στο πλαίσιο του Phygital Commerce Summit.
Πώς όμως διαμορφώνεται το προφίλ του Έλληνα online shopper;
Οι γυναίκες φαίνεται να πιστεύουν περισσότερο στις ψηφιακές αγορές (80%) ξεπερνώντας τους άνδρες (77%), ενώ οι καταναλωτές ηλικίας 16-34 ετών είναι η κατηγορία με το υψηλότερο ποσοστό online αγορών (82%).
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι πως πλέον ένα μεγάλο ποσοστό (63%) που χρησιμοποιούν το e-shop για τις αγορές τους είναι ηλικίας άνω των 65 ετών.
Πόσα ξοδεύουν
Οι γυναίκες και τα νεαροί καταναλωτές είναι εκείνοι που ξοδεύουν και τα μεγαλύτερα ποσά ψωνίζοντας από τις ψηφιακές βιτρίνες, σημειώνοντας μάλιστα… ισοπαλία.
Συγκεκριμένα, δαπανούν 537 και 538 ευρώ αντίστοιχα όταν οι άνδρες στα online καταστήματα ξοδεύουν 481 ευρώ.
Κατά μέσο όρο, σύμφωνα με έρευνα, οι Έλληνες δαπανούν 510 ευρώ για αγορές από το Διαδίκτυο ποσό μικρότερο μεν αλλά όχι πολύ μακριά από εκείνο που «πηγαίνει
στα φυσικά καταστήματα (644 ευρώ).
Από πού ψωνίζουν
Για τα ηλεκτρονικά τους ψώνια οι online shoppers προτιμούν περισσότερο τις επώνυμες αλυσίδες με πολλά brands (26%), ακολουθούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα επώνυμων brands (22%), ενώ το τρίτο υψηλότερο μερίδιο (21%) κατέχουν marketplaces.
Στον αντίποδα, στις φυσικές αγορές το τοπικό κατάστημα είναι αυτό που κυριαρχεί με μερίδιο 39%, οι αλυσίδες με πολλά brands κατέχοντας μερίδιο 28% ακολουθούν, ενώ τα καταστήματα επώνυμων brands (21%) κατατάσσονται στην 3η θέση. Μικρότερα μερίδια διαθέτουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ (6%), τα πολυκαταστήματα (5%) και τα πρατήρια καυσίμων (1%).
Σημειώνεται ότι ο αριθμός των ελληνικών επιχειρήσεων με ενεργή ηλεκτρονική παρουσία έχει εκτιναχθεί μέσα στην τελευταία 3ετία και από 7.000 επιχειρήσεις στις αρχές του 2020 ξεπέρασαν τις 20.000 πριν το κλείσιμο της περασμένης χρονιάς.
Τι ψωνίζουν
Κατά τους τελευταίους δύο μήνες οι περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές έγιναν στην κατηγορία των φαρμάκων και των συμπληρωμάτων διατροφής με ποσοστό 86% των ερωτηθέντων να κάνει αυτού του είδους τις αγορές, ακολουθούν τα ρούχα με 72%, τα καλλυντικά με 69%, τα εσώρουχα και μαγιό με 61%, η αθλητική ένδυση και υπόδηση με 61%, τα βιβλία με 57%, τα είδη δώρων με 54%, τα είδη κουζίνας με 53%, τα υποδήματα με 52%.
Γιατί ψωνίζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα
Οι καλύτερες τιμές και προσφορές, η εξοικονόμηση χρόνου και η αποφυγή μετακίνησης προς το φυσικό κατάστημα είναι οι λόγοι για να προτιμήσει κάποιος/α τις online αγορές.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές στην Ελλάδα προτιμούν τις αγορές από το online κανάλι: λόγω καλύτερων τιμών και προσφορών (74%), επειδή εξοικονομούν χρόνο (62%) και γλιτώνουν τη μετακίνηση προς το φυσικό κατάστημα (55%).
Το 50% απαντά ότι ψωνίζει online, επειδή βρίσκει μεγαλύτερη γκάμα επιλογών και το 49% ότι μέσω των ηλεκτρονικών παραγγελιών γλιτώνει αναμονή και ουρές στα φυσικά καταστήματα.
Εξαιρώντας την τιμή, τα πέντε κυριότερα κριτήρια για να επιλέξουν οι καταναλωτές ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, εκτός της τιμής, είναι τα ακόλουθα: δωρεάν αποστολή (59%), διαθεσιμότητα (54%), ασφάλεια πλατφόρμας (44%), δωρεάν επιστροφή (43%) και θετικές αξιολογήσεις (42%).
Latest News
Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουν διαδικτυακά οι Έλληνες - Τι είδε η Eurostat
Η ψηφιοποίηση κερδίζει συνεχώς έδαφος και αυτό φαίνεται στις αγορές μας. Τι επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν από το διαδίκτυο.
13 ιδιωτικά νησιά στην Ελλάδα ζητούν επενδυτές – Τα εμπόδια για τις αγοραπωλησίες
Μεγάλη η ζήτηση στα μεσιτικά γραφεία για ανάπτυξη νέων super luxury ξενοδοχειακών μονάδων
Τα 90 δισ. που θα άλλαζαν την οικονομία – Τα κόκκινα δάνεια και τα deals επιχειρήσεων
Πολύ λίγα μέχρι στιγμής τα deals για την εξαγορά προβληματικών επιχειρήσεων μέσω της διαδικασίας διαχείρισης των κόκκινων δανείων
Πόσο άλλαξε η οικονομία μετά τη χρεοκοπία – Τι λένε οικονομολόγοι και οίκοι
Δεκατέσσερα χρόνια μετά το Καστελλόριζο, ποιες είναι οι προσδοκίες και οι επισημάνσεις για το νέο παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Εξαγωγές, τουρισμός και Ταμείο Ανάκαμψης κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης
H δημοσιονομική πειθαρχία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, εάν η χώρα επιθυμεί να αποφύγει δυσάρεστες εξελίξεις
Ποιοι κλάδοι έκαναν «Ανάσταση» και ποιοι τραβούν (ακόμη) Γολγοθά
Ποια είναι η εικόνα στην αγορά – Τι λένε στον ΟΤ επιχειρηματίες για την πασχαλινή κίνηση
Με «συνοδηγό» την ακρίβεια η πασχαλινή έξοδος - Στα ύψη η βενζίνη
Ξεφεύγει η τιμή των καυσίμων σε Λεκανοπέδιο και δημοφιλείς προορισμούς – Βάσανο το πασχαλινό τραπέζι, πού κυμαίνονται οι τιμές