«Γκάζι» στις επιστροφές προϊόντων πάτησαν τη νέα χρονια οι «επιλεκτικοί» αγοραστές, προκαλώντας πονοκέφαλο στους λιανοπωλητές. Παράλληλα, εστάλη το μήνυμα για τις δυσκολίες που φέρνει στους καταναλωτές το υψηλό κόστος ζωής.

Οι επιστροφές αυξήθηκαν 20% τον Ιανουάριο σύμφωνα με την ReBound, μια εταιρεία που διαχειρίζεται τις επιστροφές προϊόντων για τους λιανοπωλητές, καθώς οι αγοραστές παγκοσμίως γίνονται πιο προσεκτικοί λόγω των αυστηρότερων προϋπολογισμών. Οι πελάτες της εταιρείας περιλαμβάνουν την Crocs και την Helly Hansen.

Οι ψηφιακοί καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους ελέω κρίσης 

Την ίδια ώρα, ολοένα και περισσότεροι έμποροι λιανικής αρχίζουν να χρεώνουν τους καταναλωτές για την επιστροφή αγορών στο διαδίκτυο, με τη βρετανική αλυσίδα μόδας New Look να εισαγάγει χρέωση, ακολουθώντας το παράδειγμα των Zara και Boohoo Group Plc.

Ο υψηλότερος πληθωρισμός των τελευταίων περίπου τεσσάρων δεκαετιών επιβαρύνει τους καταναλωτές και τους ωθεί να δώσουν προτεραιότητα σε βασικά προϊόντα όπως τα τρόφιμα και η θέρμανση. Με περισσότερους καταναλωτές να αγοράζουν με πίστωση και να επιστρέφουν αγαθά στα καταστήματα, οι καλύτερες από το αναμενόμενο πωλήσεις των Χριστουγέννων μπορεί να μην είχαν τόσο νόημα όσο ήλπιζαν ορισμένοι αναλυτές.

«Οι άνθρωποι είναι πολύ πιο επιλεκτικοί σχετικά με το τι θέλουν να κρατήσουν», δήλωσε η Pippa Stephens, αναλύτρια στην  GlobalData Plc . «Πολλοί έμποροι δυσκολεύονται με αυτό».

Aγαθά 7,2 δισ.

Οι επιστροφές είναι δαπανηρές για τους εμπόρους τόσο ως προς τα χαμένα έσοδα όσο και σε ό,τι αφορά το κόστος προκειμένου να πωληθεί εκ νέου ένα προϊόν. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αγαθά αξίας περίπου 7,2 δισεκατομμύρια δολ. επιστράφηκαν πέρυσι και αυτό αναμένεται να αυξηθεί σε περισσότερα από 8 δισ. έως το 2027, σύμφωνα με την GlobalData.

Η Asos Plc κατηγόρησε εν μέρει τις επιστροφές για τη μείωση των κερδών. Σε αντίθεση με το Boohoo, το οποίο χρεώνει  3 δολ. ανά πακέτο, η Asos έχει διατηρήσει δωρεάν τις επιστροφές. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Jose Antonio Ramos Calamonte χαρακτήρισε τις δωρεάν επιστροφές ως βασικό μέρος της στρατηγικής της εταιρείας.

Οι επιστροφές έχουν αυξηθεί από την πανδημία, όταν τα lockdowns σήμαιναν ότι οι περισσότερες αγορές ρούχωνγινόταν διαδικτυακά. Επιπλέον, η επιστροφή στην εργασία και τις εκδηλώσεις, σε συνδυασμό με το υψηλότερο κόστος ζωής, έχει κάνει τους καταναλωτές να απαιτούν πολλά περισσότερα.

«Προς το παρόν, οι καταναλωτές διατηρούν μόνο αυτό που πραγματικά αγαπούν», δήλωσε η Jelle Schoenmaker, διευθύνουσα σύμβουλος της ReBound.

Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι επιστροφές μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς αυξήθηκαν κατά 26% σε περισσότερα από 50.000 προϊόντα, σύμφωνα με την ParcelLab, η οποία συνεργάζεται με εμπορικά σήματα όπως η H&M και η Bose.

Σκουπίδια

Το πρόβλημα έχει οδηγήσει σε βουνά από εμπορεύματα να σαπίζουν σε χώρους υγειονομικής ταφής, με μόνο το 75% των επιστρεφόμενων προϊόντων να μεταπωλούνται. Ο πάροχος Logistics Inc. βοηθά τους λιανοπωλητές να επαναφέρουν τα προϊόντα στους πελάτες προσθέτοντας νέα ετικέτα, καθαρίζοντας και επιδιορθώνοντας σπασμένα αντικείμενα. Πέρυσι περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης επιστράφηκαν στην GXO σε όλη την Ευρώπη και τουλάχιστον το 90% μεταπωλήθηκαν, σύμφωνα με τον επικεφαλής στρατηγικής Neil Shelton.

«Βλέπουμε μια σημαντική ώθηση από τις εταιρείες να επαναχρησιμοποιήσουν το απόθεμα που επιστρέφεται και να οδηγείται σε πώληση, ελπίζουμε στο 100%», δήλωσε ο Shelton, η εταιρεία του οποίου παρέχει αποθήκευση σε εμπόρους λιανικής.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή