Ολοένα και πιο κρίσιμος καθίσταται για τους εργαζόμενους, ιδίως τους νεότερους, ο παράγοντας της κουλτούρας μιας εταιρείας για να αποφασίσουν αν θα διεκδικήσουν μια θέση εργασίας σε αυτήν και, κατόπιν, αν θα παραμείνουν ή θα επιλέξουν να παραιτηθούν.

ChatGPT: Πόσο απειλεί τις θέσεις εργασίας η νέα τεχνολογία

Σύμφωνα με το CNBC, έρευνα του LinkedIn διαπίστωσε ότι η συντριπτική πλειονότητα (το 87%) των εργαζομένων της GenZ θα ήταν διατεθειμένοι να παραιτηθούν από τη δουλειά τους για να εργαστούν αλλού, εάν οι αξίες της νέας εταιρείας ταίριαζαν περισσότερο με τα προσωπικά τους «πιστεύω».

Αντίστοιχη είναι η στάση και των millennials, καθώς 9 στους 10 εργαζόμενους που προέρχονται από αυτή την ηλικιακή κατηγορία δήλωσαν ότι θα παραιτούνταν για μια θέση εργασίας με εταιρεία με πιο συμβατή εργασιακή κουλτούρα. Το ποσοστό όμως πέφτει σε 7 στους 10 για την GenX.

Οι γενιές

Το LinkedIn ορίζει τη Gen Z ως τα άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012, τα οποία βρίσκονται σήμερα στα τέλη της εφηβείας τους ή στις αρχές της τρίτης δεκαετίας της ζωής τους, και τους millennials ως τα άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996 και βρίσκονται σήμερα στα τέλη της δεκαετίας του ’20 έως τις αρχές του ’40. Η γενιά Χ καλύπτει τα άτομα που βρίσκονται στα σαράντα με πενήντα και έχουν γεννηθεί μεταξύ 1965 και 1980.

«Οι νεότερες γενιές, ιδίως, θέλουν να εργάζονται για εταιρείες όπου μπορούν να προκαλέσουν αλλαγές, όπου μπορούν να κάνουν τη διαφορά», δήλωσε στο CNBC Make It ο Josh Graff, διευθύνων σύμβουλος για την Ευρώπης, Μέσης Ανατολής & Αφρικής και Λατινικής Αμερικής στο LinkedIn.

Όταν διερευνούν αν θα μετακινηθούν σε μια νέα θέση εργασίας ή εταιρεία, το 60% των millennials και των Gen Zers δήλωσαν ότι οι αξίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν παράγοντα που μπορούσε να τους ενθαρρύνει ή να τους αποτρέψει, σύμφωνα με τα στοιχεία του LinkedIn.

Και στην Ευρώπη

Η έρευνα, η οποία βασίζεται σε 7.317 ερωτηθέντες στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιρλανδία, διαπίστωσε επίσης ότι το 59% των Ευρωπαίων επαγγελματιών δεν θα εργάζονταν για μια εταιρεία εάν οι αξίες της δεν ευθυγραμμίζονταν με τις προσωπικές τους αξίες. Για το 55% των ερωτηθέντων, μια αύξηση του μισθού δεν θα ήταν αρκετή για να τους πείσει να παραμείνουν.

Σε μια εποχή που πολλοί επωμίζονται το βάρος της κρίσης του κόστους ζωής, ο Graff δήλωσε ότι τα ευρήματα της έρευνας υπογραμμίζουν τη σημασία των αξιών της εταιρείας για έναν εργαζόμενο.

Οι αιτίες

Αυτή η στροφή αποτελεί πρόσφατη τάση, λέει ο Graff, εξηγώντας ότι υπάρχουν δύο βασικοί παράγοντες που την οδηγούν: Η πανδημία του κορωνοϊού είναι ο ένας από αυτούς, λέει, καθώς ώθησε πολλούς ανθρώπους να αναρωτηθούν πού, γιατί και πώς εργάζονται.

«Και ταυτόχρονα, σίγουρα τα τελευταία χρόνια, νομίζω ότι όλοι μας, αλλά ιδίως οι νεότερες γενιές, είμαστε περισσότερο πολιτικά και κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι», πρόσθεσε.

Οι εταιρείες έχουν ανταποκριθεί στις μεταβαλλόμενες προτεραιότητες των ατόμων που αναζητούν εργασία, όπως δείχνουν τα στοιχεία του LinkedIn. Τα τελευταία δύο χρόνια, υπήρξε αύξηση 154% στις αγγελίες θέσεων εργασίας που αναφέρουν τις αξίες της εταιρείας, αναφέρει η πλατφόρμα.

Αυτό περιλαμβάνει θέματα όπως η επαγγελματική εξέλιξη, οι ευκαιρίες μάθησης, η ποικιλομορφία και η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Το τελευταίο αναφέρεται πλέον 65% συχνότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Αλλάζουν και επωφελούνται

Η αλλαγή αποδίδει καρπούς για τις εταιρείες – οι αγγελίες εργασίας που μιλούν για αξίες λαμβάνουν σχεδόν διπλάσιο αριθμό αιτήσεων σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν, αναφέρει το LinkedIn.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στο πλαίσιο της μεγάλης ζήτησης για εξειδικευμένους εργαζόμενους και της στενής αγοράς εργασίας, η οποία έχει δυσκολέψει ορισμένες εταιρείες να βρουν και να διατηρήσουν εργαζόμενους.

“Οι αξίες θα αποτελέσουν ένα ζήτημα επιβίωσης για πολλές εταιρείες κατά τις επόμενες δεκαετίες», επεσήμανε ο Graff.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή