Καθώς ο ρυθμός των αφίξεων των γιγαντιαίων κρουαζιερόπλοιων επιταχύνεται στη Βαρκελώνη των 1,7 εκατομμυρίων κατοίκων, ο δήμος αντιστέκεται, με την ελπίδα να καταστήσει το μέρος λιγότερο δημοφιλή προορισμό για τις απειλητικές κρουαζιέρες.
Μιλώντας στον The Guardian η αντιδήμαρχος της πόλης Janet Sanz για τα προβλήματα που φέρνει αυτό το είδος του τουρισμού είπε «θα περπατάτε και ξαφνικά θα υπάρχει αυτή η μάζα ανθρώπων που εμφανίζονται όλοι μαζί στο δρόμο» εξηγώντας πως αυτοί οι τουρίστες «δεν καταναλώνουν τίποτα και δεν έχουν οικονομικό αντίκτυπο… Απλώς περιφέρονται για τέσσερις ή πέντε ώρες και φεύγουν».
Η Βαρκελώνη δίνει εδώ και καιρό μάχη με τον αριθμό των τουριστών κρουαζιερόπλοιων που φτάνουν στην πόλη, ο οποίος το 2019 έφτασε στο ύψος ρεκόρ των λίγο πάνω από 3,1 εκατομμυρίων. Οι προσπάθειές των ντόπιων, ωστόσο, εμποδίζονται συνεχώς καθώς ο δήμος δεν έχει δικαιοδοσία στο λιμάνι. Αυτή τη φορά -όπως σημείωσε η Sanz σε πρόσφατη επιστολή της προς την περιφερειακή κυβέρνηση- υπάρχουν περισσότεροι λόγοι από ποτέ για την περιφέρεια να ασκήσει τη δύναμή της στο λιμάνι και να περιορίσει τις αφίξεις, καθώς αναμένεται αριθμός επιβατών ρεκόρ φέτος.
«Είναι μια πανούκλα από ακρίδες τουρισμού»
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του The Guardian η περιοχή αντιμετωπίζει τη χειρότερη ξηρασία των τελευταίων δεκαετιών, που επιβάλλει περιορισμούς στο νερό και μια προσπάθεια να καθαριστούν έως και 1,5 τόνοι ψαριών την ημέρα από έναν ταχέως μειούμενο ταμιευτήρα. «Είναι εντελώς ακατανόητο το γεγονός ότι βιώνουμε τη ξηρότερη χρονιά των τελευταίων 100 ετών, αλλά περιμένουμε περισσότερους επιβάτες κρουαζιέρας από ποτέ», δήλωσε η Sanz.
Αυτό που επιθυμεί η πόλη είναι να δει τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να περιορίζονται σε 200.000 επιβάτες το μήνα, ή το πολύ τρία πλοία την ημέρα. Μέχρι να συμβεί αυτό, οι κάτοικοι θα αναγκαστούν να αγωνίζονται για χώρο με περίπου 25.000 ημερήσιους ταξιδιώτες που ζητούν να δουν τα πιο εμβληματικά αξιοθέατα της πόλης, δήλωσε ο Sanz. Οι εντάσεις έχουν κατά καιρούς αναζωπυρωθεί για το θέμα- το 2019 η Γκαλά Πιν, δημοτική σύμβουλος τότε, δήλωσε στην καταλανική εφημερίδα Ara ότι προσωπικά ήταν υπέρ της πλήρους κατάργησης του τουρισμού κρουαζιερόπλοιων. «Είναι μια πανούκλα από ακρίδες [τύπου] τουρισμού – καταβροχθίζουν τον δημόσιο χώρο και φεύγουν».
Τι απαντά το λιμάνι
Το λιμάνι της Βαρκελώνης αντέκρουσε τους ισχυρισμούς της Sanz, υποστηρίζοντας ότι το 80% των κρουαζιερόπλοιων που κατέπλευσαν δεν χρειάζονταν νερό από το λιμάνι, καθώς ήταν εξοπλισμένα με τεχνολογία όπως εγκαταστάσεις καθαρισμού. Η ανακοίνωσή του σημείωσε επίσης ότι περισσότεροι από τους μισούς τουρίστες κρουαζιερόπλοιων που έφτασαν στη Βαρκελώνη φέτος -ακόμη και το 58% του συνόλου- προβλέπεται ότι είτε θα ξεκινούσαν είτε θα τελείωναν την κρουαζιέρα τους στην πόλη, σε αντίθεση με την άφιξη μόνο για την ημέρα.
Αυτό θα συμβάλει στην ενίσχυση των ταμείων της πόλης, υποστήριξε, επικαλούμενη μελέτη του 2018, σύμφωνα με την οποία οι τουρίστες κρουαζιερόπλοιων που έμειναν τουλάχιστον μία νύχτα στην πόλη το 2016 ξόδεψαν κατά μέσο όρο 230 ευρώ την ημέρα, ποσό υπερτετραπλάσιο από τα 57 ευρώ που ξόδεψαν όσοι σταμάτησαν για λίγες μόνο ώρες.
Απέναντι στον ισχυρισμό της Sanz στην επιστολή ότι ένα ανώτατο όριο στις αφίξεις πλοίων θα εγγυηθεί «την περιβαλλοντική βιωσιμότητα της πόλης», το λιμάνι υποστήριξε ότι το 20% της κίνησης κρουαζιερόπλοιων που πρόκειται να φτάσει φέτος θα τροφοδοτείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο, ενώ το 62% των στάσεων θα γίνει από πλοία ηλικίας κάτω των 10 ετών. «Αυτό σημαίνει νεότερα, πιο αποδοτικά και πιο βιώσιμα πλοία».
«Περιττώματα και ούρα παντού»
Πάντως οι ανησυχίες για τον μαζικό τουρισμό είναι δεδομένες καθώς τις τελευταίες εβδομάδες, οι κάτοικοι βγήκαν στους δρόμους με το σύνθημα «Σταματήστε την εισβολή των τουριστών! Η τουριστική βία που υποφέρουμε είναι αφόρητη», σημείωσαν σε ένα μανιφέστο που διαβάστηκε σε μια πρόσφατη διαμαρτυρία. Ανάμεσα σε αιτήματα όπως να καθαρίζουν οι υπάλληλοι την περιοχή κάθε βράδυ, το μανιφέστο απαριθμούσε επίσης παράπονα από τα ηχοσυστήματα που ηχούν όλες τις ώρες μέχρι τους «τόνους σκουπιδιών» και τα «περιττώματα και τα ούρα στους δημόσιους δρόμους».
Η Sanz περιέγραψε τις διαμαρτυρίες ως ένδειξη της συνεχιζόμενης ανάγκης να βρεθεί ισορροπία μεταξύ των τουριστών και των κατοίκων που πρέπει να ξυπνούν νωρίς για τη δουλειά τους, να περπατούν σε καθαρούς δρόμους και να χρησιμοποιούν καταστήματα που πωλούν κάτι περισσότερο από αναμνηστικά. «Πρέπει να είμαστε μια πόλη με τουρισμό, ναι, αλλά όχι μόνο με τουρισμό», πρόσθεσε. «Αν υπάρχει κάτι που μάθαμε από την πανδημία, είναι ότι αυτή η ιδέα του τουρισμού χαμηλού κόστους ή του τουρισμού χωρίς όρια καταλήγει να είναι πολύ δαπανηρή για την πόλη», είπε, επισημαίνοντας γειτονιές που έγιναν πόλεις-φαντάσματα μέσα σε μια νύχτα, καθώς τα ταξίδια σταμάτησαν. «Είναι ευθύνη όλων μας, ειδικά εκείνων που ασχολούνται με τον τουρισμό» καταλήγει η ίδια μιλώντας στην βρετανική εφημερίδα.
Πηγή: in.gr
Latest News
Αναζητώντας τη γνώση - Ποια είναι η νέα εμμονή της Gen Z στο TikTok
Οι νέοι θέλουν να γνωρίζουν πώς κατασκευάζεται το αγαπημένο τους προϊόν και οι εταιρείες και οι influencers αποκαλύπτουν τι συμβαίνει πίσω από τις κλειστές πόρτες των εργοστασιών
Δασμούς 100% στις εισαγωγές απο την Τουρκία θα επιβάλει το Ισραήλ
Ο υπουργός Οικονομικών του Ισραήλ Μπεζαλέλ Σμότριτς ανακοίνωσε απόψε ότι η χώρα του θα ακυρώσει τη συμφωνία ελευθέρου εμπορίου με την Τουρκία
Οι αγορές υποτιμούν τον γεωπολιτικό κίνδυνο των εκλογών, προειδοποιεί ο ντε Γκίντος
Τα χρηματιστήρια εκτινάχθηκαν σε υψηλά ρεκόρ φέτος, παρά το γεγονός ότι ο μισός κόσμος κατευθύνεται προς τις κάλπες
Μάχη τραπεζικών μνηστήρων στα Βαλκάνια για την Addiko Bank
Η μάχη για τη συγχώνευση τραπεζών στα Βαλκάνια αναταράσσεται από την προσφορά της σλοβενικής NLB
Το ΔΝΤ καλεί Κίνα και ΗΠΑ να λύσουν τις εμπορικές διαφορές
Οι εμπορικοί περιορισμοί «μπορούν να στρεβλώσουν το εμπόριο και τις επενδύσεις, να κατακερματίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να προκαλέσουν αντίποινα», είπε η εκπρόσωπος του Ταμείου
Η Goldman διαχειριστής των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων ύψους 43 δισ. της UPS
Τα συνταξιοδοτικά προγράμματα στις ΗΠΑ είναι μια δεξαμενή 2,5 τρισ. δολαρίων
Αναδιάρθρωση με 4.000 απολύσεις στην Toshiba
Η αναδιάρθρωση αφορά έως και το 6% του εργατικού δυναμικού της Toshiba στην Ιαπωνία
Καμπανάκι της ΕΚΤ για το χρέος - Οι 11 «παραβάτες» και οι κραδασμοί
Η «δημοσιονομική διολίσθηση» αφήνει τις χώρες ευάλωτες σε γεωπολιτικές εντάσεις και υψηλότερα επιτόκια
To «Iron Dome» της ισραηλινής οικονομίας και η εκτίναξη του ΑΕΠ εν μέσω πολέμου
Οι καταλύτες που οδήγησαν την ανάκαμψη και οι προοπτικές της οικονομίας
Μετά την Gucci, η σειρά της Burberry; - Γιατί ξεθωριάζει η πολυτέλεια
Τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με την Barclays