
Στο υψηλότερο σημείο από τον προηγούμενο Απρίλιο βρέθηκαν πρόσφατα οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου (product tankers).
Περισσότερο κερδισμένα φαίνεται πως είναι τα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 (Long-range 2) μεταφορικής ικανότητας μέχρι 115.000 dwt και τα MR (Medium Range) μεγέθους μέχρι 50.000 dwt. Πρόκειται για τις δυο κατηγορίες δεξαμενόπλοιων που έχουν ωφεληθεί περισσότερο από τη μεταφορά περισσότερων φορτίων το τελευταίο διάστημα.
Την ίδια στιγμή, και στα πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού LR2 οι ναύλοι συνεχίζουν να παραμένουν «υγιείς», δηλαδή κινούνται σε κερδοφόρα επίπεδα. Ειδικότερα οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 eco αυξήθηκαν μέσα σε μια ημέρα μέχρι και 13,8%, στα 22.900 δολ. την ημέρα, ενώ χαμηλότερα ήταν τα έσοδα (7,3%), στα 15.600 δολ. την ημέρα, στα δεξαμενόπλοια τύπου LR1 eco στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Platou Securities.
Από τις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας μέχρι και την περασμένη Παρασκευή η άνοδος των ναύλων στις δυο αυτές κατηγορίες ήταν 25,3% και 10,9% αντιστοίχως, ενώ στη διάρκεια ενός μήνα η άνοδος ήταν 62% και 61% αντιστοίχως. Υψηλά σε σύγκριση με το τελευταίο μήνα κινούνται και οι ημερήσιοι ναύλοι στα MR eco δεξαμενόπλοια (συν 62,9%), στα 13.500 δολ. Τα παραπάνω αποτελέσματα είναι τα υψηλότερα από τον περασμένο Απρίλιο.
Οι αναλυτές
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Platou σημείωσε ότι όλες οι εταιρείες με δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων που παρακολουθεί ως αναλυτής εκτιμούν ότι το τέταρτο τρίμηνο του έτους θα είναι πολύ θετικό για αυτές. Ενδεικτικά, ο Paulo d’ Amico, διευθύνων σύμβουλος της D’ Amico International Shipping, μιας ναυτιλιακής που διαχειρίζεται 35 δεξαμενόπλοια LR και MR, εκτίμησε ότι η ανάκαμψη των ναύλων είναι προ των πυλών.
H εισηγμένη στο Μιλάνο ναυτιλιακή εταιρεία ανέφερε μεταξύ άλλων ότι καθώς ο κόσμος μαθαίνει να ζει με τον COVID-19, η κινητικότητα αυξάνεται, τα διανυθέντα από τα αυτοκίνητα χιλιόμετρα στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη και στη Λατινική Αμερική επιστρέφουν στα προ της πανδημίας επίπεδα και τα αποθέματα καθαρών προϊόντων πετρελαίου έχουν πέσει κάτω από τον μέσο όρο της πενταετίας.
Νέες παραγγελίες
Με φόντο το θετικό momentum που αρχίζει να σχηματοποιείται στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καταγράφονται κινήσεις τοποθέτησης νέων παραγγελιών στα ναυπηγεία για πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού. Πρόσφατα η Eastern Mediterranean Maritime (EastMed) τοποθέτησε παραγγελία για δυο LR2 δεξαμενόπλοια στα κορεατικά ναυπηγεία Daehan Shipbuilding. Είχε προηγηθεί στα μέσα του καλοκαιριού η τοποθέτηση παραγγελίας της Capital Maritime and Trading, συμφερόντων του Ομίλου Βαγγέλη Μαρινάκη, για έξι product tankers στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard (HMD).
Πρόκειται για τα πλοία «Αkrisios», «Αgisilaos», «Αnikitos», «Αtrotos», «Αvax» και «Αlkiviadis», μεταφορικής ικανότητας 50.000 dwt το καθένα, που είναι τα πρώτα δεξαμενόπλοια στη διεθνή ναυτιλία που θα αξιοποιούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας (alternative maritime power-AMP), όπως είναι η ηλεκτρική ενέργεια όταν βρίσκονται στο λιμάνι («cold ironing»), ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), όπως επίσης και αμμωνία, και επιπλέον θα φέρουν και σύστημα πρόωσης με τη χρήση αιολικής ενέργειας (LNG, ammonia and rotor sail ready). Επίσης φέρουν τις πιο σύγχρονες καινοτομίες στο σύστημα πρόωσής τους και συνδυάζουν τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της πιο σύγχρονης νομοθεσίας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO Phase III).


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα