Στάσιμη παρέμεινε η γαλλική οικονομία το τέταρτο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα την Τρίτη, η στατιστική υπηρεσίας INSEE, με τα αποτελέσματα να διαμορφώνονται σύμφωνα με τις προσδοκίες των αναλυτών.
Όπως ανέφερε το INSEE στην τριμηνιαία έκθεσή του για το ΑΕΠ, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης παρέμεινε στάσιμη στο 0,0% τους τελευταίους τρεις μήνες του περασμένου έτους μετά από ένα σταθερό τρίτο τρίμηνο. Τα στοιχεία για το τρίτο τρίμηνο αναθεωρήθηκαν προς τα πάνω από πτώση 0,1% στο παρελθόν.
Απεργιακό τσουνάμι απειλεί απ’ άκρη σ’ άκρη τη Γαλλία
Δημοσκόπηση του Reuters σε 29 οικονομολόγους είχε προβλέψει κατά μέσο όρο μεταβολή 0,0% στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) το τέταρτο τρίμηνο, με τις εκτιμήσεις να κυμαίνονται από -0,2% έως +0,2%.
Η Τράπεζα της Γαλλίας δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι ανέμενε αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,2%.
Εγχώρια ζήτηση
Τόσο η γαλλική εγχώρια ζήτηση όσο και τα αποθέματα συνέβαλαν αρνητικά στο γαλλικό ΑΕΠ το τρίμηνο, μειώνοντας το κατά -0,1 και -1,1 ποσοστιαίες μονάδες, αντίστοιχα.
Αντίθετα, θετικός παράγοντας ήταν το εξωτερικό εμπόριο, συνεισφέροντας 1,2 ποσοστιαίες μονάδες, ανέφερε η INSEE.
Κατά μέσο όρο, η γαλλική οικονομία αναπτύχθηκε 0,9% σε ολόκληρο το 2023, σε σύγκριση με ανάπτυξη 2,5% το 2022 και αύξηση 6,4% το 2021, ανέφερε ο οργανισμός.
Ξεχωριστά, το ινστιτούτο Ifo δήλωσε την Τρίτη ότι η γερμανική οικονομία αναμένεται να συρρικνωθεί κατά 0,2% το πρώτο τρίμηνο του 2024. Ο Timo Wollmershaeuser, επικεφαλής οικονομικής έρευνας του ινστιτούτου, δήλωσε ότι αυτό θα αφήσει τη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης σε ύφεση.
Σε απεργιακό κλοιό η χώρα
Ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας Γκαμπριέλ Ατάλ, καλείται να αντιμετωπίσει μια από τις μεγαλύτερες και πλέον συντονισμένες πολυκλαδικές απεργιακές κινητοποιήσεις. Καθώς παραλύει σταδιακά η χώρα, πολλοί σχολιαστές στον τύπο προειδοποιούν για τις οικονομικές επιπτώσεις των κινητοποιήσεων σε μια συγκυρία κατά την οποία (και) η Γαλλία φλερτάρει με την ύφεση.
Στους αγρότες και τους αλιείς, που δεν φαίνεται ότι ικανοποιήθηκαν από τα μέτρα στήριξης που εξήγγειλε την περασμένη Παρασκευή ο Ατάλ, τη Δευτέρα κατέβηκαν σε κινητοποιήσεις και οι οδηγοί ταξί που διαμαρτύρονται για τις τιμές των καυσίμων. Σημειωτέον ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης τη Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου ήταν στο Παρίσι 1,8403 ευρώ, ενώ η «σημαία» στα ταξί της γαλλικής πρωτεύουσας είναι 7,30 ευρώ.
Η απεργία των ταξιτζήδων προκαλεί κυκλοφοριακή ασφυξία και στο κέντρο της πρωτεύουσας, έπειτα από τα μπλόκα που στην ευρύτερη περιφέρεια του Παρισιού (Île-de-France). Όπως αναφέρεται, οι αγρότες έχουν αποκλείσει με τα τρακτέρ τους σε οκτώ σημεία τους αυτοκινητοδρόμους που οδηγούν στο Παρίσι.
Latest News
Εκτίναξη για το Reddit μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας με την OpenAI
Η συμφωνία προβλέπει τη χρήση δεδομένων που θα παρέχει το Reddit για την εκπαιδευση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης
Volkswagen και Renault βάζουν τέλος στη συνεργασία για ηλεκτρικά αυτοκινητα
Οι συνομιλίες των δύο εταιριεών είχαν ως στόχο την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής ηλεκτρικής έκδοσης του αυτοκινήτου Twingo
Η ΕΚΤ δίνει την... «ευχή» της στον γάμο BBVA- Sabadell
Η ΕΚΤ εκτιμά οι θετικοί παράγοντες εξακολουθούν να είναι σημαντικοί ακόμη και σε μια εχθρική συναλλαγή
Μία καλή και μία κακή είδηση για τη Microsoft στο κλείσιμο της εβδομάδας
Η μία είδηση έρχεται από το Λονδίνο και την βρετανική ρυθμιστική Αρχή και η άλλη από τις Βρυξέλλες και την Κομισιόν
Το ιταλικό χρέος θα ξεπεράσει το ελληνικό σε 3 χρόνια, λέει η Scope
Η κυβέρνηση Μελόνι θα πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα
Μέτρα για τη σταθεροποίηση του τομέα ακινήτων παίρνει ξανά η Κίνα
Χρηματοδοτική ένεση απο την κεντρική τράπεζα με 138 δισ. δολάρια και αγορές κατοικιών απο κρατικές επιχειρήσεις
Πούτιν: Οι κυρώσεις των ΗΠΑ υπονομεύουν την εμπιστοσύνη στο δολάριο
Οι κυρώσεις είναι αντιπαραγωγικές για τις Ηνωμένες Πολιτείες και καταδεικνύουν την «ανοησία» της, τόνισε ο Πούτιν
Δευτεραθλήτρια στον πληθωρισμό τροφίμων η Ελλάδα για 6 μήνες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat
Πόσο εφικτή είναι η αποσύνδεση από τις κινεζικές εφοδιαστικές αλυσίδες; - Τι δείχνει έρευνα
Παρά τις συζητήσεις για αποσύνδεση και διακοπή των εμπορικών σχέσεων με την Κίνα, οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυξάνουν τις προοπτικές τους για την ασιατική χώρα
Η «Τσεχική Σφίγγα» που φλερτάρει με τα βρετανικά ταχυδρομεία
Η Royal Mail φεύγει από βρετανικά χέρια μετά από 500 χρόνια