Στην Ελλάδα, μια χώρα όπου η ναυτιλία αποτελεί βασικό στοιχείο της ελληνικής οικονομικής δραστηριότητας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα -όπως γραφει και το Bloomberg- η πλουσιότερη «φιγούρα» του κλάδου είναι μια γυναίκα.
Ο λόγος -όπως γραφει και το Bloomberg- για την 40χρονη Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής του Ομίλου Angelicoussis Shipping, μίας από τις μεγαύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου. Η ίδια κληρονόμησε την εταιρεία, από τον πατέρα της Γιάννη, ο οποίος πέθανε το 2021 σε ηλικία 72 ετών.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η αύξηση των ναύλων εκτόξευσε την αξία της εταιρείας της τα τελευταία δύο χρόνια και συνέβαλε στην άνοδο της καθαρής περιουσίας της Αγγελικούση που πλέον αποτιμάται σε περίπου 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον «Δείκτη Δισεκατομμυριούχων» του Bloomberg, καθιστώντας την το δεύτερο πλουσιότερο άτομο στην Ελλάδα μετά την Βίκυ Σάφρα και μεταξύ των πλουσιότερων γυναικών στον κόσμο.
Ισχυρές γυναίκες
Η Μαρία Αγγελικούση, βρίσκεται μεταξύ ενός μικρού αλλά αυξανόμενου συνόλου ισχυρών γυναικών στη ναυτιλία, μιας βιομηχανίας που κυριαρχείται από άντρες. Μεγιστάνες όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος ήταν το πρότυπο των ελλήνων δισεκατομμυριούχων, την ώρα που οι γυναίκες αποτελούν μόνο το ένα τρίτο περίπου του εργατικού δυναμικού στις πλοιοκτήτριες εταιρείες και μόλις το 2% των πληρωμάτων.
«Η ναυτιλία θεωρούνταν πάντα μια ανδρική βιομηχανία, αλλά αν κοιτάξετε γύρω σας σήμερα είναι εντυπωσιακό πόσες γυναίκες βρίσκονται σε πολύ εξέχουσες θέσεις», δήλωσε ο Nigel Lowry, ανταποκριτής της Lloyd’s List.
Με σπουδές στο Κέμπριτζ, η Αγγελικούση εργαζόταν για την Εθνική Υπηρεσία Υγείας στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2008, όταν ο πατέρας της την πήρε πίσω στην Ελλάδα για να μαθητεύσει μαζί του. Συμπεριλαμβανομένων των πλοίων που βρίσκονται υπό παραγγελία, ο στόλος της Angelicoussis Shipping περιλαμβάνει 134 πλοία αξίας περίπου 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Latest News
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία