Οι μετεωρολόγοι κατέληξαν τελικά για την ημερομηνία που η Αττική θα δει τις πρώτες νιφάδες χιονιού και σε χαμηλά υψόμετρα, ενώ τα βόρεια προάστια (Διόνυσος, Άγιος Στέφανος, Κρυονέρι και άλλες περιοχές) θα αντιμετωπίσουν μάλλον προβλήματα στις μετακινήσεις.
Παράλληλα, δεν θα είναι λίγοι εκείνοι που θα θελήσουν να επισκεφτούν την Πάρνηθα την Κυριακή, όμως θα πρέπει να έχουν οπωσδήποτε μαζί τους αντιολισθητικές αλυσίδες. Σε αντίθετη περίπτωση, προβλέπεται πρόστιμο 80 ευρώ.
Υποχρεωτικές αλυσίδες χιονιού: Τι λέει το ΦΕΚ για το πρόστιμο
Σύμφωνα με το ΦΕΚ που εκδόθηκε:
- Το πρόστιμο είναι 80 ευρώ
- Αν το όχημα δεν είναι εφοδιασμένο με τις ζώνες ασφαλείας που προβλέπονται το πρόστιμο είναι 200 ευρώ
Πώς βάζω αλυσίδες χιονιού – Οδηγίες
Αρχικά πρέπει να παρκάρετε κάπου με ασφάλεια. Οι αλυσίδες χιονιού τοποθετούνται πάντοτε στους κινητήριους τροχούς, δηλαδή μπροστά αν είναι προσθιοκίνητο και πίσω αν είναι πισωκίνητο.
Δείτε το βίντεο:
Χιονοαλυσίδες vs Χιονοκουβέρτες
Όταν πρόκειται να αγοράσουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό γι΄ αυτήν την περίπτωση, συνήθως προκύπτει το ερώτημα: «Να αγοράσω αλυσίδες χιονιού ή κουβέρτες χιονιού». Ας δούμε τα θετικά και τα όποια αρνητικά κάθε επιλογής.
Αλυσίδες χιονιού
Είναι αυτές που έχουμε ως τυπική εικόνα σε περίπτωση που χρειαστεί να κινηθούμε σε χιονισμένο ή και παγωμένο οδόστρωμα. Τα βασικά πλεονέκτημά τους αφορούν στο ότι:
- είναι πιο ανθεκτικές στον χρόνο και στη χρήση τους και επιτρέπουν στο όχημα να κινηθεί σε δρόμο όπου το χιόνι έχει μεγαλύτερο ύψος.
προσφέρουν καλό επίπεδο πρόσφυσης. - είναι σχετικά φτηνές στην αγορά τους.
- διατίθενται σε μεγάλο εύρος διαστάσεων για ελαστικά.
- η πρόσφυση που παρέχουν επιτρέπει στον οδηγό να έχει καλύτερη αίσθηση και έλεγχο του αυτοκινήτου και στο φρενάρισμα και να ακινητοποιείται αυτό σε μικρότερη απόσταση.
ταιριάζουν σε όλους τους τύπους αυτοκινήτων, τόσο στα επιβατικά και στα επαγγελματικά όσο και στα βαριά φορτηγά και οχήματα ειδικών χρήσεων.
Στα αρνητικά των χιονοαλυσίδων περιλαμβάνονται:
- εάν δεν έχουν αποθηκευτεί σωστά στη θήκη τους μπλέκονται μεταξύ τους.
- η τοποθέτησή τους είναι πιο δύσκολη και απαιτείται περισσότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί.
- εάν δεν τοποθετηθούν σωστά και δεν είναι κατάλληλα τεντωμένες πιθανόν να προκαλέσουν ζημιά στους θόλους των τροχών ή και στην πλήμνη.
- εάν σπάσουν κατά την κίνηση του οχήματος, υπάρχει η περίπτωση να προκληθεί ζημιά στο αυτοκίνητο η οποία μπορεί να έχει αποτέλεσμα την ακινητοποίησή του, στη χειρότερη περίπτωση.
- εάν δεν τις αφαιρέσουμε όταν το χιόνι είναι λίγο ή όταν βρεθούμε πάλι σε καθαρή άσφαλτο -επειδή βιαζόμαστε ή βαριόμαστε-, οι κραδασμοί που δημιουργούνται κατά την περιστροφή τους προκαλούν φθορά, τόσο σε αυτές και στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου μας όσο και στο κατάστρωμα.
Χιονοκουβέρτες
Εκτός από τις χιονοαλυσίδες, τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να διατίθενται και οι λεγόμενες κουβέρτες χιονιού. Είναι μια εναλλακτική «πρόταση» η οποία έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών. Τα θετικά των χιονοκουβερτών έγκεινται στα εξής:
- είναι πιο ελαφριές και καταλαμβάνουν μικρότερο χώρο στο πορτμπαγκάζ.
- είναι σχετικά φθηνές (ή ακόμα και φτηνότερες συγκριτικά με τις χιονοαλυσίδες) στην αγορά τους.
- είναι πιο εύχρηστες και πιο εύκολο να τοποθετηθούν στους τροχούς, γεγονός που σημαίνει ότι απαιτείται λιγότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, Σε συνθήκες παγωνιάς αυτό είναι καίριας σημασίας.
- δεν προκαλούν ζημιά στο αυτοκίνητο σε περίπτωση που κοπούν κατά την κίνηση, καθώς αποτελούνται από μαλακό και εύκαμπτο πολυεστερικό υλικό.
- το μικρό ύψος τους τις κάνει πιο κατάλληλες για αυτοκίνητα που έχουν ελαστικά χαμηλού προφίλ ή/και το ύψος τού θόλου είναι μικρό.
- καλύπτουν το πέλμα τού ελαστικού στο σύνολό του κάτι που προσφέρει καλό επίπεδο πρόσφυσης στο χιονισμένο έδαφος. Όπως έχει αποδειχτεί, το σύστημα ABS λειτουργεί αποτελεσματικότερα σε τέτοιες συνθήκες απ’ ό,τι με χιονοαλυσίδες.
- οι περισσότεροι κατασκευαστές χιονοκουβερτών προτείνουν να πλένονται αυτές μετά τη χρήση τους, πάντα με τον συνιστώμενο τρόπο. Έτσι, παραμένουν καθαρές και αυξάνεται το χρονικό διάστημα αποτελεσματικής χρήσης τους.
Στα αρνητικά των κουβερτών χιονιού περιλαμβάνονται:
- γενικά, προσφέρουν μικρότερη πρόσφυση σε χιονισμένη επιφάνεια από τις χιονοαλυσίδες, σε μια ολοκληρωμένη σύγκριση μεταξύ τους.
- επειδή είναι κατασκευασμένες από ελαστικό υλικό, η διάρκεια «ζωής» τους είναι μικρότερη συγκριτικά με ό,τι ισχύει για τις αλυσίδες χιονιού.
- η συνιστώμενη ταχύτητα κίνησης του οχήματος είναι μικρότερη, συγκριτικά, αφενός για να είναι πιο αποτελεσματικές και αφετέρου για να μην φθείρονται πιο γρήγορα.
- έχουν ελάχιστη χρησιμότητα εάν συναντήσουμε πάγο στον δρόμο. Σε μια τέτοια κατάσταση η χιονοαλυσίδες αποδεικνύονται καλύτερες.
- δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικές στα μεγάλα, άρα και πιο βαριά αυτοκίνητα, όπως ένα SUV ή ένα pickup.
Σε κάθε περίπτωση, όποια από τις δύο λύσεις προτιμήσει κάποιος, είναι βασικό να έχει κάνει από πριν μερικές δοκιμές να τις τοποθετήσει με ηρεμία και σε καλές καιρικές συνθήκες. Έτσι, θα μάθει τον πιο εύκολο και γρήγορο τρόπο, θα διαπιστώσει τα λάθη του κατά τη διαδικασία και θα γνωρίζει ακριβώς τι πρέπει να πράξει όταν βρεθεί στην ανάγκη να τις βάλει στους τροχούς.
Latest News
Γιατί κατέρρευσε η γέφυρα της Βαλτιμόρης - Τι εξηγεί Έλληνας καθηγητής
Πολλά είναι τα ερωτήματα για την πρόσκρουση του πλοίου που οδήγησε στην κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης
Skopelos: Among the Top 9 “Hidden Gem” Mediterranean Islands for German Travelers
In 2023, Skopelos experienced a record-breaking year with a total of 169,216 arrivals, marking an increase of approximately 17% compared to the previous year.
Μόλις 16.515 ομογενείς θα ψηφίσουν με επιστολική
Από τους 39.739 εγγεγραμμένους το 58,4% είναι Ελληνες εντός επικράτειας αποδεικνύοντας την ελάχιστη συμμετοχή των αποδήμων στη διαδικασία
Οι ΗΠΑ κατέστρεψαν 4 drones των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης εξαπέλυσαν επίθεση με drones κατά αμερικανικού πολεμικού πλοίου στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία, σύμφωνα με τις ΗΠΑ, αποκρούστηκε.
Βαλτιμόρη: Παρελθόν προβλημάτων είχε το πλοίο που γκρέμισε τη γέφυρα
Σε βίντεο καταγράφηκε ότι όλα σχεδόν τα φώτα του πλοίου έσβησαν λίγο πριν την πρόσκρουση
Κώστας Αχ. Καραμανλής: Δεν θα κρυφτώ πίσω από καμία βουλευτική ασυλία
«Κατηγορείτε κι εμένα για συγκάλυψη, ενώ παραιτήθηκα αμέσως. Ανέλαβα την πολιτική ευθύνη που είναι εξ ορισμού αντικειμενική», είπε ο πρώην υπουργός Μεταφορών
Παραιτήθηκε ο πρόεδρος του Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων
Τι αναφέρουν πηγές του υπουργείου Μεταφορών
Η Reliance και η Disney συνεργάζονται για να «συντρίψουν» το Netflix και το Prime Video στην Ινδία
Στόχος η απόλυτη κυριαρχία στην αγορά της χώρας του ενός 1,5 δισεκατομμυρίου κατοίκων
«Η επιχειρούσα κοινωνία» - Το νέο βιβλίο των Αθ.Χ.Παπανδρόπουλου και Κ.Χ.Χρηστίδη
Το νέο βιβλίο του αρθρογράφου του ΟΤ Αθ.Χ.Παπανδρόπουλου που συνέγραψε με τον Κ.Χ.Χρηστίδη
Η ΚΕΔΕ παρουσίασε την πρότασή της για τη διαχείριση των υδάτων
Η πρόταση στηρίζεται σε μελέτη που εκπονήθηκε από επιστημονική ομάδα με συμμετοχή και της ΚΕΔΕ