Μεγάλος θαυμαστής της ελληνικής ναυτιλίας δηλώνει μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ελληνογαλλικής Ναυτιλιακής Επιτροπής του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (CCIFG) Philippe Louis-Dreyfus. Ο Louis-Dreyfus, ο οποίος βρέθηκε στην Αθήνα με αφορμή την ίδρυση της Ελληνογαλλικής Ναυτιλιακής Επιτροπής και την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας με τη Γαλλική Ναυτιλιακή Συστάδα ενόψει της διεθνούς έκθεσης «Ποσειδώνια 2022», υπογραμμίζει τη φιλοδοξία του για ανάπτυξη ισχυρότερων δεσμών ανάμεσα στις ελληνικές και τις γαλλικές εταιρείες, τονίζοντας τα περιθώρια που υπάρχουν στον τομέα των τραπεζικών εργασιών, ασφαλιστικών και μηχανικών κατασκευών.
Ποιος είναι ο σκοπός του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του Γαλλικού Ναυτιλιακού Cluster;
Το γαλλικό ναυτιλιακό Cluster, του οποίου ήμουν ένας από τους αρχικούς ιδρυτές πριν από 20 χρόνια και τώρα διευθύνεται από τον πρόεδρό του Frédéric Moncany de Saint-Aignan, δημιουργήθηκε τόσο ως εργαλείο-λόμπι για τη γαλλική ναυτιλιακή βιομηχανία όσο και ως επιχειρηματικό δίκτυο. Η ιδέα της συνεργασίας με το Επιμελητήριο είναι να διευρύνει αυτό το δίκτυο προς την κατεύθυνση της μεγαλύτερης ναυτιλίας στον κόσμο, της ελληνικής. Και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε αναπτύσσοντας τις διασυνδέσεις μεταξύ των εταιρειών των δύο χωρών.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για το γαλλικό εμπορικό ναυτικό τα επόμενα χρόνια;
Ως γάλλος εφοπλιστής σε μια οικογενειακή εταιρεία 170 ετών θέλω όχι μόνο η εταιρεία μου, αλλά και ολόκληρη η γαλλική εμπορική ναυτιλία να γίνει μεγαλύτερη και ισχυρότερη. Είχα την εμπειρία να είμαι πρόεδρος της Armateurs de France – της γαλλικής ένωσης εφοπλιστών – και επίσης πρόεδρος της ECSA και της BIMCO. Αυτό μου έδωσε μια σαφή εικόνα του τι κάνουμε καλά και το όχι και τι κάνουν οι άλλοι καλύτερα.
Η Γαλλία είναι ένα πολύ μεγάλο θαλάσσιο έθνος, αλλά δεν έχουμε υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας όπως εσείς στην Ελλάδα! Ακόμα κι αν έχουμε μια πολύ μεγάλη ακτογραμμή – τη δεύτερη στον κόσμο – και ορισμένες πολύ μεγάλες εταιρείες μεταξύ των κορυφαίων παγκοσμίως στη ναυτιλία, στη ναυπηγική, στις τράπεζες, στις ασφάλειες, στους μεσίτες, η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν φαίνεται να αποσπά πάντα την προσοχή που της αξίζει.
Ομως, ταυτόχρονα, τα πράγματα φαίνονται να αλλάζουν, καθώς σήμερα στη Γαλλία υπάρχει μια καλύτερη αντίληψη, από τους πολιτικούς και το κοινό, για την πραγματική ανάγκη ύπαρξης ενός ισχυρού στόλου. Εχουμε μικρό στόλο, αλλά πολύ καλό από άποψη ηλικίας, τεχνολογίας και ασφάλειας. Ορισμένες από τις εταιρείες μας συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων παγκοσμίως για παράδειγμα στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων (όπως η CMA-CGM), στα πλοία υποστήριξης για βιομηχανικές υπηρεσίες, για δραστηριότητες ανοικτής θαλάσσης και πόντισης καλωδίων (Louis Dreyfus Armateurs, Bourbon, κ.λπ.). Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είμαι τελικά αρκετά σίγουρος για το μέλλον του γαλλικού εμπορικού ναυτικού. Τελευταίο, αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό, όσον αφορά τους συναδέλφους μας πλοιοκτήτες στην Ευρώπη, αντιμετωπίζουμε όλες τις προκλήσεις που επιβάλλει η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Ποιο είναι το επίπεδο συνεργασίας της Ελληνογαλλικής Ναυτιλιακής Επιτροπής με τον ελληνικό εφοπλισμό;
Ως πρόεδρος και μέλος του ΔΣ τόσο της ECSA όσο και της BIMCO είχα εδώ και πολλά χρόνια την ευκαιρία να είμαι σε σχέση με πολλούς έλληνες εφοπλιστές. Κάποιοι ήταν ήδη φίλοι από τα χρόνια που ασχολούμουν με τις τραπεζικές εργασίες και πολλοί άλλοι έγιναν αργότερα. Μερικές φορές, δεν συμφωνούσαμε απόλυτα σε σημαντικά θέματα, όπως περιβαλλοντικά ζητήματα, αλλά οι σχέσεις μας παρέμεναν πάντα πολύ καλές. Πάντα εξέφραζα τον ειλικρινή μου θαυμασμό για την ελληνική ναυτιλία, το μέγεθός της και τις επιτυχίες της σε όλο τον κόσμο. Και το κάνω ακόμα. Η Ελλάδα είναι το μεγαλύτερο ναυτιλιακό έθνος στον κόσμο, χάρη στο πάθος των πλοιοκτητών σας αλλά και στη ναυτική κουλτούρα και κατανόηση του ρόλου της ναυτιλίας από ολόκληρο τον πληθυσμό και τους πολιτικούς σας. Είμαι περήφανος που λέω ότι επωφελούμαι σήμερα από ένα μεγάλο δίκτυο πραγματικών φίλων στη χώρα σας. Αυτό θα βοηθήσει την αποστολή μου ως επικεφαλής αυτής της Ναυτιλιακής Επιτροπής. Μία από τις φιλοδοξίες μας είναι να αναπτύξουμε δεσμούς μεταξύ επιχειρήσεων και στις δύο χώρες. Πολλά μπορούν να γίνουν επίσης σε επίπεδο τραπεζικών εργασιών, ασφαλιστικών και μηχανικών κατασκευών. Αυτά που πρέπει να γίνουν είναι πολλά αλλά και οι φιλοδοξίες μας είναι μεγάλες. Μία από τις φιλοδοξίες μας είναι να αναπτύξουμε δεσμούς μεταξύ επιχειρήσεων και στις δύο χώρες. Πολλά μπορούν να γίνουν επίσης σε επίπεδο τραπεζικών εργασιών, ασφαλιστικών και μηχανικών κατασκευών. Αυτά που πρέπει να γίνουν είναι πολλά αλλά και οι φιλοδοξίες μας είναι μεγάλες.
Latest News
Η δυσκολία διαδοχής CEO
Τα διοικητικά συμβούλια αναγκάζονται να σκεφτούν να βρουν μελλοντικούς ηγέτες νωρίτερα, καθώς οι μέτοχοι απαιτούν περισσότερες πληροφορίες και επικοινωνία
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Τα Αηδόνια της Σιωπής μέσα από μία… «οικονομική» ματιά
Μια βιβλιοκριτική σε ένα οικονομικό site
Προσλήψεις σχεδιάζουν 1 στις 2 επιχειρήσεις - Οι περιζήτητες ειδικότητες και οι πιο υψηλοί μισθοί
Τι αποκαλύπτει η έρευνα HR Trends της Randstad για το 2024
Προ των πυλών deal 1 δισ. FIFA - Apple - Τι θα αφορά
Η συμφωνία με την Apple θα μπορούσε να ανακοινωθεί εντός του Απριλίου
Στην ολομέλεια της βουλής το νομοσχέδιο ενίσχυσης του οπτικοακουστικού τομέα
Δεκτό και στο σύνολό του έγινε από την πλειοψηφία της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Η τέχνη του Κιθ Χάρινγκ ξεκίνησε από τον δρόμο (όχι από τα μουσεία)
Τρεις δεκαετίες μετά το θάνατό του, τα έργα του εξακολουθούν να βρίσκονται στα πωλητήρια των μουσείων. Αλλά η αντίληψή του για τη δημόσια τέχνη διατηρείται πιο έντονα στο δρόμο.
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
Αυτές είναι οι χώρες που οι πορτοφολάδες κάνουν... πάρτι
Πιο πιθανό είναι να γίνετε στόχος πορτοφολάδων αν κυκλοφορείτε σε μεγάλα πλήθη
Πολιτική, ουσιαστική, όμορφη - Η 60η Biennale στη Βενετία
Από τις 20.04 μέχρι τις 24.11 διαρκεί η 60η Biennale Σύγχρονης Τέχνης στη Βενετία και τα έχει όλα: αυτόχθονες, βία, μετανάστευση, queer κοινότητα...