Το δικό της μερίδιο στην παγκόσμια αγορά πολυτελών ρολογιών θέλει να αποκτήσει ο κολοσσός πολυτελείας LVMH όπως φανερώνουν οι διεξοδικές κινήσεις του με ένα νεοσύστατο τμήμα ρολογιών και μια σειρά από νέα ακριβότερα μοντέλα.
Οι πωλήσεις πολυτελών ρολογιών παγκοσμίως υπολογίζονται σε περίπου 30 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς IMARC Group. Αναμένεται να αυξηθούν σε περισσότερα από 37 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2032, καθώς ο παγκόσμιος πλούτος βαίνει την ανιούσα, την ίδια στιγμή που Gen Z και Millennials ενδιαφέρονται περισσότερο για μηχανικά ρολόγια υψηλής ποιότητας, σύμφωνα με το CNBC.
LVMH: Πάει για το ολυμπιακό μετάλλιο στο Παρίσι – Η στρατηγική για luxury πωλήσεις
Το τμήμα κοσμημάτων και ρολογιών της LVMH σημείωσε πωλήσεις 11,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 7% στην οργανική ανάπτυξη. Ο γαλλικός όμιλος διαθέτει τώρα 10 μάρκες ρολογιών, συμπεριλαμβανομένων των TAG Heuer, Hublot και Zenith, μαζί με οίκους μόδας και κοσμημάτων όπως Louis Vuitton, Bulgari και Dior που κατασκευάζουν επίσης ρολόγια.
Στοχευμένες κινήσεις
Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία ονόμασε τον Φρεντερίκ Αρνό, τον 29χρονο γιο του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της LVMH Μπερνάρ Αρνό, στη θέση του επικεφαλής της LVMH Watches, η οποία περιλαμβάνει τις μάρκες TAG Heuer, Hublot και Zenith.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι πωλήσεις αυτών των τριών εμπορικών σημάτων έφτασαν περίπου τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.
Εστίαση στην καινοτομία
Ο Φρεντερίκ Αρνό αναμένεται να επικεντρωθεί στην καινοτομία, τα υλικά αιχμής και τα δημιουργικά σχέδια. Οι αναλυτές μάλιστα εκτιμούν ότι η LVMH μπορεί επίσης να συνεχίσει να αποκτά ελκυστικά εμπορικά σήματα εάν αυτά γίνουν διαθέσιμα.
Σε συνεντεύξεις τους στο CNBC κατά τη διάρκεια της πέμπτης διοργάνωσης Watch Week του ομίλου, στο Μαϊάμι, οι διευθύνοντες σύμβουλοι των εμπορικών σημάτων τόνισαν ότι το 2024 εμφανίζεται ήδη ισχυρότερο από το 2023, όταν και τα αυξανόμενα επιτόκια και οι φόβοι για ύφεση μετρίασαν τη ζήτηση. Η θετική προοπτική τονίζεται ιδιαίτερα χάρη στην ανθεκτικότητα των Αμερικανών καταναλωτών πολυτελείας.
«Τα πάντα έχουν να κάνουν με κύκλους και η ομορφιά της Αμερικής είναι ότι οι κύκλοι είναι πολύ σύντομοι», δήλωσε ο Μπενουά ντε Κλερκ, διευθύνων σύμβουλος της Zenith. «Παρά τα σκαμπανεβάσματα που όλοι περνάμε μπορούμε να διαβεβαιώσω ότι σήμερα η Zenith είναι σίγουρα σε ανοδική πορεία με καλή ζήτηση στην αμερικανική αγορά».
Γυναικείο φετίχ
Οι πωλήσεις ρολογιών ακολουθούν παρόμοιο μοτίβο με την ευρύτερη αγορά πολυτελείας, όπου οι πλουσιότεροι καταναλωτές παραμένουν και ισχυρότεροι. Τα στελέχη του ομίλου εκτιμούν ότι οι πλούσιοι επηρεάζονται λιγότερο από την αύξηση των επιτοκίων και την οικονομική αβεβαιότητα, επομένως όλο και περισσότερες επωνυμίες εξυπηρετούν τους «υπερ-καταναλωτές» και τους συλλέκτες που συνεχίζουν να δαπανούν όσα χρειάζεται για να αποκτήσουν την υψηλότερη ποιότητα και δεξιοτεχνία.
«Το υψηλό επίπεδο ήταν πραγματικά ένας από τους κύριους μοχλούς της ανάπτυξής μας», δήλωσε ο Ζαν Κριστόφ Μπαμπίν, διευθύνων σύμβουλος της Bulgari. «Νομίζω ότι οι πλούσιοι σήμερα περισσότερο από ποτέ θέλουν να επενδύσουν σε αυθεντικές, αξιόπιστες και διαχρονικές μάρκες».
Ο Μπαμπίν διευκρίνισε πως βλέπει ολοένα και μεγαλύτερη ισχύ σε όλες τις επιχειρήσεις της Bulgari, οι οποίες περιλαμβάνουν πλέον ξενοδοχεία, μόδα και αρώματα.
Η LVMH στοχεύει εξάλλου σε ένα ακόμη ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα των πολυτελών ρολογιών: τα γυναικεία. Ενώ αντιπροσωπεύουν μόνο το ένα τρίτο περίπου των συνολικών πωλήσεων, το ενδιαφέρον των γυναικών για τα πολυτελή μηχανικά ρολόγια έχει εκτοξευθεί από την περισσότερη έκθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον αυξανόμενο αριθμό μοντέλων που έχουν σχεδιαστεί για γυναίκες. Ο αυξανόμενος παγκόσμιος πληθυσμός πλούσιων γυναικών – αυτοδημιούργητων όσο και κληρονόμων— τροφοδοτεί επίσης την αύξηση των πωλήσεων.
«Η τάση είναι προς όλο και πιο θηλυκά και πιο unisex ρολόγια», είπε ο Μπαμπίν. «Οι γυναίκες έχουν αυξανόμενη δύναμη, όσον αφορά την ανεξαρτησία, την αυτονομία και την αγοραστική δύναμη. Πιστεύουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί».
Επανεφεύρεση
Στον άκρως ανταγωνιστικό κόσμο των πολυτελών ρολογιών, οι εταιρείες πρέπει να καινοτομούν συνεχώς με υλικά και περίπλοκα σχέδια για να κερδίσουν μερίδιο και να κρατήσουν αφοσιωμένους τους συλλέκτες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της TAG Heuer, Ζιλιέν Τορναρέ, εξήγησε στο CNBC ότι «το πλεονέκτημα της LVMH σε σχέση με άλλες μάρκες και ομάδες ρολογιών είναι η αμείλικτη εστίασή της στην επανεφεύρεση και την επιθυμία». Δεν είναι τυχαίο που πολλές από τις θυγατρικές της LVMH σκαλίζουν το ιστορικό παρελθόν τους για νέα σχέδια και μοντέλα.
Ο Ντε Κλέρκ είπε ότι μέρος της απήχησης της Zenith στους νεότερους αγοραστές και συλλέκτες ρολογιών είναι η τιμή του. Ενώ η Zenith πουλά πολύ περίπλοκα ρολόγια, προσπαθεί να προσφέρει αξία, όπως το μοντέλο triple Calendar που πωλείται για περίπου 14.000 δολάρια, αλλά θα μπορούσε πιθανώς να κοστολογηθεί «χιλιάδες παραπάνω» με βάση το επίπεδο δεξιοτεχνίας και τους περίπλοκους μηχανισμούς που απαιτούνται.
Latest News
Καλές εποχές για την Goldman και την αμερικανική οικονομία
Η στροφή στην επενδυτική και η μεταγραφή από την Fed
Κλείδωσε επενδύσεις 15 δισ. στη Γαλλία ο Μακρόν - Τα deals και οι καλεσμένοι στο «Choose France Summit»
Oι επενδύσεις περιλαμβάνουν 56 διαφορετικά επιχειρηματικά σχέδια και θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη δημιουργία 10.000 θέσεων εργασίας
H SpaceX του Μασκ επεκτείνεται στο Τέξας αλλά δεν πληρώνει ούτε για τις... εκσκαφές
Η SpaceX και οι συνεργάτες της κινούνται πολύ πιο… αργά όταν πρόκειται να πληρώσουν κατασκευαστές και προμηθευτές
Υψηλό πληθωρισμό και στο μέλλον «βλέπουν» οι Αμερικανοί
Τα αμερικανικά νοικοκυριά ανησυχούν για τα οικονομικά τους
Τι μπορεί να κάνει δύσκολη την ενσωμάτωση της Credit Suisse στην UBS
Η UBS αναμένει 13 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξοικονόμηση κόστους από τη συγχώνευση με την άλλοτε ανταγωνίστριά της
Ρεκόρ κερδών για τoν κορυφαίo αερoμεταφορέα μεγάλων αποστάσεων
Ρεκόρ κερδών ύψους 4,7 δισ. δολαρίων ανακοίνωσε η Εmirates για το οικονομικό έτος 2023-2024, αυξημένα κατά 63% σε ετήσια βάση
Γιατί οι κεντρικοί τραπεζίτες πρέπει να επικοινωνούν με σαφήνεια
Πώς επηρεάζεται η αναμενόμενη πορεία των επιτοκίων
Η Anglo American απέρριψε και τη νέα προσφορά της BHP
Η νέα προσφορά έφτασε τα 42 δισ. δολάρια έναντι 39 δισ. της αρχικής
Πώς το ΤikTok έγινε το νέο LinkedIn για όσους νέους ψάχνουν δουλειά
Ένας αυξανόμενος αριθμός Αμερικανών στρέφεται στο TikTok σε αναζήτηση συμβουλών που θα τους βοηθήσουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα επαγγελματικού βίου
Τα κέρδη των τραπεζών δελεάζουν αγοραστές αλλά και... αρκούδες
Ποια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προσελκύουν οι σορτάκηδες