
Είναι γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αγκαλιάσει τα τελευταία χρόνια την ηλεκτροκίνηση, γιατί θέλουν να μειώσουν το συνολικό αποτύπωμα των μοντέλων τους στον πλανήτη, να δείξουν έμπρακτα την περιβαλλοντολογική τους συνείδηση, αλλά και να πετύχουν τα χαμηλά όρια εκπομπών ρύπων ώστε να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν ανεβάσει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά, σχετικά με τα ηλεκτρικά μοντέλα και θέτουν νέες προοπτικές πέραν του 2025. Περισσότεροι από δέκα από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτου ανακοίνωσαν ότι θα βγάλουν στην παραγωγή τα επόμενα χρόνια μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Συγκεκριμένα η Volvo θα βγάζει στην παραγωγή μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2030 και μετά. Όμοια θα πράξει και η Ford στην ευρωπαϊκή αγορά. Η General Motors σχεδιάζει να βγάζει στην παραγωγή μόνο ηλεκτρικά από το 2035, ενώ το γκρουπ Volkswagen στοχεύει σε 70% πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και 50% στην Κίνα έως το 2030. Τέλος και ο όμιλος Stellantis στοχεύει και αυτός σε 70% πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και 35% στις ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια.
Μόνο πέρσι βγήκαν στην παραγωγή περίπου 370 νέα ηλεκτρικά μοντέλα σημειώνοντας αύξηση 40% σε σχέση με το 2019. Φέτος τα μοντέλα έχουν γίνει περισσότερα και πλέον η ηλεκτροκίνηση παίζει πρωτεύοντα ρόλο στις επιλογές των οδηγών. Υπάρχει πληθώρα μοντέλων σε όλες τις κατηγορίες, με μεγαλύτερη έμφαση στα SUV όπου υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και συνεχώς κερδίζουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
Η μέση αυτονομία οδήγησης των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται σταθερά με την πάροδο του χρόνου. Το 2020, η μέση αυτονομία για ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν περίπου 350 χιλιόμετρα, από 200 χιλιόμετρα που ήταν το 2015 και σύμφωνα με προβλέψεις αυτή αναμένεται να ανέβει πολύ σύντομα. Από την άλλη η μέση ηλεκτρική αυτονομία των plug-in υβριδικών μοντέλων παρέμεινε σχετικά σταθερή περίπου 50 χιλιόμετρα τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι λίγες οι εταιρίες που αναφέρουν ότι δεν χρειάζεται μεγαλύτερη αυτονομία σε αυτού του τύπου αυτοκίνητα, καθώς ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει ένας Ευρωπαίος οδηγός βρίσκεται κοντά σε αυτά τα χιλιόμετρα. Και το αντισταθμίζουν με το γεγονός ότι αν θα αναγκαστούν να μεγαλώσουν την αυτονομία θα χρειαστεί μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, άρα περισσότερο βάρος και μεγαλύτερο κόστος για την αγορά του.
Τα SUV είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα της αυτοκίνησης στην Ευρώπη και φυσικά και στην Ελλάδα. Αν και έχουν υψηλότερες τιμές για να τα αποκτήσει κάποιος, τα προτιμά χωρίς δεύτερη σκέψη γιατί θέλει να έχει περισσότερες επιλογές για τις ελεύθερες ώρες, αλλά και καλύτερη θέση οδήγησης. Παράλληλα, οι εταιρείες έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους σε σχέση με τα μικρότερα οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές είναι πιο εύκολο να επωμιστούν το επιπλέον κόστος της ηλεκτροκίνησης για τα SUV, καθώς και των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία