
Λιγότερο πρόθυμοι από τους ομολόγους τους στις ΗΠΑ, να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για να αγοράσουν μια σειρά από αγαθά,, εμφανίζονται οι καταναλωτές στην Ευρώπη, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, αναλυτές και οικονομολόγους.
Όπως γράφουν οι Financial Times, τα στοιχεία από εταιρείες όπως η Unilever και η Procter & Gamble έδειξαν ότι οι όγκοι πωλήσεων στην Ευρώπη το περασμένο τρίμηνο ήταν χαμηλότεροι από ό,τι στις ΗΠΑ. Οι κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών ανέβασαν τιμές σε όλο τον κόσμο για να προσπαθήσουν να αντισταθμίσουν τις ιστορικές αυξήσεις στο κόστος των πρώτων υλών. Τόσο η Unilever όσο και η P&G αύξησαν τις τιμές κατά μέσο όρο περίπου 10% το περασμένο τρίμηνο.
Ποια μέτρα έλαβαν οι κυβερνήσεις παγκοσμίως για την ανακούφιση από τον πληθωρισμό
Η ευαισθησία των αγοραστών στις αλλαγές των τιμών — γνωστή ως ελαστικότητα — ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με το προϊόν και την τοπική αγορά, και δεν έχουν αναφέρει όλες οι εταιρείες χαμηλότερους όγκους στην Ευρώπη.
Ιδιωτική ετικέτα
Ωστόσο, τα πιο αδύναμα οικονομικά των νοικοκυριών στην Ευρώπη είχαν καταστήσει γενικά πιο δύσκολες τις ανατιμήσεις χωρίς να θυσιαστεί ο όγκος, είπαν αρκετά στελέχη στους FT. Οι καταναλωτές έτειναν επίσης να είναι πιο πρόθυμοι να στραφούν σε φθηνότερες εναλλακτικές μάρκες σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη, όπου η αγορά «ιδιωτικής ετικέτας» είναι πιο ανεπτυγμένη από ό,τι στις ΗΠΑ.
ΔΝΤ: Η «μάχη» της Ευρώπης με τον πληθωρισμό για την ανάπτυξη
«Βλέπουμε υψηλότερες ελαστικότητες τιμών στην Ευρώπη», δήλωσε ο Graeme Pitkethly, οικονομικός διευθυντής της Unilever. Ο όγκος πωλήσεων στη βρετανική εταιρεία παραγωγής παγωτού Magnum και σαπουνιού Dove μειώθηκε κατά 3% στην Ευρώπη, αλλά αυξήθηκε κατά 0,6% στην Αμερική, παρά τις παρόμοιες αυξήσεις τιμών και στις δύο περιοχές.
Ο Pitkethly σημείωσε επίσης την επικράτηση εκπτωτικών αλυσίδων στην Ευρώπη, όπως το Aldi και το Lidl και πρόσθεσε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας «εισβάλλουν» σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων στην ήπειρο, ιδιαίτερα τα παγωτά.
Ο Andre Schulten, οικονομικός διευθυντής της Procter & Gamble, δήλωσε ότι «οι πληθωριστικές πιέσεις στην Ευρώπη επιβάρυνε περισσότερο την κατανάλωση» κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Πιο απότομες αυξήσεις
Τα μακροοικονομικά στοιχεία δείχνουν ότι τα νοικοκυριά στην Ευρώπη αντιμετώπισαν πιο απότομες αυξήσεις τιμών από ό,τι στις ΗΠΑ το περασμένο έτος. Ο συνολικός πληθωρισμός στην Ευρωζώνη κορυφώθηκε στο 10,6% τον Οκτώβριο και τον περασμένο μήνα παρέμεινε επίμονα υψηλός, στο 6,9%. Αντίθετα, ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ ξεπέρασε το 9,1% τον περασμένο Ιούνιο και τώρα έχει υποχωρήσει στο 5%.
«Η Ευρώπη συνεχίζει να είναι ένα περιβάλλον υψηλής πίεσης», πρόσθεσε ο Schulten, ο οποίος είπε επίσης ότι οι ευρωπαίοι καταναλωτές «αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας».
Λιγότερα προϊόντα
Η P&G, της οποίας το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει ξυράφια Gillette και σαμπουάν Head & Shoulders, είπε ότι οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν κατά 7% στις κύριες αγορές της στη δυτική Ευρώπη, ενώ ήταν σε «μέτρια» θετική επικράτεια στις ΗΠΑ.
Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις βιολογικών προϊόντων της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 8% σε αυτές τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης και 6% στις ΗΠΑ. Ο Schulten είπε ότι οι «καταναλωτικές αγορές της P&G παρέμειναν σχετικά ανθεκτικές» παγκοσμίως.
Ο Martin Deboo, αναλυτής καταναλωτικών αγαθών στο Jefferies, είπε ότι οι λιανοπωλητές στην Ευρώπη θα μπορούσαν επίσης να ασκήσουν «περισσότερη διαπραγματευτική πίεση» στις εταιρείες καταναλωτικών αγαθών από ό,τι στις ΗΠΑ.
Ανέφερε τη διαπραγματευτική δύναμη των σούπερ μάρκετ όπως η Tesco και η J Sainsbury στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Ahold Delhaize στην Ολλανδία και η Carrefour στη Γαλλία.
Η Bruna Skarica, οικονομολόγος της Morgan Stanley, δήλωσε: «Ήταν ευκολότερο για τις εταιρείες να περάσουν μέσω των αυξήσεων των τιμών στους καταναλωτές στις ΗΠΑ», όπου η ζήτηση είναι ισχυρότερη.


Latest News

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια