Στον πόλεμο για τις συντάξεις προστέθηκε από χθες και ο πόλεμος για το νερό. Ένας βίαιος πόλεμος, με τραυματίες, μεταφορές σε νοσοκομείο και από τα δύο στρατόπεδα, με διαδηλωτές και όργανα ασφαλείας. Στην απαγορευμένη κινητοποίησh κάλεσε η συμμαχία Bassines non merci, το περιβαλλοντικό κίνημα Soulèvements de la Terre και μια αριστερή ένωση αγροτών.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις τους τραυματίστηκαν έως και 200 άτομα, ένα εκ των οποίων κινδυνεύει να πεθάνει. Οι αρχές δεν έχουν επιβεβαιώσει αυτές τις πληροφορίες. Γύρω στους 6.000 διαμαρτυρόμενους, κυρίως νέοι, με οικολογικές πεποιθήσεις αλλά και άγριες διαθέσεις, Γάλλοι και ξένοι, καλά εξοπλισμένοι για τη μάχη βρέθηκαν στην κοινότητα Sainte Soline, από τη μια, και από την άλλη 3.200 αστυνομικοί με δακρυγόνα και βόμβες κρότου λάμψης. Πεδίο της μάχης δεν ήταν οι δρόμοι των πόλεων αλλά τα χωράφια της Sainte Soline, στη νοτιοδυτική Γαλλία, γύρω από μια μεγάλη οπή που προορίζεται να γίνει μια μεγάλη δεξαμενή νερού για αρδευτικούς σκοπούς.
Η ακόρεστη δίψα ΔΝΤ, Παγκόσμιας Τράπεζας και ΕΕ για… ιδιωτικοποιημένο νερό
Για την εξυπηρέτηση των μεγαλο-καλλιεργητών
Δεν είναι η μοναδική. 41 τέτοιες δεξαμενές διαστάσεων από 8 έως 18 εκτάρια γης προβλέπονται στα σχέδια των κατασκευαστών. Οι εμπνευστές αυτών των ρεζερβουάρ νερού υποστηρίζουν ότι είναι «πολύτιμες για τις καλλιέργειες, ιδιαίτερα το καλοκαίρι, που επικρατεί ξηρασία» εξηγούν οι εμπνευστές των σχεδίων μαζί με την κυβέρνηση που τους στηρίζει οικονομικά. Ποιο το πρόβλημα επομένως; Δεν πρόκειται για δεξαμενές που συγκεντρώνουν μόνο το νερό της βροχής. Θα αντλούν νερό από τον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα, αλλά και από τα ποτάμια, όπου το τρεχούμενο νερό θα κατευθύνεται προς αυτές τις δεξαμενές. Για να εξυπηρετεί ποιους αγρότες ακριβώς; Όχι τόσο τους μικρομεσαίους αγρότες, αλλά εκείνους με καλλιέργειες που απαιτούν μεγάλες ποσότητες νερού, όπως το καλαμπόκι, «τους μεγάλο-καλλιεργητές που εξυπηρετούν τα συμφέροντα των αγροτοβιομηχανικών παραγόντων σε βάρος των τοπικών αγροτικών λύσεων» όπως καταγγέλλει η Greenpeace. Ο πόλεμος για το νερό σίγουρα θα συνεχιστεί.
Ολυμπία Τσίπηρα, Παρίσι
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Η περιβαλλοντική πολιτική, περνάει μέσα από το Πράσινο Ταμείο
Ο ρυθμός απορρόφησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και τα νέα εργαλεία
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS – Ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο λειψυδρίας
Οι χώρες της Νοτίου Μεσογείου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας κρίσης λειψυδρίας, με τους ειδικούς να εκπέμπουν καμπανάκι κινδύνου.
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα