Το όχημα αναπτύσσει ταχύτητα πλησιάζοντας την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση τρένων στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Επιβάτες, δύο παιδιά ηλικίας οκτώ και δέκα ετών, οδηγός ο πατέρας τους, που πλησιάζοντας τις γραμμές των τρένων αν και βλέπει τον ερυθρό σηματοδότη να αναβοσβήνει, θεωρεί πως προλαβαίνει να περάσει και αντί για φρένο, πατάει γκάζι. Το τρένο σφυρίζει και κινείται με μεγάλη ταχύτητα, σε κλάσματα δευτερολέπτων περνάει από μπροστά τους. Τρεις ζωές σώθηκαν, το όχημα δεν υπάκουσε τον οδηγό και ακινητοποιήθηκε, χάρη στο Wedoguard, το ρομποτικό σύστημα φύλαξης ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων, που δημιουργήσαν οι μαθητές της Στ΄ δημοτικού του 11ου δημοτικού σχολείου Καλαμαριάς.
Η μαθήτρια της Στ’ τάξης Ζωή Βικοπούλου μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, εξηγεί πως, «όλοι ενθουσιαστήκαμε με το γεγονός ότι με αυτή την εργασία μας, μπορούμε να σώσουμε ανθρώπους από τραυματισμούς ή ακόμα και από θάνατο. Κάθε φορά που η κατασκευή μας λειτουργούσε σωστά, αισθανόμασταν ευχαρίστηση και φανταζόμασταν πως είναι στην πραγματικότητα να σώζουμε ανθρώπινες ζωές».
Wedoguard
Το «Wedoguard» είναι ένα ρομποτικό σύστημα φύλαξης ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων, αποτελούμενο από τα εκπαιδευτικά πακέτα ρομποτικής Lego Wedo 2 και ΒΒC: microbit, όπως διευκρινίζει ο πληροφορικός και υποδιευθυντής του σχολείου Νίκος Αυγουλάς, στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και τονίζει πως, όπως όλα τα αυτόματα συστήματα και οι ρομποτικές κατασκευές, είναι σχεδιασμένα για να λειτουργούν ως βοηθητικό σύστημα ασφαλείας στο πρόβλημα των ισόπεδων διαβάσεων τρένων.
Περιγράφοντας την ακριβή λειτουργία του επισημαίνει ότι, «το “σιδερένιο άλογο” πάντα προηγείται. Κατά τη διέλευση του τρένου, ενεργοποιείται ο φωτεινός σηματοδότης που βρίσκεται μπροστά στη διάβαση. Ταυτόχρονα, και αυτό αποτελεί την πρόταση του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς, αποστέλλεται σήμα στα διερχόμενα «έξυπνα» αυτοκίνητα, τα οποία ακινητοποιούνται αυτόματα πίσω από την ειδικά εξοπλισμένη με μαγνητικό υλικό διάβαση, προς αποφυγή ατυχήματος ακόμα και αν ο οδηγός προσπαθήσει να περάσει παραβιάζοντάς την».
«Γενικά ήταν εύκολο για εμάς, εκτός από το ότι έπρεπε να συνδεθούν και να επικοινωνήσουν πολλές συσκευές ταυτόχρονα», εξηγεί η μαθήτρια Ζωή Αυγουλά και προσθέτει πως, «ήταν η πρώτη φορά που κάναμε ρομποτική και μας φάνηκε εύκολο γιατί είχαμε κάνει στο μάθημα αρκετές εισαγωγικές εργασίες, οι οποίες στο τέλος συνδυάστηκαν για να δημιουργήσουμε το τελικό αποτέλεσμα».
Η συγκεκριμένη ιδέα γεννήθηκε, όταν πληροφορήθηκαν πως σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο σημειώνονται συγκρούσεις σε ισόπεδες διαβάσεις (το 75% με Ι.Χ.), που αποτελούν το 25% των σημαντικών σιδηροδρομικών συμβάντων, με θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς. Στη συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτων ευθύνη έχει ο οδηγός του αυτοκινήτου. Όπως λέει ο καθηγητής πληροφορικής, σκέφτηκαν να προγραμματίσουμε και να κατασκευάσουμε ένα σύστημα που θα προστατεύει τους ανθρώπους από τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα σε σιδηροδρομικές διαβάσεις, που παράλληλα, θα λειτουργούσε ως ένας τρόπος πρόληψης και παροχής οδικής παιδείας, σε ένα φαινόμενο που συμβαίνει αρκετά συχνά και έχει σαν αποτέλεσμα θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς των εμπλεκομένων.
Το ρομποτικό σύστημα «Wedoguard», καθώς και το τηλεκατευθυνόμενο αυτοκίνητο (microbit) το οποίο θα ακινητοποιείται μπροστά στη διάβαση κατά την διέλευση του τρένου, κατασκευάστηκαν και προγραμματίστηκαν από όλους τους μαθητές της Στ’ τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος Πληροφορικής από τις αρχές Ιανουαρίου μέχρι τα μέσα Απριλίου. Στόχος των μαθητών, όπως είπε η μαθήτρια Θαλία Τσιότρα είναι, «να πείσουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ενσωματώσουν το ρομποτικό μας σύστημα, στα αυτοκίνητά που κατασκευάζουν και στο μέλλον κάθε αυτοκίνητο, να διαθέτει και από ένα Wedoguard αισθητήρα».
Για να μπορέσει να επιτευχθεί ο στόχος των μαθητών, ο πληροφορικός Νίκος Αυγουλάς, εξηγεί πως, «το Wedoguard: Railroad crossings, χρειάζεται συνεργασία τόσο των οργανισμών σιδηροδρόμων των χωρών που θα εφαρμοστεί, ώστε να κατασκευάσουν το σύστημα προειδοποίησης, όσο και των αυτοκινητοβιομηχανιών που θα πρέπει να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν το δικό τους κομμάτι στα αυτοκίνητά τους». Σε κάθε περίπτωση όμως τονίζει, «ο οδηγός θα πρέπει να έχει πάντα την προσοχή του στη διάβαση, να σταματάει στο σωστό σημείο, να κοιτάει πολύ προσεκτικά αριστερά και δεξιά και με ανοιγμένα τα παράθυρα να χρησιμοποιήσει ακόμη και την ακοή του για να αποφευχθούν δυσάρεστα γεγονότα».
Latest News
Το «ποντάρισμα» των 150 δισ. της Amazon σε νέα data centers
Η εταιρεία προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την έκρηξη της ΑΙ
Ποιοι θα λάβουν μέρος στο πρόγραμμα κατάρτισης με χρήση ΑΙ της ΔΥΠΑ
Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες για την «Προσωποποιημένη Επιμόρφωση με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης»
Στα άκρα η μάχη των εταιρειών ΑΙ για να προσελκύσουν ταλέντα
Οι ελλείψεις στελεχών για την τεχνητή νοημοσύνη «θερμαίνουν» την αγορά την ώρα που οι απολύσεις πλήττουν άλλους τομείς της τεχνολογίας
Πού και πότε θα «αποκαλύψει» η Apple την στρατηγική για την ΑΙ
To tech event προσελκύει παραδοσιακά το ενδιαφέρον πελατών και συνεργατών της Apple σε όλο τον κόσμο, όπως και της παγκόσμιας αγοράς και του τεχνολογικού κλάδου λόγω των καινοτομιών που παρουσιάζονται εκεί
Ο χρηματοοικονομικός κλάδος επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη - Ποια επαγγέλματα απειλούνται
Στην επενδυτική τραπεζική και τη διαχείριση επενδύσεων, η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο
Αγώνας δρόμου κυβερνήσεων και εταιρειών για τον έλεγχο της AI
Μπορεί κάποιος να ελέγξει την τεχνητή νοημοσύνη;
Έχετε email από τον... Ζάκερμπεργκ - Τι ψάχνει στην Google o CEO της Meta
Η εταιρεία στρατολογεί ταλέντα και ο Μαρκ το έχει πάρει προσωπικά - Στέλνει προσωπικά γραπτά email σε ερευνητές τεχνητής νοημοσύνης από το DeepMind της Google
Στροφή της Nvidia στον τομέα υγείας με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης
Ιδιαίτερα σημαντικός αναδεικνύεται ο υγειονομικός κλάδος για τη Nvidia καθώς προσφέρει επιχειρηματικές ευκαιρίες και έσοδα στον μη τεχνολογικό τομέα
Ποια είναι τα δύο πρόσωπα που υπόσχονται να αλλάξουν τα πάντα στα μικροτσίπ;
Η Intel υπό τον αμερικανικής καταγωγής Gelsinger μόλις έλαβε κρατικές επιδοτήσεις και δάνεια ύψους 19,5 δισ. δολ. από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση των ΗΠΑ
Γιατί τα τσιπ της Nvidia κυριαρχούν στην αγορά τεχνητής νοημοσύνης;
Τα τρία μεγάλα πλεονεκτήματα της εταιρείας