Οι βελτιώσεις στην τεχνολογία ηλεκτρικής πρόωσης των πλοίων φαίνεται πως «ξεκλειδώνει» τη δυνατότητα τοποθέτησης μπαταριών σε μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για ταξίδια έως και 2.700 ναυτικά μίλια, σύμφωνα με νέα μελέτη στο Nature Energy Journal που διερευνά τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη από την προώθηση των ηλεκτρικών Containerships.

Τα κύρια ευρήματα από την έκθεση, υποδηλώνουν ότι τα ηλεκτρικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι πιο οικονομικά για ταξίδια έως και 2.700 ναυτικά μίλια (5.000 χλμ), τρεις έως πέντε φορές συγκριτικά με τη χρήση καυσίμων όπως το υδρογόνο και η αμμωνία.

Διαβάστε επίσης: Υβριδικό κότερο από την Cupra

Μείωση 14% των εκπομπών ρύπων για τα αμερικανικά πλοία

Πάνω από το 40% του παγκόσμιου στόλου Containerships θα μπορούσε να «ηλεκτροδοτηθεί» με την τρέχουσα τεχνολογία, υποστηρίζει η μελέτη, επισημαίνοντας επίσης ότι η χρήση μπαταρίας  θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 14% για τα πλοία που εδρεύουν στις ΗΠΑ.

Παράλληλα, σύμφωνα με τη μελέτη απαιτείται λιγότερος χώρος στο πλοίο για την τοποθέτηση μπαταριών, σε σχέση με δεξαμενές πράσινων καυσίμων.

Ένας φορτιστής 220 MW θα μπορούσε να φορτίσει ένα πλοίο χωρητικότητας 7.650 teu σε 24 ώρες. Για μεγαλύτερα ταξίδια που απαιτούν μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταριών, οι συγγραφείς της μελέτης που δημοσιεύει το Splash247, προτείνουν ότι η υπεράκτια υποδομή φόρτισης θα μπορούσε να βρίσκεται σε στρατηγικά σημεία, όπως τα Στενά του Ορμούζ, το Κανάλι του Παναμά και στον Πορθμό της Μαλάκκα, όπου τα πλοία βρίσκονται Standby για μέρες περιμένοντας να περάσουν.

Το κόστος

Ο πρωταρχικός περιορισμός για την ισοτιμία κόστους των πλοίων με ηλεκτρική μπαταρία με πλοία που καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις είναι το κόστος της μπαταρίας. Οι τιμές των μπαταριών πρέπει να φτάσουν τα 20 δολ./kWh για ένα ηλεκτρικό πλοίο εμβέλειας 5.400 ναυτικών μιλίων που μπορεί να διασχίσει τον Ατλαντικό ή τον Ειρηνικό Ωκεανό για να είναι οικονομικά αποδοτικό χωρίς επαναφόρτιση. Το κόστος από τις τρέχουσες τεχνολογίες μπαταριών λιθίου και τις αναδυόμενες τεχνολογίες δεν προβλέπεται να μειωθούν σε αυτόν τον βαθμό, δεδομένου του κόστους των υλικών που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις μπαταρίες. Ωστόσο, τεχνολογίες μπαταριών σχεδιασμένες για εφαρμογές αποθήκευσης μεγάλης διάρκειας από υλικά χαμηλού κόστους βρίσκονται υπό ανάπτυξη.

Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%

Σύμφωνα με τη μελέτη, η εξαιρετικά αποδοτική και οικονομική λύση μηδενικών εκπομπών ρύπων για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται να είναι διαθέσιμη σήμερα, πολύ νωρίτερα από ό,τι πίστευαν οι ειδικοί, με πρωτοπόρους όπως η Fleetzero με έδρα τις ΗΠΑ να ετοιμάζονται να προσφέρουν στην παγκόσμια ναυτιλία ένα μέλλον με μπαταρίες.

Πρότζεκ σε εξέλιξη

Ηδη ένα πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 80 μέτρων, το Yara Birkeland, ξεκίνησε δραστηριότητες στη Νορβηγία, ενώ παρόμοια πρότζεκτ ηλεκτρικών σκαφών με μπαταρία βρίσκονται σε εξέλιξη στην Ιαπωνία, την Κίνα, τη Σουηδία και τη Δανία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα