Σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς κι επίλυση εκκρεμοτήτων που βάζουν χρόνια εμπόδια στις ελληνικές ράγες φέρνει το 2022. Η νέα χρονιά ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για τον σιδηρόδρομο που εδώ και μία δεκαετία δεν απείχε πολύ από το γεφύρι της Άρτας. Τα νέα έργα είχαν στερέψει, πολλά από τα εν εξελίξει έγιναν «αιώνια» λόγω προβλημάτων, χρηματοδοτικών, κατασκευαστικών, συμβατικών, και οι σιδηροδρομικοί φορείς βυθίστηκαν στην αδράνεια.
Δείτε ακόμη: Η κληρονομιά του 2021, τι φέρνει το 2022
Μέσα στο 2020 φάνηκε πως ο σιδηροδρομικός γίγαντας ξεκίνησε να ξυπνάει. Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη δημοπράτηση επτά έργων συνολικού προϋπολογισμού 515,3 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του υφιστάμενου δικτύου. Όμως το σύνθημα για αλλαγή σελίδας δόθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου με την προκήρυξη του τεράστιου πακέτου έργων, ύψους 4 δισ. ευρώ.
Η κατάθεση προσφορών θα κάνει ποδαρικό στο 2022, ανοίγοντας τον δρόμο για μια σειρά κρίσιμων μεταρρυθμίσεων που θα ανοίξουν νέους ορίζοντες στον ελληνικό σιδηρόδρομο, λύνοντας τον μίτο που τον κρατά δεμένο τα τελευταία χρόνια.
Ένα από τα βασικά αγκάθια για την ομαλή χρηματοδότηση των σιδηροδρομικών έργων, αλλά κυρίως για την αναμόρφωση και επιτάχυνση του πλαισίου εκτέλεσης και συντήρηση των σιδηροδρομικών έργων (στο οποίο η χώρα μας πάσχει ανέκαθεν), αποτελεί η αναμόρφωση των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ. Η αναδιοργάνωση θα ξεκαθαρίσει πια το τοπίο ποιος κατασκευάζει και ποιος συντηρεί τα σιδηροδρομικά έργα, ώστε η ευθύνη να μην γίνεται μπαλάκι στον εσωτερικό ανταγωνισμό των φορέων. Η ανάθεση της σύμβασης Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης για την εφαρμογή της αναδιοργάνωσης των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται το τρίτο τρίμηνο του 2022.
Το τρίτο τρίμηνο πρόκειται να κλείσει, βάσει του κυβερνητικού σχεδιασμού, και η εκκρεμότητα με την υπογραφή της ανακοινωθείσας εδώ και δύο χρόνια νέας σύμβασης παροχής Υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως είχε ανακοινωθεί, η νέα συμφωνία 750 εκατ. ευρώ για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές θα έχει 15ετή διάρκεια, αλλά θα συνοδεύεται και από σειρά όρων και υποχρεωτικών επενδύσεων.
Πρόκειται για τον ολοκληρωμένο μετασχηματισμό του τομέα των σιδηροδρόμων προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της απόδοσης και της βιωσιμότητάς του, της προσέλκυσης ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, της ενίσχυσης της δυνατότητας ανταπόκρισης στα αιτήματα και τις απαιτήσεις των χρηστών, της προσαρμογής στα σύγχρονα δεδομένα του διεθνούς ανταγωνισμού στον τομέα των μεταφορών.
Παράλληλα, στοχεύει στον εξορθολογισμό και τη μείωση του λειτουργικού́ κόστους των φορέων που παρέχουν σιδηροδρομικές υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η ενίσχυση των δεξιοτήτων των εργαζομένων και η προσαρμογή τους στις ανάγκες του νέου επιχειρησιακού μοντέλου λειτουργίας.
Η σχετική μεταρρύθμιση των σιδηροδρομικών φορέων περιλαμβάνει τον εφοδιασμό τους με νέα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης του σιδηροδρομικού έργου, με σύγχρονα εργαλεία και διαδικασίες διαχείρισης κατασκευαστικών έργων, ανάθεσης συμβάσεων, αποτελεσματικού εσωτερικού ελέγχου, διαχείρισης ποιότητας και παρακολούθησης βασικών δεικτών απόδοσης.
Latest News
Σταϊκούρας: To TEE εδώ και 100 χρόνια ανταποκρίνεται στις μεγάλες εθνικές και κοινωνικές προκλήσεις
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τον τεχνικό κόσμο. Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο»
ΕΕ: Υποχώρησε η παραγωγή στις κατασκευές τον Φεβρουάριο
Στην ευρωζώνη η παραγωγή μειώθηκε κατά 2,5% στην κατασκευή κτιρίων, ενώ αυξήθηκε κατά 4,9% στα έργα πολιτικού μηχανικού
Υπεγράφη σύμβαση 6 εκατ. ευρώ για έργα στο αρδευτικό δίκτυο Νιγρίτας Σερρών
Η χρηματοδότηση πραγματοποιείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικούς Πόρους
Ταχιάος: «Προτεραιότητα η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό»
«Υπολογίζουμε πως 51.000 νέοι επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά από την επέκταση "Ανθούπολη – Ίλιον"», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αθήνα – Τρίκαλα σε 3 ώρες το Πάσχα [χάρτης]
Εγκαίνια για 2 τμήματα του οδικού άξονα που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ
Εξάρχου: «Ξανά σε αδιέξοδο η οικονομία, αν δεν αλλάξει το μοντέλο παραγωγής»
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου στον διευθυντή σύνταξης του ΟΤ Νίκο Φιλιππίδη για τις προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας
Ταχιάος: Τι αλλάζει στις ΣΔΙΤ ως μοντέλο δημοπράτησης δημοσίων έργων
Στην πορεία των διαγωνισμών και την προκήρυξη νέων έργων, αυτό που προέχει είναι η δημοσιονομική σταθερότητα στη χώρα
Εξάρχου (Intrakat): Η Ελλάδα να αποκτήσει ισχυρές βάσεις για μία πιο ισχυρή οικονομία
Η Ελλάδα πρέπει να στοχεύσε σε μία οικονομία που θα εξάγει, παράγοντας πλούτο και αξία
Καραμούζης (Φόρουμ Δελφών): Επενδύσεις 44 δισ. ευρώ στις υποδομές τα επόμενα χρόνια
«Πρέπει να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο», επεσήμανε ο Αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου
Ταχιάος: Kλείνει η σήραγγα «Μαλακάσι Α» της Εγνατίας - Πώς θα διεξάγεται η κυκλοφορία
«Θα πραγματοποιηθεί έλεγχος από εξειδικευμένους δομοστατικούς», ανέφερε ο Υφυπουργός Υποδομών