Το κόστος μεταφοράς των containers από την Ασία στην Ευρώπη, στην spot αγορά, εκτινάχθηκε μέχρι και 115% μέσα σε μια εβδομάδα, λόγω παράκαμψης της Ερυθράς Θάλασσας και της γενικότερης έντασης που επικρατεί στην περιοχή από τις επιθέσεις στα πλοία των ανταρτών Χούθι.
Η τιμή μεταφοράς ενός containers από τη Σανγκάη στο Ρότερνταμ σύμφωνα με τον Drewry, έχει εκτοξευθεί κατά 115% (+1.910 δολ) στα 3.577 δολ ανά feu, ενώ λίγο χαμηλότερα κατά 114% εκτινάχθηκε το κόστος μεταφοράς από τη Σανγκάη στην Γένοβα (στα 4.178 δολ ανά feu).
Κοντέινερ: Αναταράξεις λόγω μειωμένης ζήτησης και υπερπροσφοράς
Ειδικότερα ο Drewry World Container Index, αυξήθηκε στα 2.670 δολ για κάθε container 40 ποδών (feu) και είναι μόλις τρία δολάρια χαμηλότερος από τον μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας, ο οποίος διογκώθηκε και από τις πολύ μεγάλες αυξήσεις της περιόδου της πανδημίας.
Επίσης ο μέσος ναύλος την προηγούμενη εβδομάδα με βάση τον δείκτη WCI είναι 25% υψηλότερος από πέρυσι την ίδια εβδομάδα.
Εκτίναξη δείκτη κατά 88%
Σαν αποτέλεσμα της «έκρηξης» της προηγούμενης εβδομάδας ο δείκτης είναι τώρα ψηλότερα κατά 88% από το μέσο όρο του 2019 (το τελευταίο έτος πριν την πανδημία) που κινούνταν στα 1.420 δολ ανά feu.
Το εντυπωσιακό είναι ότι αυξήθηκαν και οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία (Ρότερνταμ προς Σανγκάη) κατά 17% στα 546 δολ ανά feu. O οίκος αναλύσεων Drewry εκτιμά ότι οι ναύλοι στην spot αγορά από την Ανατολή στη Δύση θα αυξηθούν περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες λόγω της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.
Στο μεταξύ το υπουργείο Βιομηχανίας της Νότιας Κορέας ζήτησε την Πέμπτη από τις ναυτιλιακές εταιρείες να εξετάσουν το ενδεχόμενο να διαφοροποιήσουν τα δρομολόγια τους από και προς την Δύση μέσω εναλλακτικών διαδρομών λόγω των παρατεταμένων εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η τοποθέτηση αυτή έγινε μετά τις επιθέσεις μαχητών Χούθι που υποστηρίζονται από το Ιράν στην Υεμένη εναντίον εμπορικών πλοίων σε μία από τις σημαντικότερες θαλάσσιες διαδρομές του κόσμου, αναφέρει το κορεατικό πρακτορείο Yonhap.
Εν μέσω των συνεχιζόμενων γεωπολιτικών κινδύνων στην Ερυθρά Θάλασσα, ζητήσαμε από τους φορτωτές να εξετάσουν προληπτικά το ενδεχόμενο της παράκαμψης, καθώς προέχει η ασφάλεια των πλοίων μας και των εξαγωγικών προϊόντων, δήλωσε ο Jo Eek-no, γενικός διευθυντής διεθνούς εμπορικής πολιτικής στο υπουργείο.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο