Οι βελτιώσεις στην τεχνολογία ηλεκτρικής πρόωσης των πλοίων φαίνεται πως «ξεκλειδώνει» τη δυνατότητα τοποθέτησης μπαταριών σε μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για ταξίδια έως και 2.700 ναυτικά μίλια, σύμφωνα με νέα μελέτη στο Nature Energy Journal που διερευνά τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη από την προώθηση των ηλεκτρικών Containerships.
Τα κύρια ευρήματα από την έκθεση, υποδηλώνουν ότι τα ηλεκτρικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι πιο οικονομικά για ταξίδια έως και 2.700 ναυτικά μίλια (5.000 χλμ), τρεις έως πέντε φορές συγκριτικά με τη χρήση καυσίμων όπως το υδρογόνο και η αμμωνία.
Διαβάστε επίσης: Υβριδικό κότερο από την Cupra
Μείωση 14% των εκπομπών ρύπων για τα αμερικανικά πλοία
Πάνω από το 40% του παγκόσμιου στόλου Containerships θα μπορούσε να «ηλεκτροδοτηθεί» με την τρέχουσα τεχνολογία, υποστηρίζει η μελέτη, επισημαίνοντας επίσης ότι η χρήση μπαταρίας θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 14% για τα πλοία που εδρεύουν στις ΗΠΑ.
Παράλληλα, σύμφωνα με τη μελέτη απαιτείται λιγότερος χώρος στο πλοίο για την τοποθέτηση μπαταριών, σε σχέση με δεξαμενές πράσινων καυσίμων.
Ένας φορτιστής 220 MW θα μπορούσε να φορτίσει ένα πλοίο χωρητικότητας 7.650 teu σε 24 ώρες. Για μεγαλύτερα ταξίδια που απαιτούν μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταριών, οι συγγραφείς της μελέτης που δημοσιεύει το Splash247, προτείνουν ότι η υπεράκτια υποδομή φόρτισης θα μπορούσε να βρίσκεται σε στρατηγικά σημεία, όπως τα Στενά του Ορμούζ, το Κανάλι του Παναμά και στον Πορθμό της Μαλάκκα, όπου τα πλοία βρίσκονται Standby για μέρες περιμένοντας να περάσουν.
Το κόστος
Ο πρωταρχικός περιορισμός για την ισοτιμία κόστους των πλοίων με ηλεκτρική μπαταρία με πλοία που καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις είναι το κόστος της μπαταρίας. Οι τιμές των μπαταριών πρέπει να φτάσουν τα 20 δολ./kWh για ένα ηλεκτρικό πλοίο εμβέλειας 5.400 ναυτικών μιλίων που μπορεί να διασχίσει τον Ατλαντικό ή τον Ειρηνικό Ωκεανό για να είναι οικονομικά αποδοτικό χωρίς επαναφόρτιση. Το κόστος από τις τρέχουσες τεχνολογίες μπαταριών λιθίου και τις αναδυόμενες τεχνολογίες δεν προβλέπεται να μειωθούν σε αυτόν τον βαθμό, δεδομένου του κόστους των υλικών που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις μπαταρίες. Ωστόσο, τεχνολογίες μπαταριών σχεδιασμένες για εφαρμογές αποθήκευσης μεγάλης διάρκειας από υλικά χαμηλού κόστους βρίσκονται υπό ανάπτυξη.
Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%
Σύμφωνα με τη μελέτη, η εξαιρετικά αποδοτική και οικονομική λύση μηδενικών εκπομπών ρύπων για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται να είναι διαθέσιμη σήμερα, πολύ νωρίτερα από ό,τι πίστευαν οι ειδικοί, με πρωτοπόρους όπως η Fleetzero με έδρα τις ΗΠΑ να ετοιμάζονται να προσφέρουν στην παγκόσμια ναυτιλία ένα μέλλον με μπαταρίες.
Πρότζεκ σε εξέλιξη
Ηδη ένα πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 80 μέτρων, το Yara Birkeland, ξεκίνησε δραστηριότητες στη Νορβηγία, ενώ παρόμοια πρότζεκτ ηλεκτρικών σκαφών με μπαταρία βρίσκονται σε εξέλιξη στην Ιαπωνία, την Κίνα, τη Σουηδία και τη Δανία.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση