Σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς κι επίλυση εκκρεμοτήτων που βάζουν χρόνια εμπόδια στις ελληνικές ράγες φέρνει το 2022. Η νέα χρονιά ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για τον σιδηρόδρομο που εδώ και μία δεκαετία δεν απείχε πολύ από το γεφύρι της Άρτας. Τα νέα έργα είχαν στερέψει, πολλά από τα εν εξελίξει έγιναν «αιώνια» λόγω προβλημάτων, χρηματοδοτικών, κατασκευαστικών, συμβατικών, και οι σιδηροδρομικοί φορείς βυθίστηκαν στην αδράνεια.
Δείτε ακόμη: Η κληρονομιά του 2021, τι φέρνει το 2022
Μέσα στο 2020 φάνηκε πως ο σιδηροδρομικός γίγαντας ξεκίνησε να ξυπνάει. Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη δημοπράτηση επτά έργων συνολικού προϋπολογισμού 515,3 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του υφιστάμενου δικτύου. Όμως το σύνθημα για αλλαγή σελίδας δόθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου με την προκήρυξη του τεράστιου πακέτου έργων, ύψους 4 δισ. ευρώ.
Η κατάθεση προσφορών θα κάνει ποδαρικό στο 2022, ανοίγοντας τον δρόμο για μια σειρά κρίσιμων μεταρρυθμίσεων που θα ανοίξουν νέους ορίζοντες στον ελληνικό σιδηρόδρομο, λύνοντας τον μίτο που τον κρατά δεμένο τα τελευταία χρόνια.
Ένα από τα βασικά αγκάθια για την ομαλή χρηματοδότηση των σιδηροδρομικών έργων, αλλά κυρίως για την αναμόρφωση και επιτάχυνση του πλαισίου εκτέλεσης και συντήρηση των σιδηροδρομικών έργων (στο οποίο η χώρα μας πάσχει ανέκαθεν), αποτελεί η αναμόρφωση των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ. Η αναδιοργάνωση θα ξεκαθαρίσει πια το τοπίο ποιος κατασκευάζει και ποιος συντηρεί τα σιδηροδρομικά έργα, ώστε η ευθύνη να μην γίνεται μπαλάκι στον εσωτερικό ανταγωνισμό των φορέων. Η ανάθεση της σύμβασης Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης για την εφαρμογή της αναδιοργάνωσης των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται το τρίτο τρίμηνο του 2022.
Το τρίτο τρίμηνο πρόκειται να κλείσει, βάσει του κυβερνητικού σχεδιασμού, και η εκκρεμότητα με την υπογραφή της ανακοινωθείσας εδώ και δύο χρόνια νέας σύμβασης παροχής Υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως είχε ανακοινωθεί, η νέα συμφωνία 750 εκατ. ευρώ για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές θα έχει 15ετή διάρκεια, αλλά θα συνοδεύεται και από σειρά όρων και υποχρεωτικών επενδύσεων.
Πρόκειται για τον ολοκληρωμένο μετασχηματισμό του τομέα των σιδηροδρόμων προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της απόδοσης και της βιωσιμότητάς του, της προσέλκυσης ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, της ενίσχυσης της δυνατότητας ανταπόκρισης στα αιτήματα και τις απαιτήσεις των χρηστών, της προσαρμογής στα σύγχρονα δεδομένα του διεθνούς ανταγωνισμού στον τομέα των μεταφορών.
Παράλληλα, στοχεύει στον εξορθολογισμό και τη μείωση του λειτουργικού́ κόστους των φορέων που παρέχουν σιδηροδρομικές υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η ενίσχυση των δεξιοτήτων των εργαζομένων και η προσαρμογή τους στις ανάγκες του νέου επιχειρησιακού μοντέλου λειτουργίας.
Η σχετική μεταρρύθμιση των σιδηροδρομικών φορέων περιλαμβάνει τον εφοδιασμό τους με νέα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης του σιδηροδρομικού έργου, με σύγχρονα εργαλεία και διαδικασίες διαχείρισης κατασκευαστικών έργων, ανάθεσης συμβάσεων, αποτελεσματικού εσωτερικού ελέγχου, διαχείρισης ποιότητας και παρακολούθησης βασικών δεικτών απόδοσης.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου