
Χαμηλότερα από τον Ιανουάριο του 2021 κινείται τις τελευταίες ημέρες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI). Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 18 Ιανουαρίου 2022 ο BDI έκλεισε στις 1.644 μονάδες ενώ πέρυσι την ίδια ημέρα ήταν στις 1.740 μονάδες.
Στη συνέχεια βέβαια η ναυλαγορά ανέβηκε για να φθάσει στις 7 Οκτώβριου του 2021 στις 5.650 μονάδες, το υψηλότερο σημείο από το 2008 και από τότε άρχισε πάλι η κατρακύλα ,με αποτέλεσμα να έχει απωλέσει το 71% των κερδών του.
Ο δείκτης υποχώρησε στις 1.644 (18 Ιανουαρίου 2022), μια μείωση της τάξεως του 71% από την κορυφή του τέταρτου τριμήνου, κυρίως λόγω της υποαπόδοσης των πλοίων Capesize, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal.
Πάντως δεν φαίνεται να έχασαν όλες οι κατηγορίες πλοίων το ίδιο ενώ κάποιες παραμένουν με κέρδη σε σύγκριση με πέρυσι στις αρχές του 2021. Τα πλοία μικρότερου μεγέθους φαίνεται να διατηρούν τα κέρδη τους, επιβεβαιώνοντας την ρήση «το μικρό είναι όμορφο».
Αναλυτικά, όπως σημειώνει η Intermodal, ξεκινώντας από τον δείκτη Handysize (BHSI) που καταγράφει την πορεία των ναύλων στα μικρότερου μεγέθους πλοία τα Handysize, και συγκρίνοντας τον Ιανουάριο του 2022 με τον Ιανουάριο του 2021, βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα με τον δείκτη να κινείται στις 1.162 μονάδες, +78% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια ημερομηνία. Ο δείκτης Supramax βρίσκεται επίσης +68% πάνω από τα περυσινά επίπεδα στις 1.840 μονάδες σήμερα, ενώ ο δείκτης Panamax βρίσκεται +37% πάνω από πέρυσι στις 2.223 μονάδες. Τέλος, ο BCI είναι ο μόνος δείκτης που παρουσιάζει σήμερα χαμηλότερες επιδόσεις σε σύγκριση με πέρυσι, διαμορφώνοντας σήμερα στο 1.316 χαμηλότερα κατά 54% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ιστορικά όμως αυτό είναι το εποχικά χαμηλό τρίμηνο για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου, κατά το οποίο η κατηγορία των πλοίων Capesize παρουσιάζει τη χαμηλότερη σχετική απόδοση λόγω της μεγάλης εξάρτησής της από τις ροές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες με την σειρά τους παρουσιάζουν χαμηλή απόδοση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου του έτους.
Επίσης η αύξηση της προσφοράς πλοίων στον Ειρηνικό λόγω της απαγόρευσης των εξαγωγών άνθρακα της Ινδονησίας έχει «κανιβαλίσει» τα κέρδη στη περιοχή για όλα τα μεγέθη πλοίων, επηρεάζοντας ιδιαίτερα και τους ναύλους στο σιδηρομετάλλευμα. Ωστόσο, η Intermodal, θεωρεί τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς ως μια αγοραστική ευκαιρία για τον κλάδο, ο οποίος αναμένεται να επαναλάβει την ανοδική του τάση κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Προς το παρόν, με την Κινεζική Πρωτοχρονιά σε λιγότερο από δύο εβδομάδες από τώρα και τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες να ακολουθούν, θα μπορούσαμε να πούμε, σημειώνει η Intermodal, ότι οι πλοιοκτήτες προσαρμόζουν τις κινήσεις τους έως ότου η αγορά δείξει τις πραγματικές της δυνατότητες. Αυτό αποτυπώνεται και στις πολύ λίγες κινήσεις αγοραπωλησίας πλοίων στον κλάδο καθώς από την αρχή του έτους μέχρι τώρα (περίπου 15 ημέρες) έχουν καταγραφεί μόλις 16 προσφορές πλοίων , τέσσερις φορές λιγότερα από ότι την ίδια περίοδο πέρυσι.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα