Kατά το ήμισυ θα μπορούσε να μειωθεί η παγκόσμια ζήτηση για βενζίνη το 2024, συμπιέζοντας τα περιθώρια των διυλιστηρίων για το δεύτερο εξάμηνο, λόγω της στροφής προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες και την επιστροφή στην κανονική κατανάλωση μετά την πανδημία.
Στη χαμηλότερη ανάπτυξη από το 2020, η ζήτηση είναι πιθανό να αυξηθεί κατά 340.000 βαρέλια την ημέρα (bpd), στα 26,5 εκατομμύρια bpd φέτος, λέει η εταιρεία συμβούλων Wood Mackenzie, από την ανάπτυξη 700.000 bpd πέρυσι, καθώς η Κίνα πλησιάζει στο σημείο κορύφωσης για ζήτηση καυσίμων μεταφορών και οι ΗΠΑ την έχουν ξεπεράσει.
Ρωσία: Αναστέλλει ξανά τις εξαγωγές βενζίνης από τον Μάρτιο
«Η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων έχει αυξηθεί στις ΗΠΑ και την Κίνα», δήλωσε η αναλυτής της Woodmac Sushant Gupta στο Reuters. «Για φέτος η κινεζική ζήτηση θα αυξηθεί μόνο κατά 10.000 bpd, λόγω της υψηλότερης απορρόφησης EV».
Η Consultancy Rystad Energy δεσμεύει την παγκόσμια ζήτηση βενζίνης σε περίπου 26 εκατομμύρια bpd το 2024, αύξηση περίπου 300.000 bpd από αύξηση περίπου 700.000 bpd το 2023, τροφοδοτούμενη από την έκρηξη κατανάλωσης μετά την πανδημία, όπως επιβεβαίωσε και ο αναλυτής Mukesh Sahdev.
Η Κίνα, κάποτε η κινητήρια δύναμη της παγκόσμιας ζήτησης βενζίνης, αναμένεται να αντιπροσωπεύει περισσότερες από τις μισές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων φέτος, δήλωσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ).
Η κατανάλωση βενζίνης από τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού στον κόσμο αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου 1,3%, ή περίπου 2 εκατομμύρια τόνους, σε 165,1 εκατομμύρια μετρικούς τόνους (3,8 εκατομμύρια bpd) φέτος, σύμφωνα με τις προβλέψεις ενός ερευνητικού βραχίονα της China National Petroleum Corp (CNPC).
Ο ερευνητικός βραχίονας του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της Κίνας, της Sinopec, αναμένει ότι η ζήτηση βενζίνης θα αυξηθεί κατά 1,7%, ή περίπου 3 εκατομμύρια τόνους, για να ανέλθει στους 182 εκατομμύρια τόνους φέτος.
Καθώς η πτώση των τιμών ωθεί τη ζήτηση, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν φέτος θα μπορούσε να φτάσει το 45% στην Κίνα, περίπου το 25% στην Ευρώπη και περισσότερο από το 11% στις Ηνωμένες Πολιτείες, εκτιμά ο IEA.
Συγκριτικά, οι ραγδαίες πωλήσεις αυτοκινήτων, μαζί με την υψηλή οικονομική ανάπτυξη και τη χαμηλή διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων, οδηγούν τη ζήτηση βενζίνης στην Ινδία και την Ινδονησία.
Η κατανάλωση βενζίνης στην Ινδία θα σημειώσει νέο ρεκόρ 39,2 εκατομμυρίων τόνων (908.000 bpd) το έτος έως τον Μάρτιο του 2025, αύξηση περίπου 5% από 37,2 εκατομμύρια τόνους το έτος έως τον Μάρτιο του 2024, σύμφωνα με κυβερνητικές εκτιμήσεις.
Πιέσεις
Η κατανάλωση βενζίνης στις ΗΠΑ μειώθηκε σε περίπου 376 εκατομμύρια γαλόνια ημερησίως (8,94 εκατομμύρια bpd) το 2023, αφού έφτασε το ρεκόρ των 392 εκατομμύρια γαλόνια το 2018, σύμφωνα με την Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ.
Η ζήτηση το 2024 αναμένεται να είναι σταθερή, ανέφεραν οι αναλυτές.
Ως αποτέλεσμα, τα περιθώρια διύλισης στις ΗΠΑ αναμένεται να παραμείνουν υπό πίεση μετά την αιχμή της καλοκαιρινής περιόδου οδήγησης, ανέφεραν οι αναλυτές της Woodmac και της Rystad.
Στην Ευρώπη, η ζήτηση βενζίνης θα αυξηθεί κατά 50.000 bpd ή 2,3% το 2024 σε 2,19 εκατομμύρια bpd, σύμφωνα με τα τελευταία χρόνια, ανέφερε η FGE.
Η στασιμότητα της ευρωπαϊκής ζήτησης βενζίνης και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από το νέο διυλιστήριο Dangote της Νιγηρίας, το μεγαλύτερο στην Αφρική και την Ευρώπη που θα μπορούσε να προσθέσει 280.000-300.000 bpd βενζίνη στα παγκόσμια ισοζύγια, θα θέσει υπό πίεση τα ευρωπαϊκά περιθώρια διύλισης, σύμφωνα με την Woodmac.
Τα περιθώρια βενζίνης στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ασία έχουν αυξηθεί κατά 85% φέτος, για να διαμορφωθούν σε περίπου 29 $ από ένα βαρέλι αργού WTI την 1η Μαΐου και 29% και περίπου 13 $ από ένα βαρέλι αργού πετρελαίου Brent στις 30 Απριλίου, αντίστοιχα, σύμφωνα με τις προσδοκίες ισχυρή καλοκαιρινή ζήτηση, έδειξαν τα στοιχεία του LSEG.
Τα περιθώρια ενισχύθηκαν στις αρχές του τρέχοντος έτους λόγω των διάσπαρτων διακοπών διυλιστηρίων στην Ασία και τις ΗΠΑ, ενώ το υψηλότερο κόστος μεταφοράς λόγω επιθέσεων στη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα και στις ρωσικές ενεργειακές υποδομές στήριξε τις ευρωπαϊκές αγορές βενζίνης.
Ενώ η βενζίνη Eurobob άξιζε περίπου 23 δολάρια από το βαρέλι αργού Brent την 1η Μαΐου, από τον μέσο όρο των 19,67 δολαρίων τον Απρίλιο του περασμένου έτους.
Latest News
Γιατί εκτοξεύονται πάλι οι τιμές στο ρύζι - Ολοταχώς προς υψηλό 15ετίας
Ποιοι παράγοντες εκτοξεύουν πάλι τις τιμές
Ανοδικά το πετρέλαιο μετά από 3 εβδομάδες καθώς βελτιώνεται η ζήτηση
Τα τρία πιθανά σενάρια για το αποτέλεσμα της συνάντησης του ΟΠΕΚ+ τη 1η Ιουνίου
Πυρετός στο ασήμι - Η λάμψη του θαμπώνει τις βιομηχανίες και τις αγορές
Νέο ράλι στις τιμές λόγω ζήτησης για επενδύσεις αλλά και για βιομηχανική παραγωγή - Προς μεγάλες ελλείψεις στην παραγωγή το 2024
Κερδοσκοπικά funds εκτοξεύουν τις τιμές του χαλκού - Κρίση «νικελίου» φοβάται η αγορά
Το χάσμα μεταξύ των τιμών των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου είναι το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί
Οι «ταύροι» στα πολύτιμα μέταλλα - Πόσο θα διαρκέσει το ράλι
Οι προβλέψεις των στρατηγικών αναλυτών
Ο πληθωρισμός δίνει λάμψη στο χρυσό
Υποχωρούν δολάριο και αποδόσεις αμερικανικών ομολόγων
Σταθεροποιητικές τάσεις στην αγορά πετρελαίου
Οι καταλύτες της αγοράς
Σε ύψος ρεκόρ τα futures χαλκού - Data centers και ΕV εκτινάσσουν τη ζήτηση
Η ζήτηση για χαλκό θεωρείται ευρέως ως δείκτης οικονομικής υγείας, με το μέταλλο να θεωρείται το κλειδί για το οικοσύστημα της ενεργειακής μετάβασης.
Πτωτικά το πετρέλαιο μετά τον αμερικανικό πληθωρισμό χονδρικής
Ο πληθωρισμός χονδρικής, οι προβλέψεις του ΟΠΕΚ και οι πυρκαγιές στον Καναδά οι καταλύτες της αγοράς
Ο χαλκός... λάμπει σαν χρυσός - Τι τροφοδοτεί το ράλι σε επίπεδα άνω των 10.000 δολ.
Στο υψηλότερο επίπεδο από το 2022 κινείται ο χαλκός με τον τόνο να ξεπερνά τα 10.200 δολάρια