Την ολοκλήρωση της επένδυσης απόκτησης 12 νέων πλοίων, τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον ανακοίνωσε η AVRAMAR. Το συνολικό ύψος της επένδυσης που ανέρχεται σε περίπου 4,2 εκατομμύρια ευρώ, ξεκίνησε το 2022 και ολοκληρώθηκε φέτος, με την απόσυρσή 11 πλοίων παλαιού τύπου, ευθυγραμμίζοντας την στρατηγική της AVRAMAR με την αφοσίωσή της στην Περιβαλλοντική Ευθύνη.
Τα κύρια χαρακτηριστικά των νέων πλοίων είναι οι υψηλότερες δυνατότητες μεταφοράς φορτίου σε συνδυασμό με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τη χρήση βιώσιμων δομικών υλικών στην κατασκευή τους, όπως το πολυαιθυλένιο και το αλουμίνιο. Εκτός από τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου, τα 12 νέα πλοία, μειώνουν επίσης και το κόστος συντήρησης.
Κατασκευή
Η κατασκευή και η ενσωμάτωση στον στόλο της AVRAMAR, των νέων φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, είναι επίσης σύμφωνες με τον Κανονισμό 2021/1119 της ΕΕ, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 30ής Ιουνίου 2021, ο οποίος θεσπίζει ένα πλαίσιο με στόχο την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας. Πιο συγκεκριμένα, το άρθρο 4 του Κανονισμού αναφέρει ότι «Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για κλιματική ουδετερότητα που ορίζεται στο άρθρο 2 παράγραφος 1, τίθεται ως δεσμευτικός κλιματικός στόχος της Ένωσης για το 2030 η εγχώρια μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (εκπομπές μετά την αφαίρεση των απορροφήσεων) κατά τουλάχιστον 55 % σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 έως το 2030.»
Σε σύγκριση με τα παλαιά τύπου πλοία, ο νέος «πράσινος» στόλος της AVRAMAR, μειώνει τις κλιματικές επιπτώσεις, στα αέρια θερμοκηπίου (GHG) κατά 75,2% και τα νέα πλοία της εταιρείας, δύναται να χαρακτηριστούν ως «CNS-Climate Neutral Ships».
Η δέσμευση
Η Andrea Viken, Sustainability Manager της AVRAMAR, σχολίασε την πρωτοβουλία της εταιρείας, δηλώνοντας: «Η δέσμευση της AVRAMAR να αποσύρει τα παλαιού τύπου πλοία και να αγκαλιάσει έναν νέο, φιλικό προς το περιβάλλον, στόλο, αποτελεί απόδειξη της αφοσίωσής της εταιρείας στην Περιβαλλοντική Ευθύνη. Μειώνοντας τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά 75,2% , συμβάλλουμε στον στόχο της ΕΕ θέτοντας υψηλά πρότυπα για βιώσιμες πρακτικές στη βιομηχανία τροφίμων. Αυτή η πρωτοβουλία είναι ένα σημαντικό βήμα προς ένα πιο πράσινο μέλλον και ευθυγραμμίζει τη στρατηγική μας με την προστασία του περιβάλλοντος.»
O Γιώργος Σερεπίσος, CAPEX Manager και project manager της επένδυσης, δήλωσε σχετικά: «Εκτός του στόχου μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η εταιρεία μας αποκτά ένα συγκριτικό πλεονέκτημα αναφορικά με την λειτουργία και την αύξηση της δυναμικής του στόλου μας, με ταυτόχρονη μείωση των λειτουργικών εξόδων μας. Στόχος μας είναι να μεγαλώσει ο πράσινος στόλος της AVRAMAR, ώστε να έχουμε μεγαλύτερη δυνατότητα σύγκλισης με τον Ευρωπαϊκό στόχο της επίτευξης της κλιματικής ουδετερότητας.»
Ο Thor Talseth, Διευθύνων Σύμβουλος της AVRAMAR σχολίασε: «Η δέσμευσή μας να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα μέσω της αξιοποίησης των φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, συμβάλλει στους περιβαλλοντικούς στόχους της Ε.Ε και αντανακλά την αφοσίωσή μας σε ένα βιώσιμο μέλλον. Ο νέος φιλικός προς το περιβάλλον στόλος της AVRAMAR δεν είναι απλώς ένα βήμα προς την κλιματική ουδετερότητα. Είναι ένα άλμα, με μείωση 75,2% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, μιας και θεωρούμε ότι η στρατηγική αυτή είναι μια ευκαιρία για την προστασία του πλανήτη μας μέσω της ενίσχυσης της λειτουργικής μας αποτελεσματικότητας και ανταγωνιστικότητας. Το όραμά μας είναι ξεκάθαρο: να ηγούμαστε με προσοχή, συμβάλλοντας περαιτέρω στον φιλόδοξο στόχο της ΕΕ για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας».
Latest News
Σχεδόν 150.000 containers έχασε ο Πειραιάς λόγω Χούθι
Τα σχέδια των Κινέζων για στήριξη του λιμανιού
Νέο χτύπημα Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο με βαλλιστικό πύραυλο
Επίθεση με βαλλιστικό πύραυλο δέχθηκε ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά που πλέει στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένη ζήτηση για πλοία με καύσιμο LNG
Ταχεία ανάπτυξη του στόλου έως το 2027 προβλέπει οίκος αναλύσεων ? Αγκάθι οι ελλείψεις σε υποδομές όπως δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες εφοδιασμού
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Σύμφωνα με την Allianz Comercial η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει από τους πολέμους και τη γεωπολιτική αστάθεια μέχρι την κλιματική κρίση και την πειρατεία
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων