Παραμένουν τα ερωτήματα, σχεδόν δύο 24ωρα από την τραγωδία στα Τέμπη, σχετικά με τον «κηδεμόνα» της ασφάλειας των σιδηροδρομικών δικτύων, καθότι είναι θολό το τοπίο ως προς τη διεξαγωγή των ελέγχων σε υποδομές και συρμούς. Όπως αποκάλυψε το χθεσινό ρεπορτάζ του OT, η αρμόδια Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ξεκίνησε έλεγχο σε ΟΣΕ και Hellenic Train. Χωρίς ωστόσο να δίνεται απάντηση αν είχε προηγηθεί έλεγχος προ του δυστυχήματος.
Δύο ημέρες περίπου μετά από την τραγική στιγμή της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη η αρμόδια ανεξάρτητη Αρχή για τους σιδηροδρόμους εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ. Είναι σε εξέλιξη, δηλαδή, η αυτεπάγγελτη έρευνα την οποία έχει ζητήσει η Αρχή τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από την Hellenic Train.
Πρόεδρος Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων: Δεν ελέγχουμε εμείς την κατάσταση του δικτύου
Ζητά όλα τα τεκμήρια και τα στοιχεία που θα βοηθήσουν την έρευνα που διεξάγει.
Ο ΟΣΕ στη «Δήλωση Δικτύου» για το 2023, στην ΡΑΣ, αναφέρεται στο ζήτημα της κυκλοφορίας. Εκεί ο ΟΣΕ ενημερώνει για το που υπάρχει και που δεν υπάρχει σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας. Από τη Δήλωση Δικτύου του ΟΣΕ είναι εμφανής ο τρόπος με το οποίο περιγράφει την κατάσταση με τα συστήματα ασφαλείας στο δίκτυο. Δηλαδή, εκείνα που ενδεχομένως θα απέτρεπαν δυστυχήματα, όπως αυτό των Τεμπών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ΟΣΕ, στην Ελλάδα «εγκαθίσταται» σύστημα προστασίας συρμών ETCS level 1. ( Κάθε αδειοδοτημένη σιδηροδρομική επιχείρηση, που διαθέτει Πιστοποιητικό Ασφάλειας, αιτείται πρόσβαση από το Διαχειριστή της Υποδομής – ΟΣΕ ΑΕ, ακολουθώντας τη διαδικασία που περιγράφεται στην ισχύουσα Δήλωση Δικτύου.)
Το in επικοινώνησε, χθες, με τη διοίκησή της Αρχής και σε διευκρινίσεις σχετικά με τις αρμοδιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και στο αν έχει αρμοδιότητα για πιστοποίηση ως προς το δίκτυο ή την ασφάλεια κυκλοφορίας των συρμών, τονίστηκε από τη διοίκηση ότι “ οι αρμοδιότητες μας είναι ο έλεγχος της τήρησης των διαδικασιών ασφαλείας των εταιρειών ΟΣΕ και Hellenic Train”.
Οπως εξηγεί η Ιω. Τσιαπαρίκου, Πρόεδρος της ΡΑΣ, “δηλαδή αν ακολουθούνται οι διαδικασίες με βάση το υφιστάμενο δίκτυο οχήματα συστήματα, όπως περιγράφονται στα Συστήματα Διαχείρισης Ασφαλείας που μας καταθέτουν. Τα έργα υποδομής ή τα νέα οχήματα εγκρίνονται από τη ΡΑΣ σε σχέση με τη διαλειτουργικότητα».
Αν και η Αρχή έχει αρμοδιότητες για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, δεν έχει δημοσιεύσει σχετική έκθεση από το 2021. Στην Ελλάδα, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων λειτουργεί από το 2010, ως Ανεξάρτητη. Λαμβάνει όμως κρατική χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό, ως φορέας που υπάγεται στο υπουργείο Υποδομών. Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2023 η χρηματοδότηση από το κράτος ανέρχεται στα 1.220.000 εκατ. Ευρώ.
“Μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα που συνέβη στην περιοχή των Τεμπών με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ξεκίνησε χθες τη διαδικασία αυτεπάγγελτης έρευνας”, αναφέρει σε σχετικό δελτίο τύπου, το οποίο δημοσίευσε το μεσημέρι της Πέμπτης. “Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είναι ο φορέας που εποπτεύει την εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφαλείας (ΣΔΑ), τα οποία είναι υποχρεωμένοι να συντάσσουν και να τηρούν ο Διαχειριστής Υποδομής (ΔΥ), δηλαδή ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) και οι Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις, στην προκειμένη περίπτωση η Hellenic Train Α.Ε” και προσθέτει “στα Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας καταγράφονται με κάθε λεπτομέρεια οι διαδικασίες οι οποίες πρέπει να εφαρμόζονται από τις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις και τον ΟΣΕ, βάσει της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τους σιδηροδρόμους, προκειμένου να διασφαλίζεται η τήρηση όλων των κανόνων και απαιτήσεων ασφαλείας. Τα Συστήματα αυτά αποτελούν τον οδηγό και το εργαλείο των προαναφερθέντων σιδηροδρομικών φορέων, μέσω των οποίων αξιολογούν, ελέγχουν και προλαμβάνουν οποιοδήποτε κίνδυνο”.
Latest News
Οι σημαντικότεροι σταθμοί στον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς - Πότε καθιερώθηκε το 8ωρο
Η πρώτη Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα γιορτάστηκε το 1893, ενώ το 8ωρο καθιερώθηκε πολλές δεκαετίες μετά
Τι αλλάζει στην έκδοση στοιχείων κυκλοφορίας για ρυμουλκούμενα – τρέιλερ
Ποιους αφορά το πεδίο των δικαιούχων της ρύθμισης
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Challenges and Delays in Greece’s Hydrocarbon Exploration
Sources disclose that the petroleum companies holding the concessions are seeking partners to jointly invest and share the costs of exploration and drilling.
Συσκευασίες σταφίδας ανακαλεί ο ΕΦΕΤ
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε την άμεση ανάκληση του συνόλου της συγκεκριμένης παρτίδας του εν λόγω προϊόντος και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι.
Συνεχίζεται η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα – Αυξημένη κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά
Σε εξέλιξη είναι η έξοδος των αδειούχων του Πάσχα, με την κίνηση στα λιμάνια να είναι αυξημένη.
Αντιπαραθέσεις στον δρόμο προς την ηγεσία της Κομισιόν
Η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν (ΕΛΚ) κλήθηκε να υπεραμυνθεί των πολιτικών της θητείας που φεύγει έχοντας εξ αριστερών της στη σκηνή τον εκπρόσωπο του ακροδεξιού ID Άντερς Βίστισεν
Έκλεισε η πλατφόρμα για την επιστολική ψήφο - Πάνω από 200.000 εγγραφές
Πότε αναμένεται η αποστολή του εκλογικού φακέλου
Γενικά αίθριος καιρός - Θυελλώδεις άνεμοι στο Αιγαίο
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού
Επιστροφή πινακίδων οχημάτων από τον Δήμο Αθηναίων λόγω Πάσχα
Οι οδηγοί μπορούν να παραλαμβάνουν τις πινακίδες από τα γραφεία της Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου Αθηναίων (Αγ. Κωνσταντίνου 14, 1ος όροφος), από τις 09.00 έως τις 15.00.