Κάθε ρεκόρ έσπασαν τα έσοδα από την κρουαζιέρα το 2023, κάτι που αναμένεται να συμβεί και φέτος. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, τα έσοδα από τον κλάδο στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023 ήταν ύψους 698,9 εκατ. ευρώ έναντι 413,3 εκατ. ευρώ το ενδεκάμηνο του 2022 και 556 εκατ. ευρώ το 2019 (η καλύτερη χρονιά σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και επιβατών). Για φέτος οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων καταγράφονται αυξημένες σε όλους τους δημοφιλείς προορισμούς.
Το 2023 έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο για τον Πειραιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία επιτεύχθηκαν ιστορικά ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας τόσο στο σύνολο, καθώς εξυπηρετήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. επιβάτες έναντι 880.000 το 2022, όσο και στους επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) που ανήλθαν σε περίπου 800.000 έναντι 380.000 το 2022. Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν ήταν 760, εκ των οποίων τα 525 ήταν homeport.
Celestyal: Κρουαζιέρες σε νέες χώρες απο το Νοέμβριο του 2024
Ομως ακόμη καλύτερη αναμένεται να είναι η φετινή χρονιά για τον κλάδο της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς έχουν γίνει προκρατήσεις για 1.042 αφίξεις.
Celebrity Infinity
Η φετινή σεζόν κρουαζιέρας ξεκίνησε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης νωρίτερα από ποτέ άλλοτε, με διανυκτέρευση για πρώτη φορά του «Celebrity Infinity» της Celebrity Cruises το Σάββατο που μας πέρασε.
Το «Celebrity Infinity» αναμένεται να καταπλεύσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης 20 φορές μέσα στο 2024, με τις επτά από αυτές, από Φεβρουάριο έως Απρίλιο, να περιλαμβάνουν διανυκτέρευση. Ο ΟΛΘ έχει στα «χαρτιά» του ήδη 81 προγραμματισμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για φέτος, έναντι 68 πέρυσι, και έτσι αναμένει νέο ρεκόρ αφίξεων.
Στη Ρόδο ο αριθμός των προσεγγίσεων ξεπερνά για το 2024 τις 400 όταν την προηγούμενη χρονιά έκλεισε με 371 κρουαζιερόπλοια και 453.832 επιβάτες-τουρίστες. Στα Χανιά το 2023 ο συνολικός αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας ήταν 222.404 και οι αφίξεις των πλοίων έφτασε τις 135, ενώ ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για το 2024 καθώς ήδη έχουν προαναγγελθεί 182 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.
Στην Κέρκυρα οι αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που αναμένεται να προσεγγίσει στο νησί είναι προς το παρόν στα επίπεδα του 2023, που έκλεισε με περίπου 540 κρουαζιερόπλοια. Στην Σαντορίνη, τέλος, φέτος αναμένεται να ξεπεραστεί ο αριθμός των περίπου 750 κρουαζιερόπλοιων του 2023.
Latest News
Νέο χτύπημα Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο με βαλλιστικό πύραυλο
Επίθεση με βαλλιστικό πύραυλο δέχθηκε ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά που πλέει στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένη ζήτηση για πλοία με καύσιμο LNG
Ταχεία ανάπτυξη του στόλου έως το 2027 προβλέπει οίκος αναλύσεων ? Αγκάθι οι ελλείψεις σε υποδομές όπως δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες εφοδιασμού
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Σύμφωνα με την Allianz Comercial η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει από τους πολέμους και τη γεωπολιτική αστάθεια μέχρι την κλιματική κρίση και την πειρατεία
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων