Ο σύνθετος δείκτης Word Composite Index του οίκου Drewry που μετρά τον μέσο ημερήσιο ναύλο στα containers 40 ποδιών (feu) μειώθηκε κατά 2% αυτή την εβδομάδα και έχει υποχωρήσει κατά 80% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.
Ο δείκτης βρίσκεται στα 1.859 δολ. ανά εμπορευματοκιβωτίο 40 ποδιών και είναι τώρα 82% κάτω από την κορυφή των 10.377 δολ. που πέτυχε τον Σεπτέμβριο του 2021 και 31% χαμηλότερος από τον μέσο όρο της τελευταίας δεκαετίας που είναι 2.691 δολ. Ωστόσο παραμένει 31% υψηλότερος από τον μέσο δείκτη του 2019 ενώ από την αρχή του 2023 μέχρι τώρα είναι στα 2.015 δολ. ανά feu, 676 δολ. χαμηλότερος από τον μέσο όρο της δεκαετίας.
Πώς αλλάζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τα mega containerships
Η υπερπροσφορά containerships «τρομάζει» την αγορά
Την ίδια ώρα, μια άνευ προηγουμένου «πλημμύρα» νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα χρόνια αναμένεται να βάλει σε «φουρτούνες» την αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο ρυθμός των παραδόσεων νέων containerships αυξάνεται σε μεγάλο βαθμό και οι εταιρείες περιμένουν μεγαλύτερη αύξηση το δεύτερο τρίμηνο έτους, κάτι που θα συνεχιστεί μέχρι και το 2025.
«Το κολοσσιαίο βιβλίο παραγγελιών χαρακτηρίζεται ως δαμόκλειος σπάθη που επικρέμεται πάνω από την αγορά, με μια σειρά παραδόσεων νέων πλοίων να πυροδοτεί την επιστροφή της πλεονάζουσας χωρητικότητας», προειδοποίησε η Alphaliner. Όπως ανέφερε ο αναλυτής, Stefan Verberckmoes, «αυτό το κύμα νεότευκτων έρχεται σε μια εποχή συρρίκνωσης της ζήτησης».
Η Maritime Strategies International (MSI) εκτιμά ότι οι παραδόσεις θα ανέλθουν συνολικά σε 717.900 TEU’s το δεύτερο τρίμηνο του 2023, αυξημένες κατά 62% σε σχέση με το τρέχον τρίμηνο, ενώ θα φτάσουν στα 764.800 TEU το γ’ τρίμηνο του 2023.
Στις αρχές του μήνα, το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ήταν 7,69 εκατομμύρια TEU’s, κάτι λιγότερο από το 30% της χωρητικότητας του υφιστάμενου στόλου, σύμφωνα με την Alphaliner. Από τις συνολικές παραγγελίες, 2,48 εκατομμύρια TEU’s (32%) ορίστηκαν για παράδοση φέτος, 2,95 εκατομμύρια TEU (38%) το επόμενο έτος και 2,26 εκατομμύρια TEU (30%) το 2025.
Στην έκθεσή της, η Alphaliner ανέλυσε τις παραδόσεις νέων πλοίων που θα αναπτυχθούν στις κύριες συναλλαγές από τους 11 κορυφαίους liners. Αυτοί οι αριθμοί είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για τις ΗΠΑ και την Ευρώπη που εξυπηρετούνται από πλοία που ανήκουν στους κολοσσούς της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση