Ενα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη του μετασχηματισμού της ναυτιλιακής βιομηχανίας έρχεται από τη δημιουργία «πράσινων διαδρόμων» (green corridors), οι οποίοι στοχεύουν να συνδράμουν στην πρωτοπορία της απανθρακοποίησης της μεταφορικής αλυσίδας.
Αποτέλεσμα των προσπαθειών είναι ο μεγαλύτερος πράσινος και ψηφιακός ναυτιλιακός διάδρομος που θα συνδέει την Ασία με την Ευρώπη, προωθώντας μία ναυτιλία χαμηλών ή και μηδενικών εκπομπών ρύπων. Ηδη η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης και η Αρχή του Λιμένα του Ρότερνταμ υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (MoU) και ενεργοποιούν όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επίτευξη του project μέσα σε μία πενταετία.
Βιώσιμα πλοία
Η συμφωνία υπεγράφη στο περιθώριο του World Cities Summit, που διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια και έχει ως στόχο να φέρει κοντά όλα τα εμπλεκόμενα μέρη των εφοδιαστικών αλυσίδων, προκειμένου τα πρώτα, φιλικά, πλήρως βιώσιμα πλοία να πλέουν στην εν λόγω διαδρομή έως το 2027.
Διαβάστε επίσης: Πράσινη ναυτιλία: Από τα ηλεκτρικά πλοία έως την αιολική ενέργεια
Αλλωστε τα δύο μεγάλα λιμάνια, η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ αποτελούν εκ των κορυφαίων κέντρων τροφοδοσίας εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων.
Ο μεγαλύτερος πράσινος διάδρομος δεν θα περιλαμβάνει στην ουσία μόνο την πορεία ανάμεσα στα λιμάνια, αλλά και όλες τις αναγκαίες υποδομές τόσο μέσα στις εμπορικές πύλες, όσο και γύρω από αυτές. Για να γίνει αυτό θα χρησιμοποιηθούν όλες οι αναγκαίες τεχνολογικά υποδομές, ενώ θα δημιουργηθεί το αναγκαίο πλαίσιο λειτουργίας.
Αξίζει να σημειωθεί πως το μνημόνιο συνεργασίας προσβλέπει στη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας και της ασφάλειας και στη διαφανή ροή αγαθών, μέσω της δημιουργίας ενός ψηφιακού εμπορικού διαδρόμου, όπου σχετικά δεδομένα, ηλεκτρονικά αρχεία και διαδικασίες θα μοιράζονται.
Το φιλόδοξο αυτό project στην πραγματικότητα αναμένεται να λειτουργήσει ως ένας «πιλότος» και η γνώση που θα προκύψει θα εφαρμοστεί στο σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας και όσων συνδέονται με αυτή.
Διαβάστε επίσης: Πώς «ξεκλειδώνει» το ηλεκτρικό μέλλον των Containerships
Συμμαχίες
Πέραν των ναυτιλιακών και των λιμενικών αρχών οι όροι της νέας συμφωνίας προβλέπουν τη συγκέντρωση μιας ευρείας συμμαχίας από τον τομέα των logistics, των καυσίμων και άλλων εταιρειών για τις απαραίτητες ενέργειες στις προκλήσεις της εισαγωγής εναλλακτικών καυσίμων και της υποστήριξης του σχεδίου. Όπως επισημαίνεται κάθε εναλλακτικό καύσιμο -όπως το συνθετικό μεθάνιο, το υδρογόνο, η αμμωνία και η μεθανόλη- έχει τις προκλήσεις του σχετικά με το κόστος, τη διαθεσιμότητα, την ασφάλεια και τους περιορισμούς στην εμβέλεια.
Σύμφωνα με φορείς του κλάδου, στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας οδικός χάρτης για μία πραγματική μετάβαση στη χρήση «πράσινης» ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Γι΄ αυτόν τον λόγο, η δημιουργία της ευρασιατικής διαδρομής χαρακτηρίζεται ως μία εκκίνηση για την υιοθέτηση μακροπρόθεσμων λύσεων που θα είναι ζωτικής σημασίας για τον μετασχηματισμό του ναυτιλιακού τομέα.
Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%
Βέβαια, καθώς η απανθρακοποίηση αποτελεί έναν βασικό στόχο για την επόμενη ημέρα, θα πρέπει να γίνει αναφορά στα εμπόδια της δημιουργίας πράσινων διαδρόμων, μία εκ των οποίων είναι η υιοθέτησή τους από έναν περιορισµένο αριθµό πολύ µεγάλων εταιρειών – συµµαχιών, όπως συµβαίνει στην περίπτωση της ναυτιλίας τακτικών γραµµών. Για την ώρα ο τοµέας της bulk/tramp ναυτιλίας, ένας κλάδος που αποτελείται από χιλιάδες εταιρείες παγκοσµίως και βασίζεται στις χρονοναυλώσεις θα πρέπει – εκ των πραγμάτων- να ακολουθήσει ένα διαφορετικό μονοπάτι.
Latest News
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων