Ο Freightos Baltic Global Container Index, ένα δείκτης που αποτυπώνει τους ναύλους στα containers μειώθηκε σημαντικά προς το τέλος της περασμένης εβδομάδας με τους ναύλους στις διαδρομές Κίνας-ΗΠΑ να μειώνονται κατά 3.000 δολ έως 3.500 δολ ανά εμπορευματοκιβώτιο («κουτί») 40 ποδιών για προορισμούς της Δυτικής Ακτής και της Ανατολικής Ακτής, αντίστοιχα. Ωστόσο οι ναύλοι εξακολουθούν να παραμένουν σε πολύ υψηλά στα 16.000 δολ έως 18.700 δολ ανά «κουτί» 40ft, αλλά το ερώτημα είναι αν αυτό είναι η αρχή μιας νέας τάσης ή όχι.
Επίσης και ο Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) μειώθηκε την προηγούμενη Πέμπτη όπως επισημαίνουν οι Clarksons αλλά σχεδόν ελάχιστα κατά 0,6% σε εβδομαδιαία βάση.
Παράλληλα στο «μέτωπο» των λιμανιών δεν φαίνεται κάποια αλλαγή όσον αφορά τις καθυστερήσεις.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με σχετική έρευνα της Sea-Intelligence η οποία δημοσιεύει σε μηνιαία βάση την έκθεση Global Liner Performance (GLP), ο κλάδος των liners κατέγραψε τον Αύγουστο το χαμηλότερο ποσοστό αξιοπιστίας των τελευταίων δέκα ετών. Ενώ στην διάρκεια του έτους η αξιοπιστία κυμαίνονταν μεταξύ 35%-40%, τον Αύγουστο του 2021 μειώθηκε στο 33,6%, ένα νέο χαμηλό των τελευταίων 10 ετών που η Sea-Intelligence έχει καταρτίσει το schedule reliability 34 διεθνών γραμμών. Η μέση καθυστέρηση στις αφίξεις των πλοίων συνέχισε να επιδεινώνεται, αυξανόμενη κατά 0,58 ημέρες σε μηνιαία βάση και έφτασε τις 7,57 ημέρες τον Αύγουστο.
Πάντως η αγορά μπαίνοντας στις διακοπές της Golden Week (εθνική εορτή της Κίνας) θα καταγράφει μια πιο χαλαρή περίοδο, ωστόσο, τα αποθέματα έχουν εξαντληθεί και γενικότερα τα αποθέματα λιανικής στις ΗΠΑ είναι πολύ χαμηλά, οπότε εκτιμάται ότι η ενίσχυση τους ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων θα στηρίξει τις συναλλαγές εμπορευματοκιβωτίων τους επόμενους μήνες. Η εκτίμηση της Baltic Forward για τη διαδρομή Δυτική Ακτή Κίνας-ΗΠΑ είναι 18.500 δολ ανά κιβώτιο 40 πόδια για τέταρτο τρίμηνο του 2021 ενώ θα μειωθεί στα δικά στον μέσο όρο 12.375 δολ ανά κουτί για το 2022, το οποίο εξακολουθεί να είναι μακριά από τα 2.000 ανά κουτί, των προηγούμενων ετών.
Latest News
«Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του ΙΜΟ ξανά ο Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης ανανέωσε τη θητεία του ως «Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ
Βαλτιμόρη: Το ίδιο πλοίο είχε εμπλακεί σε συμβάν και στο λιμάνι της Αμβέρσας
Το πλοίο είχε χρειαστεί να παραμείνει στην αποβάθρα για επισκευές
Ιταλική συμμαχία για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα
Οι τρεις εταιρείες θα προβούν σε ολοκληρωμένη ανάλυση και αξιολόγηση των πιο βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων
Προχωρά η αξιοποίηση του λιμανιού του Λαυρίου
Έως τις 14 Μαΐου η υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος - Άνοδος στους επιβάτες κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας