«Με εμάς, πετάτε χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα»: η αυστριακή αεροπορική εταιρεία Austrian Airlines κρίθηκε ένοχη για παραπλανητική διαφήμιση, σύμφωνα με μια πρωτοφανή δικαστική απόφαση που δημοσιοποίηθηκε σήμερα στον λογαριασμό της στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter).
Το δικαστήριο του Κορνόιμπουργκ, στα περίχωρα της Βιέννης, έκρινε ότι αυτή η θυγατρική του ομίλου Lufthansa προωθούσε μια «ψευδή εντύπωση», κάνοντας τους πελάτες της να πιστέψουν ότι θα μπορούσαν να πάνε στην Μπιενάλε της Βενετίας χωρίς να μολύνουν τον πλανήτη.
Η απόφαση του δικαστηρίου δεν προβλέπει οικονομικές κυρώσεις στην εταιρεία. Αν και εκδόθηκε τον Ιούνιο, η καταδίκη της Austrian Airlines έγινε γνωστή μόλις σήμερα, επειδή το δικαστήριο υποχρέωσε την εταιρεία να δημοσιοποιήσει την καταδίκη της. Σε όλον τον κόσμο έχουν πολλαπλασιαστεί το τελευταίο διάστημα οι προσφυγές στα δικαστήρια σε βάρος μεγάλων εταιρειών ή οργανισμών που προβάλλουν μια «ψευδοοικολογική ταυτότητα».
Ηλεκτροπαραγωγή: Ιστορικά χαμηλό για το λιγνίτη, αλλά στα ύψη οι εκπομπές CO2
Τι είναι τα SAF
Με τη χρήση των «βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων» (SAF) είναι ήδη εφικτές οι πτήσεις με μηδενική εκπομπή άνθρακα» διαβεβαίωνε η Austrian Airline στη διαφημιστική εκστρατεία της, το 2022. Ωστόσο, τα καύσιμα αυτά όταν καίγονται παράγουν CO2. Η μείωση της εκπομπής αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου γίνεται κατά τη φάση της παραγωγής των καυσίμων. Εξάλλου, προς το παρόν αναμιγνύονται με κηροζίνη, που είναι ορυκτό καύσιμο.
Η ένωση καταναλωτών VKI που είχε καταγγείλει την εταιρεία, χαιρέτισε την «πρωτοποριακή» για την Αυστρία απόφαση, όπως είπε η νομική σύμβουλός της, Μπάρμπαρα Μπάουερ.
Η Austrian Airlines υποσχέθηκε ότι στο μέλλον θα ενημερώνει τους πελάτες της με μεγαλύτερη σαφήνεια όσον αφορά τη χρήση των λεγόμενων βιώσιμων καυσίμων.
Ο τομέας των αερομεταφορών θεωρείται υπεύθυνος για το 2-3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2 και του ασκούνται πιέσεις ώστε να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα. Τα SAF, που παρασκευάζονται από χρησιμοποιημένα λάδια, κατάλοιπα ξυλείας και φύκια χρησιμοποιούνται συμπληρωματικά ως προς την κηροζίνη στις πτήσεις. Πιστεύεται ότι θα αποτελέσουν τον βασικό μοχλό απανθρακοποίησης των πτήσεων τις επόμενες δεκαετίες αλλά προς το παρόν η παραγωγή τους είναι μικρή.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Οι ξένοι επενδυτές εγκαταλείπουν την αγορά εμπορικών ακινήτων της Γερμανίας
Οι πωλήσεις έχουν πέσει κατά 70% από την περίοδο πριν την πανδημία
Το σχέδιο για την πώληση του 100% της πορτογαλικής TAP - Τι λέει ο CEO
Ο Ροντρίγκεζ καλεί την κυβέρνηση να διατηρήσει μερίδιο στην εταιρεία
Άνοδος 2,7% στα έσοδα του προϋπολογισμού στο α' τρίμηνο
Τα έσοδα των τοπικών κυβερνήσεων αυξήθηκαν κατά 0,1%
Το παζάρι για τα ρωσικά assets στην G7 - Το «ναι» των Γερμανών στις ΗΠΑ
Κερδίζει έδαφος η αμερικανική πρόταση
«Χαράτσι» μισού τρισ. δολ. φέρνει ο Τραμπ για το μέσο νοικοκυριό
Το Ινστιτούτο Peterson λέει ότι οι φτωχότεροι Αμερικανοί θα υποφέρουν περισσότερο εάν οι Ρεπουμπλικάνοι κερδίσουν τις εκλογές
Corriere della Sera: Δραστικά μειωμένη η έκθεση της UniCredit στη Ρωσία
Οι πιέσεις της ΕΚΤ για αποχώρηση των ευρωπαϊκών τραπεζών και τα αντίμετρα του Κρεμλίνου
Γυναίκες στη χαλυβουργία - Περιζήτητες οι εργαζόμενες στα ουκρανικά εργοστάσια
Η στρατηγική προσλήψεων γυναικών στοχεύει στην αντικατάσταση των ανδρών που πάνε στον πόλεμο, αλλά και των χιλιάδων εργαζομένων που έχουν μετακομίσει σε ασφαλέστερες περιοχές της χώρας
Σκληρό πόκερ με την παρουσία ευρωπαϊκών τραπεζών στη Ρωσία
Στο μικροσκόπιο ΕΚΤ και ΗΠΑ εγκλωβισμένα και μη κεφάλαιά τους εκεί
Aνοίγει η ψαλίδα στην παραγωγικότητα εργασίας μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ - Πώς θα κλείσει το χάσμα
Tο μεγάλο χάσμα της παραγωγικότητας της εργασίας μεταξύ της Ευρώπης και των ΗΠΑ προκαλεί αυξανόμενη ανησυχία για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις
Το Λονδίνο παραμένει ο βασιλιάς των χρηματιστηριακών συναλλαγών
Από την αρχή του έτους στο Λονδίνο έχουν πραγματοποιηθεί συναλλαγές μετοχών αξίας 11,3 δισ. δολαρίων