Μια από τις μεγαλύτερες και πλέον συντονισμένες πολυκλαδικές απεργιακές κινητοποιήσεις καλείται να αντιμετωπίσει ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας Γκαμπριέλ Ατάλ, που είναι και ο νεότερος σε ηλικία πολιτικός που έχει αναλάβει ποτέ τη διακυβέρνηση της χώρας – μόλις 35 ετών. Καθώς παραλύει σταδιακά η χώρα, πολλοί σχολιαστές στον τύπο προειδοποιούν για τις οικονομικές επιπτώσεις των κινητοποιήσεων σε μια συγκυρία κατά την οποία (και) η Γαλλία φλερτάρει με την ύφεση.

Γαλλία: Κλιμακώνονται οι κινητοποιήσεις των αγροτών – Επί ποδός 15.000 αστυνομικοί

Στους αγρότες και τους αλιείς, που δεν φαίνεται ότι ικανοποιήθηκαν από τα μέτρα στήριξης που εξήγγειλε την περασμένη Παρασκευή ο Ατάλ, τη Δευτέρα κατέβηκαν σε κινητοποιήσεις και οι οδηγοί ταξί που διαμαρτύρονται για τις τιμές των καυσίμων. Σημειωτέον ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης τη Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου ήταν στο Παρίσι 1,8403 ευρώ, ενώ η «σημαία» στα ταξί της γαλλικής πρωτεύουσας είναι 7,30 ευρώ.

Η απεργία των ταξιτζήδων προκαλεί κυκλοφοριακή ασφυξία και στο κέντρο της πρωτεύουσας, έπειτα από τα μπλόκα που στην ευρύτερη περιφέρεια του Παρισιού (Île-de-France). Όπως αναφέρεται, οι αγρότες έχουν αποκλείσει με τα τρακτέρ τους σε οκτώ σημεία τους αυτοκινητοδρόμους που οδηγούν στο Παρίσι.

Ταξί-σαλίγκαροι

Αποκλεισμένο όμως δεν είναι μόνο το Παρίσι από τους διαμαρτυρόμενους αγρότες. Πολλές μεγάλες πόλεις απ’ άκρου εις άκρον της χώρας είναι αποκλεισμένες από τα μπλόκα των αγροτών: από τη Βρετάνη μέχρι τη Μασαλία και από το Μπορντό μέχρι την Αλσατία.

Στο Παρίσι, τη Μασαλία και το Μπορντό αναφέρθηκαν επίσης πολλές κινητοποιήσεις απεργών ταξιτζήδων που οργάνωσαν «πορείες σαλιγκαριού», οδηγώντας τα αυτοκίνητά τους με πολύ χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη κατά τρόπο που να προκαλούν ασφυξία στην κυκλοφορία. Μιλάμε για ταχύτητες πολύ μικρότερες των 30 χλμ/ώρα, που είναι πλέον το ανώτατο όριο ταχύτητας σε πολλές πόλεις της Γαλλίας συμπεριλαμβανομένου του Παρισιού.

Απεργία την Τρίτη στην EDF

Την Τρίτη ο απεργιακός πυρετός μεταδίδεται στους εργαζομένους στη μεγαλύτερη εταιρεία ενέργειας της Γαλλίας, Électricité de France (EDF), που από το 2004 είναι μια ανώνυμη εταιρεία, αλλά από πέρυσι το Μάιο το γαλλικό κράτος ανέκτησε το σύνολο του μετοχικού της κεφαλαίου και έχει όλα τα δικαιώματα ψήφου στο διοικητικό της συμβούλιο. Οι εργαζόμενοι ζητούν από τη διοίκηση να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό των μισθών το 2024, καθώς κρίνουν μη ικανοποιητικές τις αυξήσεις που θα λάβουν.

Ο γραμματέας του κεντρικού συνδικάτου CFE-CGC της EDF Αρνό Μπαρλέ εξήγησε ότι το αποτέλεσμα της απεργίας θα είναι η πτώση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και η άρση των εργασιών συντήρησης που γίνονται σε πυρηνικούς αντιδραστήρες. «Συνέπειες πάντως για τους πελάτες της EDF, όπως για παράδειγμα διακοπές ρεύματος, δεν θα υπάρξουν», διαβεβαίωσε ο γάλλος συνδικαλιστής.

Η Πέμπτη των εκπαιδευτικών

Την Πέμπτη, 1η Φεβρουαρίου, την απεργιακή σκυτάλη παίρνουν οι εκπαιδευτικοί για να απαιτήσουν αυξήσεις μισθών, να σταματήσουν τις περικοπές θέσεων εργασίας που σχεδιάζει η κυβέρνηση και επίσης να διεκδικήσουν καθεστώς δημοσίου υπαλλήλου και ανάλογους μισθούς για τους συνοδούς μαθητών με αναπηρίες.

«Τα συνδικάτα των νηπιαγωγών, των δασκάλων και των καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης είχαν προειδοποιήσει για απεργιακές κινητοποιήσεις από τις αρχές Ιανουαρίου, αλλά οι αμφιλεγόμενες δηλώσεις της νέας υπουργού Παιδείας Αμελί Ουντεά-Καστερά για τα δημόσια σχολεία μετέτρεψαν αυτό το κάλεσμα του κλάδου για επαγρύπνηση σε απεργία», γράφει η «Le Figaro». Είναι χαρακτηριστικό ότι το κορυφαίο συνδικάτο στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία FSU-SNUipp έφθασε να ζητεί την καρατόμηση της νεοδιορισθείσας υπουργού.

Στην κόψη του ξυραφιού

«Από το σημείο που βρισκόμαστε μέχρι να φανταστούμε μια σύγκλιση των απεργών την εβδομάδα αυτή και μια πραγματική ανάφλεξη της χώρας, υπάρχει ακόμα απόσταση. Οι διακλαδικές απεργιακές συνεννοήσεις είναι ακόμα περιθωριακές, με την εξαίρεση της περιοχής της Βρετάνης», εκτιμούν οι ειδικοί αναλυτές των επιμέρους εξελίξεων στις διάφορες επαρχίες της χώρας βάσει της Territorial Intelligence (Εδαφική Υπηρεσία Πληροφοριών) όπως αποκάλυψε η ραδιοσυχνότητα France Info.

«Ο αγροτικός κορπορατισμός δεν προωθεί τη σύγκλιση των απεργιακών αγώνων και οι εκκλήσεις των κίτρινων γιλέκων να συμμετάσχουν στη δράση παραμένουν προς το παρόν χωρίς αποτέλεσμα», σημειώνει Territorial Intelligence.

«Οι απαιτήσεις των αγροτών είναι πολύ συγκεκριμένες και αφορούν μόνο τον κλάδο τους. Το ότι άλλοι κοινωνικοί φορείς εκφράζουν την αλληλεγγύη τους σε αυτά τα αιτήματα δεν σημαίνει ότι αναγνωρίζουν τον εαυτό τους σε αυτά ή ότι είναι έτοιμοι να τα συμμετάσχουν ενεργά», εκτίμησε στην εφημερίδα «Le Parisien» ο Ερίκ Αγκρικολιανσκί, καθηγητής Πολιτικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Paris-Dauphine.

Ο ειδικός στα κοινωνικά κινήματα επιστήμονας αναφέρθηκε σε επαγγελματικούς κλάδους που υποστηρίζουν τις διαδηλώσεις των αγροτών, χωρίς όμως να δείχνουν προσώρας τη διάθεση να συμμετάσχουν κι αυτοί στις κινητοποιήσεις. Είναι οι περιπτώσεις της Ένωσης Επαγγελματιών και Βιομηχανιών Ξενοδοχειακών Εστιατορίων (Umih), της Γαλλικής Συνομοσπονδίας Κρεοπωλείων, Ζαχαροπλαστείων, Εστιατορίων (CFBCT), καθώς και η συνδικαλιστική οργάνωση των αρτοποιών.

Ανοικτό, ωστόσο, αφήνουν το ενδεχόμενο να κατέβουν σε απεργία οι επικεφαλής ενός συνδικάτου των οδηγών φορτηγών (Union Fédérale Route FGTE-CFDT), αν ο πρωθυπουργός Ατάλ δεν διορίσει τάχιστα έναν υπουργό Μεταφορών στη νέα κυβέρνηση, με τον οποίο θα μπορεί ο κλάδος να συνδιαλέγεται. Σε κάθε περίπτωση, η νέα κυβέρνηση του δημοφιλούς Γκαμπριέλ Ατάλ που διόρισε ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, βαδίζει στην κόψη του ξυραφιού.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Sierra Nevada Corp: Της ανατέθηκε η σύμβαση για την ανάπτυξη του διαδόχου του αεροσκάφους E-4B
Διεθνή |

Ποια εταιρεία θα κατασκευάσει για 13 δισ. δολάρια το νέο αεροσκάφος της «Ημέρας της Κρίσεως»

Η ύψους 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμβαση αφορά στην ανάπτυξη του νέου αεροσκάφους της «Ημέρας της Κρίσεως» λόγω της ικανότητάς του να επιβιώσει σε πυρηνικό πόλεμο.