Προβληματίζει τους αναλυτές η μη αύξηση του ρυθμού διαλύσεων δεξαμενοπλοίων, ενώ η αγορά δεν είναι καλή, όπως και η προτίμηση κάποιων σε δεξαμενόπλοια μεγάλης ηλικίας. Σχετικά έχει αναφερθεί ο ot.gr σε προηγούμενο ρεπορτάζ   «Γοητεύουν» τους πλοιοκτήτες τα μεγάλης ηλικίας δεξαμενόπλοια 

Την απάντηση σε αυτόν τον «γρίφο» δίνει ο οίκος αναλύσεων Gibson που σημειώνει ότι βασικός παράγοντας πίσω από αυτή την εικόνα είναι η παρουσία αγοραστών που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν  κάποιο premium προκειμένου να αποκτήσουν  μεταφορική ικανότητα που θα δρομολογηθεί σε χώρες που απειλούνται με κυρώσεις. Όπως αναφέρει σε σχετική ανάλυσή του, σημαντικός αριθμός δεξαμενοπλοίων μεγάλης ηλικίας που πουλήθηκαν  κατά το παρελθόν έχουν εμπλακεί σε παράνομη δραστηριότητα.
Ίσως ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που οδηγούν τη ζήτηση για μεγαλύτερης ηλικίας μεταφορική ικανότητα είναι οι κυρώσεις των ΗΠΑ. Τα εμπάργκο εναντίον του Ιράν και της Βενεζουέλας ανάγκασαν τους αγοραστές και τους πωλητές αργού να βρουν πλοιοκτήτες  πρόθυμους  να το μεταφέρουν και να ρισκάρουν τη αντίδραση της κυβέρνησης των ΗΠΑ. Ο Gibson υπολογίζει ότι το 10% και το 6% των στόλων VLCC και Suezmax αντίστοιχα συμμετέχουν σε μια τέτοια δραστηριότητα.
Μάλιστα ο οίκος αναλύσεων αναφέρει ότι κάποια στιγμή «ακούστηκε» ότι μεγάλης ηλικίας  VLCC ναυλώθηκε με 100.000 δολ. την ημέρα για να απασχοληθεί  για έξι μήνες, σε διαδρομή που συνδέεται με την Βενεζουέλα. Πρόκειται για ναύλο πέντε φορές  υψηλότερο από τον τρέχον της αγοράς που θα επιτρέψει στον κάτοχο του πλοίου να ανακτήσει το 75% της επένδυσης αγοράς του πλοίου (μείον τα λειτουργικά κόστη) και να κερδίσει επιπλέον ποσά από την πώληση του πλοίου για σκραπ.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα