Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες προετοιμάζονται για αριθμούς επιβατών ρεκόρ αυτό το καλοκαίρι, καθώς οι άνθρωποι σπεύδουν να κάνουν κράτηση πτήσεων παρά την οικονομική δυσφορία και τις υψηλές τιμές των εισιτηρίων.
Η Ryanair, η easyJet και η Wizz Air, οι τρεις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους της περιοχής, υπογράμμισαν τις πρώτες ενδείξεις έντονης καλοκαιρινής ζήτησης, καθώς και την αύξηση των ναύλων, στα πιο πρόσφατα αποτελέσματά τους.
Οι αερομεταφορείς περιμένουν κέρδη ρεκόρ φέτος – Ποιος θα τα πληρώσει;
Οι ενδείξεις ότι οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια ώθησαν τις αεροπορικές εταιρείες να αυξήσουν τις πτήσεις το καλοκαίρι: οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα έχουν 817,5 εκατομμύρια θέσεις διαθέσιμες μεταξύ Απριλίου και Οκτωβρίου, σύμφωνα με την εταιρεία ταξιδιωτικών δεδομένων OAG, ο υψηλότερος αριθμός που έχει καταγραφεί.
«Η ζήτηση παραμένει πολύ ισχυρή σε όλους τους τομείς», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Wizz Air, Γιόζεφ Βάραντι στους Financial Times.
Οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε τροχιά ανόδου για δεύτερο συνεχόμενο καλοκαίρι, αφού ανέφεραν υγιή κέρδη χάρη στους υψηλούς ναύλους πέρυσι.
Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη για τους έξι μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς αναμένεται να φτάσουν τα 10,5 δισ. ευρώ το 2024, σύμφωνα με εκτιμήσεις της FactSet, από 9,2 δισ. ευρώ πέρυσι.
Η EasyJet είπε ότι γέμιζε δύο αεροπλάνα το λεπτό κατά τις περιόδους κράτησης με τις περισσότερες κρατήσεις από την αρχή του τρέχοντος έτους, ενώ η Ryanair είπε αυτή την εβδομάδα ότι οι κρατήσεις ήταν περίπου 5% υψηλότερες από την ίδια περίοδο πέρυσι και οι τιμές αυξήθηκαν «κατά ένα χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό».
Η EasyJet είπε ότι οι τιμές ήταν «πολύ μπροστά» σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ η Wizz Air επεσήμανε επίσης τους ισχυρούς ναύλους.
Γενικευμένη αισιοδοξία
Η αισιοδοξία του κλάδου εκτείνεται πέρα από τις αεροπορικές εταιρείες. Η Saga δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι αναμένει ότι ο αριθμός των επιβατών στις ταξιδιωτικές της δραστηριότητες θα αυξηθεί κατά 20% φέτος, ενώ η εταιρεία οργανωμένων διακοπών On the Beach δήλωσε ότι η αξία των κρατήσεων στην περίοδο αιχμής του Ιανουαρίου αυξήθηκε κατά 27 τοις εκατό από έτος σε έτος.
Ο Ιανουάριος είναι μια από τις πιο πολυσύχναστες περιόδους κρατήσεων για διακοπές, παρέχοντας πληροφορίες για τις συναλλαγές για τον υπόλοιπο χρόνο.
«Βλέπουμε θετική δυναμική κρατήσεων για το καλοκαίρι του 2024 με τα ταξίδια να παραμένουν προτεραιότητα για τους καταναλωτές», δήλωσε ο επικεφαλής της easyJet, Γιόχαν Λούντγκρεν.
Οι μέσες τιμές αεροπορικών εισιτηρίων σε όλη την Ευρώπη ήταν μεταξύ 20 και 30% υψηλότεροι το καλοκαίρι του 2023 σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ που δημοσιεύθηκαν τον Οκτώβριο.
«Πολύ μεγαλύτερη ζήτηση»
Η ζήτηση για ταξίδια έχει εκτοξευθεί μετά τη λήξη των περιορισμών της πανδημίας, αλλά η προμήθεια αεροσκαφών παραμένει περιορισμένη λόγω προβλημάτων, όπως καθυστερημένες παραδόσεις από την Boeing και η προσγείωση ορισμένων αεροπλάνων της Airbus για ελέγχους στους κινητήρες τους.
Ενώ η Ryanair και η Wizz Air έχουν επεκταθεί και οι δύο επιθετικά από το 2019, άλλες αεροπορικές εταιρείες διατηρούν τα δρομολόγιά τους κοντά ή ακόμη και κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία.
«Είναι απολύτως η προσφορά έναντι της ζήτησης. Οι άνθρωποι εξακολουθούν να θέλουν να ταξιδεύουν και – παρά τις προκλήσεις του κόστους ζωής – οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στις εμπειρίες», δήλωσε στους Financial Times ο Άντριου Λομπενμπεργκ, επικεφαλής της ευρωπαϊκής έρευνας μεταφορών στη Barclays.
Οι αναλυτές της Bernstein δήλωσαν σε πρόσφατο σημείωμα ότι η τρέχουσα χωρητικότητα των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών είναι «πολύ κάτω από την πορεία ανάπτυξης πριν από την πανδημία», προβλέποντας έλλειμμα 15 έως 20 τοις εκατό σε θέσεις σε σύγκριση με τη ζήτηση.
«Το πραγματικό ζήτημα είναι ότι πιστεύουμε ότι υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ζήτηση από αυτή που μπορούμε να προσφέρουμε», δήλωσε ο Βάραντι.
Latest News
Καμπανάκι της ΕΚΤ για το χρέος - Οι 11 «παραβάτες» και οι κραδασμοί
Η «δημοσιονομική διολίσθηση» αφήνει τις χώρες ευάλωτες σε γεωπολιτικές εντάσεις και υψηλότερα επιτόκια
To «Iron Dome» της ισραηλινής οικονομίας και η εκτίναξη του ΑΕΠ εν μέσω πολέμου
Οι καταλύτες που οδήγησαν την ανάκαμψη και οι προοπτικές της οικονομίας
Μετά την Gucci, η σειρά της Burberry; - Γιατί ξεθωριάζει η πολυτέλεια
Τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με την Barclays
Αγορές vs Οικονομολόγοι: Πότε θα μειώσει η Fed τα επιτόκια και θα δώσει ανάσα στις εταιρείες
Οι έμποροι τιμολογούν με πιθανότητες περίπου 70% για μείωση των επιτοκίων στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με το CME FedWatch Tool
Κίνα: Πώς κρατάει «ζωντανή» τη ρωσική οικονομία
Η Κίνα αποτελεί μία σανίδα σωτηρίας για τη ρωσική οικονομία απ’ όταν η Δύση ξεκίνησε να επιβάλλει κυρώσεις στη Μόσχα
Εκπτώσεις και κοινή χρήση απέναντι στην υποχώρηση κατανάλωσης - Πού εστιάζει η Uber
Η εταιρεία θέλει να καταστήσει φθηνότερη τη μετακίνηση προς το αεροδρόμιο, τις συναυλίες ή τις αθλητικές εκδηλώσεις
Κι άλλη υποχώρηση στην πολυτέλεια - Σειρά της Burberry για μείωση 40% στις πωλήσεις
Η βρετανική εταιρεία προβληματίζεται λόγω της υποχώρησης των πωλήσεων σε Ασία και Αμερική - Αναμένει ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2025
Η απογείωση των αμερικανικών εισαγωγών από Βιετνάμ και ο εμπορικός εναγκαλισμός Πεκίνου - Ανόι
Το Βιετνάμ έχει σήμερα το τέταρτο υψηλότερο εμπορικό πλεόνασμα με τις ΗΠΑ, χαμηλότερο μόνο από την Κίνα, το Μεξικό και την ΕΕ
Τέλος στο μυστήριο - Αποκαλύφθηκε η κρυφή επένδυση του Μπάφετ
Ποια είναι η Chubb, η ασφαλιστική εταιρεία, στην οποία η Berkshire απέκτησε 26 εκατομμύρια μετοχές
Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από τη μείωση των εξαγωγών ρωσικού ντίζελ
Οι ουκρανικές επιθέσεις είναι ο ένας λόγος - Ο άλλος είναι πολιτικός