Η A.P. Moller-Maersk A/S κατέθεσε αγωγή κατά της Evergreen Marine Corp. για το μπλοκάρισμα του καναλιού του Σουέζ το 2021, που ανάγκασε τις ναυτιλιακές εταιρείες να καθυστερήσουν ή να εκτρέψουν τα πλοία, σύμφωνα με το ShippingWatch, επικαλούμενη δικαστικά έγγραφα και τη δανέζικη εταιρεία, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Η Maersk ζητά 300 εκατομμύρια κορώνες (43 εκατομμύρια δολάρια) στο Ναυτικό και Εμπορικό Δικαστήριο της Δανίας για ζημιές που προκλήθηκαν από το συμβάν, ανέφεραν τα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης. Η Evergreen αρνείται ότι έχει ευθύνη για τυχόν ζημιές στη Maersk, ανέφερε η ShippingWatch επικαλούμενη την εταιρεία.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Διεθνής πρωτοβουλία για αλλαγές στον δείκτη έντασης άνθρακα – Τι προτείνει
Το χρονικό του τρόμου
Πριν από περίπου δύο χρόνια, στις 23 Μαρτίου 2021, το πλοίο εμπορευματοκιβωτίων Ever Given προσάραξε στην Διώρυγα του Σουέζ λόγω ισχυρών ανέμων, κάτι που είχε σαν συνέπεια να κλείσει πλήρως και να μην επιτρέπεται η διέλευση άλλων πλοίων. Ο αποκλεισμός διήρκεσε έξι ημέρες.
Η Διώρυγα του Σουέζ, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εμπορικές οδούς στον κόσμο, με αποτέλεσμα το κλείσιμό της να προκαλέσει αναστάτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα και να προκαλέσει πονοκεφάλους στην παγκόσμια οικονομία.
Συνολικά, τουλάχιστον 369 πλοία περίμεναν στην σειρά για να διαπλεύσουν το κανάλι. Οι υπολογισμοί κάνουν λόγο για ζημιά 9.6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ. Μετά από σχεδόν μια εβδομάδα, στις 29 Μαρτίου 2021, το Ever Given αποκολλήθηκε και μετακινήθηκε κατά μεγάλο ποσοστό με αποτέλεσμα να δοθεί ένα τέλος στο ναυτικό κυκλοφοριακό χάος και να ξεκινήσει ξανά η ομαλή διέλευση των πλοίων από την Διώρυγα του Σουέζ. Το πλοίο παρέμεινε στην Αίγυπτο για περισσότερο από τρεις μήνες, μέχρι οι τοπικές αρχές να δώσουν το πράσινο φως για την «απελευθέρωσή» του.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση