Ανατροπές στον χώρο τον «ειδικών» της μόδας φέρνει η Τεχνητή Νοημοσύνη. Όπως αναφέρει το Bloomberg, η εποχή που το στυλ υπαγορευόταν από συντάκτες σε περιοδικά όπως το Harper’s Bazaar και η Vogue μοιάζουν να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Άλλωστε από τον καιρό εκείνο έχει μεσολαβήσει η εποχή των social media, των bloggers και εσχάτως των influencers.
Mastercard: Δημιούργησε ένα νέο μοντέλο ΑΙ για τον εντοπισμό ύποπτων συναλλαγών
Τώρα τη δουλειά που έκαναν οι συντάκτες μόδας, οι οποίοι παρακολουθούσαν τις τάσεις στην ποπ κουλτούρα, μεταξύ άλλων, για να προβούν σε εκτιμήσεις αναφορικά με τα χρώματα που θα φορεθούν, φαίνεται πως αναλαμβάνει η τεχνολογία. Και αυτό γιατί παλεύοντας να κρατήσουν τους πελάτες τους και να προσελκύσουν νέους, ολοένα και περισσότερες εταιρείες στρέφονται στην ΑΙ. Έρευνα της McKinsey & Co – Business of Fashion διαπίστωσε ότι το 73% των στελεχών της μόδας δήλωσε πως η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη θα αποτελέσει προτεραιότητα για την επιχείρησή τους το επόμενο έτος.
Προβλέψεις
Η τεχνητή νοημοσύνη καλείται να προβλέψει τις τάσεις ελέγχοντας τις κινήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αξιολογώντας τις εμφανίσεις στην πασαρέλα και αναλύοντας δεδομένα αναζήτησης. «Η πρόκληση είναι η ερμηνεία της ανάλυσης, η εξαγωγή συμπερασμάτων και στη συνέχεια η δυνατότητα εκτέλεσης» σημειώνει ο Ακίμ Μπεργκ, ανώτερος εταίρος και παγκόσμιος εμπειρογνώμονας για τη βιομηχανία μόδας και πολυτελείας στη McKinsey.
Η WGSN, η κορυφαία εταιρεία πρόβλεψης τάσεων στον κόσμο, χρησιμοποιεί γενετική τεχνητή νοημοσύνη στις προβλέψεις της για να φανταστεί τάσεις που μπορεί να μην υπάρχουν ακόμη. «Προηγουμένως θα έπρεπε να στηριχθούμε σε παραδείγματα καινοτομίας που βλέπαμε και τα οποία ήταν ήδη στην αγορά, ή ίσως σε πρωτότυπα», σημειώνει στέλεχος της εταιρείας. «Τώρα είμαστε σε θέση να αρχίσουμε να δημιουργούμε πραγματικά νέες εικόνες που κατά κάποιο τρόπο μας βοηθούν να απεικονίσουμε το μέλλον και για τους πελάτες μας».
Ορισμένες εταιρείες λιανικής πώλησης χρησιμοποιούν εδώ και καιρό την Τεχνητή Νοημοσύνη για να τους βοηθήσει να προσαρμόσουν γρήγορα αποθέματα και τιμές. Στελέχη του κλάδου τονίζουν ότι η σωστή εκτίμηση των τάσεων μπορεί να οδηγήσει σε πολύ πιο επιτυχημένες και κερδοφόρες επιχειρήσεις.
Η παγίδα
Άλλες εταιρείες χρησιμοποιούν εδώ και καιρό την ΑΙ για να ξεσκαρτάρουν τους ιστότοπους των λιανοπωλητών. Είναι σε θέση να εκτιμήσουν πόσο γρήγορα πωλούνται ή ανανεώνονται τα είδη και η AI χρησιμοποιεί αυτή τη νοημοσύνη για να βοηθήσει τις εταιρείες να κάνουν προβλέψεις σχετικά με τις προμήθειες στις οποίες πρέπει να προχωρήσουν. Για παράδειγμα η εταιρεία Edited τονίζει ότι βοήθησε τη Woolworths Holdings, μια εταιρεία με έδρα τη Νότια Αφρική, να ανακαλύψει ότι τα κασκόλ με σχέδια ζώων εξαντλούνταν σε περίπου μία εβδομάδα. Αυτή η πληροφορία ώθησε τον λιανοπωλητή να ενσωματώσει περαιτέρω το μοτίβο, κερδίζοντας 31.740 δολάρια από πρόσθετες πωλήσεις.
Δεν είναι βεβαίως πάντοτε ακριβή τα στοιχεία που παρέχει η τεχνολογία. Στο τέλος της πανδημίας του κορωνοϊού, τα δεδομένα έδειχναν μια τεράστια αύξηση της ζήτησης για φόρμες και φούτερ – προφανώς λόγω του πιο χαλαρού, οικιακού στυλ ντυσίματος που είχε υιοθετηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«Αν ακολουθούσαμε τυφλά τα δεδομένα, θα συμβουλεύαμε απλώς τους ανθρώπους να φτιάχνουν όλο και περισσότερα ζευγάρια φόρμες για κάποιο είδος δυστοπικού μέλλοντος με φόρμες», λένε ειδικοί. «Αντ’ αυτού, οι αναλυτές είδαν τους εμβολιασμούς και τις κρατήσεις για ταξίδια να αυξάνονται και αποφάσισαν να “παρακάμψουν” τη γραμμή των δεδομένων και να ποντάρουν στη συσσωρευμένη ζήτηση για ρούχα για έξοδο: Περισσότερα φορέματα και ψηλά τακούνια για τους γάμους και τις διακοπές που ήταν βέβαιο ότι θα επανέρχονταν».
Επρόκειτο για μια πολύ σωστή απόφαση.
Latest News
Αύξηση 7% στο παγκόσμιο ΑΕΠ από την ΑΙ - Τι «βλέπει» ο ΟΟΣΑ
Τι αλλαγές φέρνει στην αγορά εργασίας
Η παγίδα ενέργειας των data centers λόγω ΑΙ - Τι βλέπει η Goldman Sachs
Οι ανάγκες σε ενέργεια των κέντρων δεδομένων θα είναι ανάλογες με την τρέχουσα συνολική κατανάλωση της Πορτογαλίας, της Ελλάδας και της Ολλανδίας μαζί…
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
«Η τεχνητή νοημοσύνη ψεύδεται, κλέβει και μας εξαπατά»
Μελέτη του ΜΙΤ προειδοποιεί ακόμα και για τον κίνδυνο η ΑΙ να νοθεύει εκλογικά αποτελέσματα
Η τεχνητή νοημοσύνη, απαραίτητη δεξιότητα για εργαζόμενους και επιχειρήσεις
Το 71% των επιχειρηματιών λέει ότι προτιμά να προσλάβει έναν λιγότερο έμπειρο υποψήφιο με δεξιότητες AI παρά έναν πιο έμπειρο υποψήφιο χωρίς αυτές.
Τεχνητή Νοημοσύνη χρήσιμη για όλους οραματίζεται η Google
Οι χθεσινές ανακοινώσεις από το Google I/O ουσιαστικά υπογραμμίζουν την εστίαση του διαδικτυακού κολοσσού στην τεχνητή νοημοσύνη
To brain drain της Τεχνητής Νοημοσύνης - «Πρωταθλήτρια» η Ελλάδα στον ΟΟΣΑ
Ουραγός η χώρα μας στην ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας
Το νέο μοντέλο ΑΙ από την OpenAΙ που «κοκκινίζει» στο... φλερτ
Οι εντυπωσιακές δυνατότητες του GPT-4o
Ποιοι κολοσσοί επενδύουν στη Γαλλία 15 δισ. ευρώ
Αφορούν τον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, της τεχνολογίας και των χρηματοοικονομικών
Ο Σαμ Άλτμαν «επιλέγει» τον δρόμο της πυρηνικής ενέργειας για την AI
Αντί για συμβατικούς αντιδραστήρες, η εταιρεία Oklo, στην οποία είναι πρόεδρος ο Άλτμαν, στοχεύει να χρησιμοποιήσει μίνι πυρηνικούς αντιδραστήρες