Οι Πολωνοί οδηγοί φορτηγών που έχουν αποκλείσει από τον Νοέμβριο τα σύνορα με την Ουκρανία, καταγγέλλοντας τον αθέμιτο ανταγωνισμό εκ μέρους του Κιέβου, θα αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Υποδομών της Πολωνίας.
«Έχουμε μια συμφωνία, τη συμφωνία που περίμεναν όχι μόνοι οι Πολωνοί μεταφορείς αλλά και πολλοί επιχειρηματίες στην Πολωνία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ουκρανία», είπε στους δημοσιογράφους ο υπουργός υποδομών Ντάριους Κλίμτσακ, αφού υπέγραψε το σχετικό κείμενο μαζί με εκπροσώπους των απεργών. «Οι κινητοποιήσεις θα σταματήσουν μέχρι την 1η Μαρτίου», διευκρίνισε. Η συμφωνία «δεν αποτελεί το τέλος του διαλόγου, αντιθέτως, ξεκινούν εντατικές συνομιλίες που θα πρέπει να οδηγήσουν σε συγκεκριμένες λύσεις ώστε να υλοποιήσουμε (…) όλα αυτά που ζητούν οι μεταφορείς», πρόσθεσε ο υπουργός.
Στην Πολωνία η μεγαλύτερη οικονομική αφομοίωση των Ουκρανών προσφύγων
Σύμφωνα με τον Κλίμτσακ, οι συνομιλίες θα είναι περίπλοκες γιατί αφορούν πολλούς τομείς, όπως «τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τη συνεργασία με την Ουκρανία και με διάφορους πολωνικούς θεσμούς».
🇵🇱🇺🇦🚛 The authorities in Poland's Medyka did not give hauliers permission to strike at the checkpoint with Ukraine's Shehyni. Protesters planned to block truck traffic from January 15 to March 15.
🔻 At the moment, three checkpoints are blocked (Dorohusk – Yahodin, Hrebenne -… pic.twitter.com/palh2jYTzv
— Rybar Force (@rybar_force) January 12, 2024
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών της Ουκρανίας Ολεξάντρ Κουμπράκοφ δήλωσε έτοιμος για διαπραγματεύσεις με τη Βαρσοβία, αλλά δεσμεύτηκε ότι θα «υπερασπιστεί» την «επιβίωση» της ουκρανικής οικονομίας. «Θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε τη συμφωνία απελευθέρωσης των μεταφορών (σ.σ. που επιτρέπει στους Ουκρανούς οδηγούς φορτηγών να μπαίνουν στην ΕΕ χωρίς να λάβουν ειδική άδεια εκ των προτέρων) επειδή αυτή είναι προϋπόθεση για την επιβίωση της οικονομίας μας», έγραψε στην πλατφόρμα Χ ο Κουμπράκοφ.
Μιλώντας εξ ονόματος των Πολωνών οδηγών, ο Ράφαλ Μέκλερ, ένας από τους οργανωτές των κινητοποιήσεων, είπε ότι έχει εμπιστοσύνη στο πολωνικό υπουργείο, αλλά πρόσθεσε: «Δεν πρόκειται για συνθηκολόγηση αλλά για στρατηγική παύση» και «αν δεν καταφέρουμε να βρούμε λύσεις, θα επιστρέψουμε στα σύνορα».
Στα μέσα Νοεμβρίου, εκπρόσωποι των οδηγών φορτηγών της κεντρικής Ευρώπης ζήτησαν από την ΕΕ να τερματίσει τη συμφωνία με την Ουκρανία που, όπως λένε, οδηγεί σε αθέμιτο ανταγωνισμό. Στην κοινή τους ανακοίνωση οι πρόεδροι των συνδικάτων των οδηγών από την Τσεχία, την Ουγγαρία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και τη Σλοβακία, ζητούσαν να επανεισαχθούν οι άδειες εισόδου στην ΕΕ για τους Ουκρανούς μεταφορείς, ένα σύστημα που καταργήθηκε από τις Βρυξέλλες μετά την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, τον Φεβρουάριο του 2022.
On the border with #Poland, 1,100 trucks are standing in line at three blocked checkpoints, and another 1,100 trucks are waiting in front of the "Medyka – Sheghini" checkpoint. Andriy Demchenko, the spokesman of the State Security Service of #Ukraine, announced this.
"The most… pic.twitter.com/SxyMpG6zOi
— Piotr Kulak (@KulakPiotr) January 14, 2024
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, που επικαλείται έναν Ευρωπαίο αξιωματούχο, η Πολωνία επιδιώκει να εφαρμοστεί μια συμφωνία αδειοδότησης, για το εμπόριο γεωργικών προϊόντων, παρόμοια με εκείνη που συμφωνήθηκε μεταξύ Ουκρανίας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας. Στη Ρουμανία, οι Ουκρανοί εξαγωγείς και οι ντόπιοι εισαγωγείς πρέπει να λάβουν άδεια και οι τελευταίοι να αποδεικνύουν ότι δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μέσω της εγχώριας παραγωγής. Δεν δίνονται άδειες σε μεσάζοντες.
«Αυτός είναι ο δρόμος προς μια συμφωνία», είπε ο αξιωματούχος που ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος. «Μπορούμε να βοηθήσουμε την Ουκρανία χωρίς να προκαλέσουμε ζημιά στους Πολωνούς αγρότες και τις επιχειρήσεις», πρόσθεσε.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πόσο εφικτή είναι η αποσύνδεση από τις κινεζικές εφοδιαστικές αλυσίδες; - Τι δείχνει έρευνα
Παρά τις συζητήσεις για αποσύνδεση και διακοπή των εμπορικών σχέσεων με την Κίνα, οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυξάνουν τις προοπτικές τους για την ασιατική χώρα
Η «Τσεχική Σφίγγα» που φλερτάρει με τα βρετανικά ταχυδρομεία
Η Royal Mail φεύγει από βρετανικά χέρια μετά από 500 χρόνια
Σνάμπελ (ΕΚΤ): Μια μείωση επιτοκίων τον Ιούλιο δεν φαίνεται δικαιολογημένη
Δεδομένης της «πολύ υψηλής αβεβαιότητας», υποστήριξε ότι «θα πρέπει να δώσουμε στον εαυτό μας αρκετό χρόνο για να δούμε τι συμβαίνει», είπε το μέλος ου εκτελεστικού συμβουλίου της ΕΚΤ
ΗΠΑ και Καναδάς επενδύουν μαζί σε κρίσιμα ορυκτά
Οι δίδυμες επενδύσεις αφορούν σε βισμούθιο, γραφίτη και κοβάλτιο
Έρχεται κατάρρευση τύπου EΣΣΔ; Πώς βλέπουν οι νέοι Αμερικανοί την οικονομία
Τι αναφέρει δημοσίευμα του Business Insider για το πώς αντιμετωπίζουν οι νέοι στις ΗΠΑ την οικονομία
Αναζητώντας τη γνώση - Ποια είναι η νέα εμμονή της Gen Z στο TikTok
Οι νέοι θέλουν να γνωρίζουν πώς κατασκευάζεται το αγαπημένο τους προϊόν και οι εταιρείες και οι influencers αποκαλύπτουν τι συμβαίνει πίσω από τις κλειστές πόρτες των εργοστασιών
Δασμούς 100% στις εισαγωγές απο την Τουρκία θα επιβάλει το Ισραήλ
Ο υπουργός Οικονομικών του Ισραήλ Μπεζαλέλ Σμότριτς ανακοίνωσε απόψε ότι η χώρα του θα ακυρώσει τη συμφωνία ελευθέρου εμπορίου με την Τουρκία
Οι αγορές υποτιμούν τον γεωπολιτικό κίνδυνο των εκλογών, προειδοποιεί ο ντε Γκίντος
Τα χρηματιστήρια εκτινάχθηκαν σε υψηλά ρεκόρ φέτος, παρά το γεγονός ότι ο μισός κόσμος κατευθύνεται προς τις κάλπες
Μάχη τραπεζικών μνηστήρων στα Βαλκάνια για την Addiko Bank
Η μάχη για τη συγχώνευση τραπεζών στα Βαλκάνια αναταράσσεται από την προσφορά της σλοβενικής NLB
Το ΔΝΤ καλεί Κίνα και ΗΠΑ να λύσουν τις εμπορικές διαφορές
Οι εμπορικοί περιορισμοί «μπορούν να στρεβλώσουν το εμπόριο και τις επενδύσεις, να κατακερματίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να προκαλέσουν αντίποινα», είπε η εκπρόσωπος του Ταμείου