Η A.P. Moller-Maersk A/S κατέθεσε αγωγή κατά της Evergreen Marine Corp. για το μπλοκάρισμα του καναλιού του Σουέζ το 2021, που ανάγκασε τις ναυτιλιακές εταιρείες να καθυστερήσουν ή να εκτρέψουν τα πλοία, σύμφωνα με το ShippingWatch, επικαλούμενη δικαστικά έγγραφα και τη δανέζικη εταιρεία, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Η Maersk ζητά 300 εκατομμύρια κορώνες (43 εκατομμύρια δολάρια) στο Ναυτικό και Εμπορικό Δικαστήριο της Δανίας για ζημιές που προκλήθηκαν από το συμβάν, ανέφεραν τα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης. Η Evergreen αρνείται ότι έχει ευθύνη για τυχόν ζημιές στη Maersk, ανέφερε η ShippingWatch επικαλούμενη την εταιρεία.

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Διεθνής πρωτοβουλία για αλλαγές στον δείκτη έντασης άνθρακα – Τι προτείνει

Το χρονικό του τρόμου

Πριν από περίπου δύο χρόνια, στις 23 Μαρτίου 2021, το πλοίο εμπορευματοκιβωτίων Ever Given προσάραξε στην Διώρυγα του Σουέζ λόγω ισχυρών ανέμων, κάτι που είχε σαν συνέπεια να κλείσει πλήρως και να μην επιτρέπεται η διέλευση άλλων πλοίων. Ο αποκλεισμός διήρκεσε έξι ημέρες.

Η Διώρυγα του Σουέζ, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εμπορικές οδούς στον κόσμο, με αποτέλεσμα το κλείσιμό της να προκαλέσει αναστάτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα και να προκαλέσει πονοκεφάλους στην παγκόσμια οικονομία.

Συνολικά, τουλάχιστον 369 πλοία περίμεναν στην σειρά για να διαπλεύσουν το κανάλι. Οι υπολογισμοί κάνουν λόγο για ζημιά 9.6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ. Μετά από σχεδόν μια εβδομάδα, στις 29 Μαρτίου 2021, το Ever Given αποκολλήθηκε και μετακινήθηκε κατά μεγάλο ποσοστό με αποτέλεσμα να δοθεί ένα τέλος στο ναυτικό κυκλοφοριακό χάος και να ξεκινήσει ξανά η ομαλή διέλευση των πλοίων από την Διώρυγα του Σουέζ. Το πλοίο παρέμεινε στην Αίγυπτο για περισσότερο από τρεις μήνες, μέχρι οι τοπικές αρχές να δώσουν το πράσινο φως για την «απελευθέρωσή» του.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά