Νέα υψηλά κατέγραψαν την προηγούμενη εβδομάδα οι τιμές διάλυσης πλοίων στα διαλυτήρια της Νοτιοανατολικής Ασίας καθώς οι end buyers από το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές έχουν εμπλακεί σε ένα έντονο ανταγωνισμό και πλειοδοτούν μεταξύ τους με σκοπό την εξασφάλιση περισσότερης χωρητικότητας.
Οι εξελίξεις στα διαλυτήρια επηρεάζονται από το αυστηρό lockdown της Ινδίας και του Μπαγκλαντές και κυρίως από την έλλειψη οξυγόνου στην Ινδία.
Τα οξυγόνο βασικό εργαλείο στη βιομηχανία διάλυσης πλοίων έχει επιστρατευθεί όλο στο πλαίσιο της παροχής βοήθειας στα εκατοντάδες χιλιάδες κρούσματα της πανδημίας. Εξ αυτού του λόγου τα διαλυτήρια έχουν μειώσει σημαντικά τις εργασίες τους και ο διαθέσιμο οξυγόνο χρησιμοποιείται πλέον από τις ιατρικές μονάδες.
Όπως αναφέρεται υπάρχουν περίπου 25 εργοστάσια σε όλη την περιοχή της Alang που παράγουν και παρέχουν οξυγόνο σε κυλίνδρους για να υποστηρίξουν τις δραστηριότητες ανακύκλωσης πλοίων. Αλλά την περασμένη εβδομάδα, αποθέματα από τα 15 αυτά εργοστάσια έχουν δοθεί για ιατρική χρήση.
Πάντως όπως σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Best Oasis οι συνθήκες αυτές δεν έχουν προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στη ζήτηση χάλυβα ούτε και στην τάση ανόδου των τιμών διάλυσης.
Στα διαλυτήρια της Ινδίας αυτή την εβδομάδα σημειώθηκε μια ελαφρά πτώση των τιμών καθώς τα περιστατικά του ιού Covid 19 εξακολουθούν να αυξάνονται και πολλές πολιτείες βρίσκονται υπό καθεστώς αυστηρού lockdown κατάσταση που οδηγεί σε διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η δραστηριότητα κοπής στα ναυπηγεία σταμάτησε για άλλη μια εβδομάδα λόγω μη διαθεσιμότητας οξυγόνου, αναφέρει η Best Oasis.
Στο Μπαγκλαντές οι τιμές κατέγραψαν νέα άνοδο κοντά στα 520 δολ ο τόνος στα bulkers από 510 δολ μια εβδομάδα πριν στα 545 δολ για τα containerships από 535 δολ πριν μια εβδομάδα και στα 530 δολ στα δεξαμενόπλοια από 520 δολ μια εβδομάδα νωρίτερα.
Ανάλογη ήταν η εικόνα και στο Πακιστάν όπου οι end buyers, ακολούθησαν επιθετική πολιτική, με αποτέλεσμα οι τιμές διάλυσης να αγγίξουν τα 550 δολ τον τόνο.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση