Πτώση 3,3% παρουσίασε τον περασμένο Δεκέμβριο (2023) η αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης καταγράφοντας πωλήσεις 867.052 μονάδων. Μάλιστα, ήταν ο πρώτος μήνας συρρίκνωσης μετά απο 16 συνεχόμενους μήνες αύξησης.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), υπήρξε διαφορετική εικόνα στις μεγάλες αγορές. Ειδικότερα, ενώ καταγράφηκε αύξηση στις κορυφαίες αγορές, όπως η Γαλλία (+14,5%) και η Ισπανία (+10,6%), η γερμανική αγορά αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 23% τον Δεκέμβριο.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Πώς τα EV απειλούν το Ντιτρόιτ της Ευρώπης
Η ACEA ανέφερε ότι το 2023, η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ έκλεισε με μια σταθερή επέκταση 13,9% σε σύγκριση με το 2022, φτάνοντας σε όγκο 10,5 εκατομμυρίων μονάδων για ολόκληρο το έτος.
Τον Δεκέμβριο, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες μειώθηκαν για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2020, με σημαντική πτώση στη Γερμανία (-47,6%), τη μεγαλύτερη αγορά για τα αυτοκίνητα με μπαταρίες.
Η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 5,1% τον περασμένο μήνα, χάρη στη σημαντική συμβολή της Ιταλίας (+24,9%) και της Γερμανίας (+16,1%). Οι πωλήσεις ανήλθαν συνολικά σε 3,7 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 10,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η ACEA ανέφερε ότι οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων συνέχισαν να μειώνονται σε αρκετές βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις μεγαλύτερες: Ισπανία (-26,5%), Γαλλία (-22,2%) και Ιταλία (-19,7%).
Το 2013 ήταν η χειρότερη χρονιά
Το 2022 πωλήθηκαν 9,3 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή 4,6% λιγότερα από το προηγούμενο έτος.
Το 2021 ήταν επίσης μια χρονιά με πτώση των πωλήσεων (-2,4%) καθώς είχαν πωληθεί 9,7 εκατομμύρια μονάδες , περίπου 239.000 λιγότερες απο το σύνολο των 9,9 εκατομμυρίων που είχαν παραδοθεί το 2020 και ήταν η δεύτερη χειρότερη χρονιά για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου για μια περίοδο 12 ετών, απο το 2011 εως το 2022.
Η χρονιά με τις λιγότερες πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη ήταν το 2013 όταν και καταγράφηκαν 9,6 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ACEA.
Τα έτη 2020, 2021 και 2022 επηρεάστηκαν απο την πανδημία που, έτσι κι αλλιώς, «καθήλωσε» πολλούς κλάδους της βιομηχανίας. Το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά για την ευρωπαϊκή αγορά.
Πωλήθηκαν 13 εκατομμύρια αυτοκίνητα ενώ την αμέσως επόμενη χρονιά το 2020 η πτώση ήταν θεαματική και έφτασε το -23,7% καθώς πωλήθηκαν μόλις 9,9 εκατομμύρια, ουσιαστικά τρία εκατομμύρια μονάδες λιγότερες .
Latest News
Ρεκόρ κερδών για τoν κορυφαίo αερoμεταφορέα μεγάλων αποστάσεων
Ρεκόρ κερδών ύψους 4,7 δισ. δολαρίων ανακοίνωσε η Εmirates για το οικονομικό έτος 2023-2024, αυξημένα κατά 63% σε ετήσια βάση
Γιατί οι κεντρικοί τραπεζίτες πρέπει να επικοινωνούν με σαφήνεια
Πώς επηρεάζεται η αναμενόμενη πορεία των επιτοκίων
Η Anglo American απέρριψε και τη νέα προσφορά της BHP
Η νέα προσφορά έφτασε τα 42 δισ. δολάρια έναντι 39 δισ. της αρχικής
Πώς το ΤikTok έγινε το νέο LinkedIn για όσους νέους ψάχνουν δουλειά
Ένας αυξανόμενος αριθμός Αμερικανών στρέφεται στο TikTok σε αναζήτηση συμβουλών που θα τους βοηθήσουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα επαγγελματικού βίου
Τα κέρδη των τραπεζών δελεάζουν αγοραστές αλλά και... αρκούδες
Ποια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προσελκύουν οι σορτάκηδες
Το ακριβό χρήμα ήρθε για να μείνει - Τι βλέπουν οι αγορές
Αγορές και οικονομολόγοι εκτιμούν ότι το κόστος χρήματος θα μείνει υψηλό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα
Περικοπές και λιτότητα στην Τουρκία - Στο 70% ο πληθωρισμός
«Ο χαμηλός, μονοψήφιος πληθωρισμός είναι απαραίτητος για μία βιώσιμη ανάπτυξη», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Μεχμέτ Σιμσέκ
Κοίτασμα αερίου «μαμούθ» ανακάλυψε η Mubadala - Η ΝΑ Ασία μπαίνει στο παιχνίδι της ενέργειας
Η συνολική δυναμική του Νότιου Ανταμάν ξεπερνά τα 2 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια φυσικού αερίου
Miniso: Η κινέζικη αλυσίδα με το ερυθρόλευκο λογότυπο που φλερτάρει με την Ευρώπη
Μετατοπίζει το επίκεντρο της ανάπτυξής της στο εξωτερικό λόγω της αδύναμης εγχώριας ζήτησης
Σε χαμηλό πενταετίας οι παγκόσμιες επενδύσεις VC - Η ανάλυση της KPMG
Παρά τις δύο συμφωνίες μαμούθ άνω των 4 δισ. δολαρίων