Έρευνα για το κατά πόσον οι εισαγωγές οχημάτων από την Κίνα ενέχουν κινδύνους για την εθνική ασφάλεια ξεκινούν οι Ηνωμένες Πολιτείες, με τον Λευκό Οίκο να ξεκαθαρίζει ότι οι αρχές ενδέχεται να επιβάλουν περιορισμούς λόγω ανησυχιών σχετικά με την τεχνολογία των «συνδεδεμένων» αυτοκινήτων.
ΗΠΑ: Πλήγμα για τις παγκόσμιες αγορές η πλεονάζουσα παραγωγή της Κίνας
Η έρευνα του αμερικανικού υπουργείου Εμπορίου κρίνεται απαραίτητη επειδή τα οχήματα «συλλέγουν μεγάλες ποσότητες ευαίσθητων δεδομένων για τους οδηγούς και τους επιβάτες τους (και) χρησιμοποιούν τακτικά τις κάμερες και τους αισθητήρες τους για να καταγράφουν λεπτομερείς πληροφορίες για τις υποδομές των ΗΠΑ», δήλωσε ο Λευκός Οίκος.
Καθώς τα οχήματα θα μπορούσαν «να πιλοτάρονται ή να απενεργοποιούνται εξ αποστάσεως», η έρευνα θα εξετάσει επίσης τα αυτόνομα οχήματα.
«Οι πολιτικές της Κίνας θα μπορούσαν να πλημμυρίσουν την αγορά μας με τα οχήματά της, θέτοντας κινδύνους για την εθνική μας ασφάλεια», ανέφερε σε δήλωσή του ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν. «Δεν πρόκειται να αφήσω να συμβεί αυτό επί των ημερών μου».
Μια «πρωτοφανής δράση»
Αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου δήλωσαν στους δημοσιογράφους ότι είναι πολύ νωρίς για να πουν τι μέτρα θα μπορούσαν να ληφθούν και δήλωσαν ότι δεν υπάρχει απόφαση για πιθανή απαγόρευση ή περιορισμούς στα συνδεδεμένα κινεζικά οχήματα.
Οι αξιωματούχοι δήλωσαν στους δημοσιογράφους ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει ευρείες νομικές εξουσίες και θα μπορούσε να αναλάβει δράση με δυνητικά «μεγάλο αντίκτυπο».
Ο Μπάιντεν χαρακτήρισε την προσπάθεια ως «πρωτοφανή δράση για να διασφαλιστεί ότι τα αυτοκίνητα στους δρόμους των ΗΠΑ από χώρες που προκαλούν ανησυχίες, όπως η Κίνα, δεν υπονομεύουν την εθνική μας ασφάλεια».
Όπως σημειώνει το Reuters, τα κινεζικής κατασκευής οχήματα που εισάγονται στις ΗΠΑ είναι σχετικά λίγα. Η υπουργός Εμπορίου Τζίνα Ραϊμόντο δήλωσε ότι η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα προτού αυτά διαδοθούν ευρέως και «ενδεχομένως απειλήσουν την ιδιωτική μας ζωή και την εθνική μας ασφάλεια».
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων υπολογίζουν στη Νοτιοανατολική Ασία, τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη ως τις μεγαλύτερες εξαγωγικές αγορές τους. Η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής EV στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις, έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι δεν σχεδιάζει να πουλήσει τα αυτοκίνητά της στην αγορά των ΗΠΑ.
Αντιδρώντας, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Επιβατηγών Αυτοκινήτων της Κίνας υπογράμμισε ότι μεταξύ όλων των οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με έξυπνους αισθητήρες, είναι άδικο να στοχοποιούνται αυτοκίνητα από μια συγκεκριμένη χώρα και να επιβάλλονται περιορισμοί αποκλειστικά σε αυτά.
Προς νέους δασμούς;
Ξεχωριστά, η κυβέρνηση Μπάιντεν εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής νέων δασμών στα κινεζικής κατασκευής οχήματα και οι αξιωματούχοι αντιμετωπίζουν νέες πιέσεις για τον περιορισμό των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων από το Μεξικό.
Η κινεζική πρεσβεία στην Ουάσινγκτον έχει επανειλημμένα επικρίνει τις προτάσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν για την επιβολή νέων περιορισμών στο εμπόριο με την Κίνα, προτρέποντας την να «σταματήσει να υπερτονίζει τη θεωρία της “κινεζικής απειλής” και την αδικαιολόγητη καταστολή των κινεζικών εταιρειών».
Σημειώνεται ότι οι ΗΠΑ έχουν ήδη απαγορεύσει την είσοδο κινεζικών εταιρειών τηλεπικοινωνιών στην αγορά, επικαλούμενες ανησυχίες σχετικά με τα δεδομένα των Αμερικανών χρηστών. ‘Εχουν μάλιστα χαρακτηρίσει τις Huawei και ZTE ως απειλές, απαιτώντας από τους αμερικανικούς φορείς να απομακρύνουν τον εξοπλισμό τους από τα αμερικανικά δίκτυα.
Η Κίνα από την πλευρά της έχει ενισχύσει τα τελευταία χρόνια την εποπτεία σχετικά με τη διαχείριση δεδομένων στο εσωτερικό της χώρας και οι περισσότερες βιομηχανίες πρέπει να ζητούν άδεια πριν από τη μεταφορά δεδομένων στο εξωτερικό.
Τον Μάιο, οι αρχές αυστηροποίησαν τους κανόνες δεδομένων για την αυτοκινητοβιομηχανία και πρότειναν να απαγορευτεί στα έξυπνα οχήματα στην Κίνα η απευθείας μεταφορά δεδομένων στο εξωτερικό, ωθώντας τες αντ’ αυτού να χρησιμοποιούν εγχώριες υπηρεσίες cloud.
Latest News
Σνάμπελ (ΕΚΤ): Μια μείωση επιτοκίων τον Ιούλιο δεν φαίνεται δικαιολογημένη
Δεδομένης της «πολύ υψηλής αβεβαιότητας», υποστήριξε ότι «θα πρέπει να δώσουμε στον εαυτό μας αρκετό χρόνο για να δούμε τι συμβαίνει», είπε το μέλος ου εκτελεστικού συμβουλίου της ΕΚΤ
ΗΠΑ και Καναδάς επενδύουν μαζί σε κρίσιμα ορυκτά
Οι δίδυμες επενδύσεις αφορούν σε βισμούθιο, γραφίτη και κοβάλτιο
Έρχεται κατάρρευση τύπου EΣΣΔ; Πώς βλέπουν οι νέοι Αμερικανοί την οικονομία
Τι αναφέρει δημοσίευμα του Business Insider για το πώς αντιμετωπίζουν οι νέοι στις ΗΠΑ την οικονομία
Αναζητώντας τη γνώση - Ποια είναι η νέα εμμονή της Gen Z στο TikTok
Οι νέοι θέλουν να γνωρίζουν πώς κατασκευάζεται το αγαπημένο τους προϊόν και οι εταιρείες και οι influencers αποκαλύπτουν τι συμβαίνει πίσω από τις κλειστές πόρτες των εργοστασιών
Δασμούς 100% στις εισαγωγές απο την Τουρκία θα επιβάλει το Ισραήλ
Ο υπουργός Οικονομικών του Ισραήλ Μπεζαλέλ Σμότριτς ανακοίνωσε απόψε ότι η χώρα του θα ακυρώσει τη συμφωνία ελευθέρου εμπορίου με την Τουρκία
Οι αγορές υποτιμούν τον γεωπολιτικό κίνδυνο των εκλογών, προειδοποιεί ο ντε Γκίντος
Τα χρηματιστήρια εκτινάχθηκαν σε υψηλά ρεκόρ φέτος, παρά το γεγονός ότι ο μισός κόσμος κατευθύνεται προς τις κάλπες
Μάχη τραπεζικών μνηστήρων στα Βαλκάνια για την Addiko Bank
Η μάχη για τη συγχώνευση τραπεζών στα Βαλκάνια αναταράσσεται από την προσφορά της σλοβενικής NLB
Το ΔΝΤ καλεί Κίνα και ΗΠΑ να λύσουν τις εμπορικές διαφορές
Οι εμπορικοί περιορισμοί «μπορούν να στρεβλώσουν το εμπόριο και τις επενδύσεις, να κατακερματίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να προκαλέσουν αντίποινα», είπε η εκπρόσωπος του Ταμείου
Η Goldman διαχειριστής των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων ύψους 43 δισ. της UPS
Τα συνταξιοδοτικά προγράμματα στις ΗΠΑ είναι μια δεξαμενή 2,5 τρισ. δολαρίων
Αναδιάρθρωση με 4.000 απολύσεις στην Toshiba
Η αναδιάρθρωση αφορά έως και το 6% του εργατικού δυναμικού της Toshiba στην Ιαπωνία