
«Κόφτη» στα τροχαία ατυχήματα με μπόνους μικρότερα τέλη κυκλοφορίας και μειωμένα ασφάλιστρα εξετάζει να βάλει η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της μάστιγας.
Η πρόταση που έχει πέσει στο κυβερνητικό τραπέζι προβλέπει οικονομικά κίνητρα για τους νέους οδηγούς ηλικίας έως 38 ετών με στόχο τη συμμόρφωσή τους στους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την αποφυγή σοβαρών, ακόμα και θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιδέα έχει συζητηθεί από κυβερνητικά στελέχη με εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιρειών και υπάρχουν συζητήσεις για αναπροσαρμογή του πλαισίου σχετικά με τα όρια κάλυψης και τους κινδύνους και για την εφαρμογή διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής για τους νέους οδηγούς. Η υπό εξέταση ιδέα στηρίζεται σε τρεις πυλώνες:
- Πρώτον, μείωση του ασφαλίστρου για νέους με συνεπή οδηγική συμπεριφορά. Η μείωση των ασφαλίστρων θα συνδέεται με επαναπροσδιορισμό των ορίων και των κινδύνων κάλυψης, σε συνδυασμό με άντληση περισσότερων στοιχείων σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά, τα ατυχήματα και άλλα δημογραφικά χαρακτηριστικά.
- Δεύτερον, δημιουργία δεδομένων για τα στοιχεία των οδηγών και σύνδεση με την ΑΑΔΕ.
- Τρίτον, κίνητρα για αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων και περιορισμός εσόδων από τέλη και ανασφάλιστα οχήματα, μέσω διασύνδεσης συστημάτων ΑΑΔΕ και ασφαλιστικών εταιρειών.
Τα αγκάθια και οι ενστάσεις εστιάζονται κυρίως στη δημοσιονομική επίπτωση (είσπραξη εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας), στην προστασία προσωπικών δεδομένων και στην ελεύθερη τιμολόγηση στην ασφαλιστική αγορά, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού. Κομβικό σημείο αποτελεί η σωστή καταγραφή των δεδομένων, καθώς από τη συμμόρφωση των οδηγών θα εξαρτάται το ύψος των ασφαλίστρων και των τελών κυκλοφορίας.

Ερχονται τέλη με τον μήνα
Πάντως, η επανεξέταση από μηδενική βάση του συστήματος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας εντάσσεται στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο ετοιμάζει τώρα τη διάταξη για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.
Το μέτρο αναμένεται να ενεργοποιηθεί πριν από το Πάσχα, ενδεχομένως και πριν από τις εκλογές, και θα δίνει τη δυνατότητα σε πάνω από 120.000 φορολογουμένους που έχουν καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες των οχημάτων τους να τις «πάρουν πίσω» πληρώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο χρονικό διάστημα που θα γίνει η άρση της ακινησίας. Η πληρωμή και επανακυκλοφορία των οχημάτων θα γίνει χωρίς πέναλτι. Δηλαδή οι φορολογούμενοι δεν θα επιβαρυνθούν με προσαυξήσεις επί του ποσού. Οταν η ΑΑΔΕ θα ανοίξει την πλατφόρμα myCar, οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα μπορούν να κάνουν ψηφιακή άρση της ακινησίας του οχήματός τους καταβάλλοντας τα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης.
Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ. Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.


Latest News

Νέα αύξηση 3,7% του δείκτη τιμών στα οικοδομικά υλικά - Ποια σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το κόστος κατασκευής νέων κτηρίων στην Ελλάδα - Πού καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις

Αλληλένδετες η παραγωγικότητα της εργασίας και οι επενδύσεις - Πώς εξελίσσονται στην Ελλάδα
Το εργατικό δυναμικό ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού και ο δείκτης παραγωγικότητας της εργασίας εξακολουθούν να υπολείπονται σε σύγκριση με τις προ κρίσης επιδόσεις τους, σύμφωνα με την Alpha Bank

Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων γραμματίων 500 εκατ. ευρω στις 29 Απριλίου
Το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να προμηθευτούν τους εν λόγω τίτλους μέσω δημόσιας εγγραφής

Σε πτώση το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το δ' τρίμηνο του 2024 - «Τρώνε» από τα έτοιμα
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν -4,1% κατά το 4ο τρίμηνο του 2024

Στα premium προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές - Τι δείχνει έρευνα της NielsenIQ
Μια ανάλυση 162 κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων από την NielsenIQ ανέδειξε τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων

Έρχονται μέτρα στήριξης και για τη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Καλεσμένος στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μίλησε για τα μέτρα οικονομικής στήριξης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός μετά την ανακοίνωση του πρωτογενούς πλεονάσματος

Εύσημα Γκεοργκίεβα σε Ελλάδα - «Από τις καλύτερες επιδόσεις ανάπτυξης στην Ε.Ε.»
Πιερρακάκης: Ατενίζουμε το μέλλον πιο αισιόδοξα - Τι είπε η διευθύντρια του ΔΝΤ μετά τη συνάντησή της με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Νέο τοπίο στα αποταμιευτικά προϊόντα - Πώς η ΕΚΤ αλλάζει τον χάρτη
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει μειώσει επτά φορές από τον περασμένο Ιούνιο τα επιτόκια

Δημογραφικό: Το «αγκάθι» στα...σπλάχνα της ελληνικής οικονομίας
Είναι χαρακτηριστικό πως η ηλικιακή ομάδα των 30-44 ετών βαίνει αναλογικά μειούμενη, ενώ αυξάνονται οι εργαζόμενοι άνω των 65 ετών

Προς κατάργηση (;) το τέλος επιτηδεύματος στα Airbnb - Το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις
Πρώτη νίκη του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA) στο ΣτΕ για τα Airbnb