
Την απρόσκοπτη εκτέλεση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με τα νησιά λίγες ημέρες πριν την έναρξη της νέας σεζόν υπονομεύουν οι υψηλές τιμές των καυσίμων όπως επισημάνθηκε από την νέα διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, με τον οποίο συναντήθηκε χθες.
Οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ έκαναν καθαρό ότι εάν η ακτοπλοΐα δεν ενταχθεί στη δέσμη μέτρων που ετοιμάζει η κυβέρνηση για την στήριξη και άλλων «στεριανών» επιχειρήσεων τότε η διακοπή δρομολογίων με ταυτόχρονες υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων είναι μονόδρομος.
Ήδη όπως ανέφερε ο ot.gr ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες προχώρησαν ήδη σε περικοπές κάποιων μεμονωμένων δρομολογίων.
Το υπόμνημα-επτά μέτρα
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπόμνημα που κατέθεσε στον Υπουργό το νέο προεδρείο του ΣΕΕΝ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι η αυξανόμενη οικονομική απειλή που προκαλείται από τη συνεχή άνοδο της τιμής του ναυτιλιακού καυσίμου, πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα και αποφασιστικά ώστε να αποτραπεί η δημιουργία θέματος βιωσιμότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών και η εμφάνιση δυσχερειών στην εξυπηρέτηση της νησιωτικής Ελλάδος που θα επιφέρει προσκόμματα στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη των νησιών.
Ο ΣΕΕΝ κατέθεσε επτά συγκεκριμένες προτάσεις για την προσωρινή στήριξη του κλάδου.
Τα μέτρα αφορούν στη επιβολή ενός είδους πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της μέσης τιμής του προηγούμενου Δεκεμβρίου, την προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6% και την επιστροφή του στο 13% εάν οι τιμές των καυσίμων πέσουν στα επίπεδα του Δεκεμβρίου, την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως είχε γίνει κατά την διάρκεια της πανδημίας, την προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπως έγινε κατά την περίοδο της πανδημίας, την αύξηση των μισθωμάτων για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας κατά 30% τουλάχιστον, την προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων που υλοποιούν σε διάφορες κατηγορίες επιβατών οι ακτοπλοϊκές εταιρείες , την ενίσχυση της ρευστότητας με τη άμεση καταβολή του μεγαλύτερου μέρους των 42 εκατ. ευρώ που οφείλει το Υπουργείο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για δρομολόγια αγόνων γραμμών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.
Από την πλευρά του ο κ. Πλακιωτάκης αναγνώρισε, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου, ότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο πρόβλημα το οποίο έχει προκληθεί από την πανδημία και επιδεινώθηκε λόγω της κρίσης στην Ουκρανία, επισημαίνοντας ότι απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή λόγω του εθνικού ρόλου της ακτοπλοΐας για την χώρα μας.
Επίσης, δεσμεύθηκε να συζητήσει το θέμα αυτό και στα συναρμόδια Υπουργεία ώστε να εξετασθεί δέσμη μέτρων τα οποία θα βελτιώσουν την κατάσταση.
Στην διάρκεια της συνάντησης επικεντρώνοντας την ανησυχία του στις τιμές των καυσίμων κίνησης των πλοίων.
Στην συνάντηση εκ μέρους του ΣΕΕΝ, συμμετείχαν ο νέος Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης αναφέρθηκε εκτενώς στα θέματα που απασχολούν τον κλάδο της ακτοπλοΐας, ο Αντιπρόεδρος Ακτοπλοΐας Ευστράτιος Απέργης, ο Αντιπρόεδρος Διεθνών Πλοών Σπυρίδων Πρωτοπαπαδάκης, ο Γενικός Γραμματέας Θεολόγος Παναγιωτάκης και ο Ταμίας Διονύσης Θεοδωράτος.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα