
Αντιμέτωποι με σοβαρή συμφόρηση στα ναυπηγεία βρίσκονται εκατοντάδες πλοιοκτήτες που έχουν κλείσει παραγγελίες νεότευκτων πλοίων και επιθυμούν άμεση παράδοση από εγκαταστάσεις στην Ασία, μια κατάσταση που αναμένεται να επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες.
Οι αναλύσεις δείχνουν ότι οι διαθέσιμες θέσεις παράδοσης έχουν σχεδόν στερέψει για το 2025 και εξαφανίζονται γρήγορα και για το 2026. Η Maersk Broker αναφέρει ότι δεν υπάρχουν πλέον διαθέσιμες θέσεις νέας κατασκευής στα ναυπηγεία για το 2025 και το μεγαλύτερο μέρος των αρχών του 2026. «Συνεπώς, δεν βλέπουμε τα ναυπηγεία να είναι πολύ ευέλικτα ως προς την τιμή ή τους όρους πληρωμής βραχυπρόθεσμα έως μεσοπρόθεσμα», ανέφερε ο ναυλομεσιτικός οίκος σε πρόσφατη έκθεση.
Ρεκόρ παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και LNG, που οδήγησαν την έκρηξη των παραγγελιών των τελευταίων δύο ετών, ελάχιστα εμπόδισαν την αυξημένη τάση. Το Splash έφερε ως παράδειγμα την ταϊβανέζικη ναυτιλιακή Evergreen που εξέδωσε διαγωνισμό για 21 containerships μεθανόλης – διπλού καυσίμου χωρητικότητας 16.000 teu.
Οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων και ξηρού φορτίου χύδην που επιθυμούν να παραγγείλουν αντιμετωπίζουν μεγάλες αναμονές και υψηλές τιμές, εν μέσω μιας εποχής όπου η ικανότητα των ναυπηγείων έχει μειωθεί δραματικά, 15 χρόνια μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση.

Να αυξηθεί η χωρητικότητα
Ο Μαρκ Γουίλιαμς, ο οποίος ηγείται της εταιρείας συμβούλων Shipping Strategy του Ηνωμένου Βασιλείου, προέτρεψε τα ναυπηγεία να αυξήσουν μαζικά τη χωρητικότητα για να εξασφαλίσουν ότι η ναυτιλία εκπληρώνει τους πράσινους στόχους, όπως ορίζει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).
«Εάν ο παγκόσμιος στόλος πρόκειται να ανταποκριθεί στις φιλοδοξίες του ΙΜΟ για τις εκπομπές ρύπων για το 2050, τότε όλα τα πλοία χρειάζονται αντικατάσταση», δήλωσε ο Γουίλιαμς σε πρόσφατο άρθρο που εξετάζει την παγκόσμια χωρητικότητα των ναυπηγείων. Περισσότερα από 3.500 πλοία ετησίως πρέπει να ναυπηγούνται ή να αλλάζουν μέσο πρόωσης, κάθε χρόνο, μέχρι το 2050, σύμφωνα με ανάλυση της Shipping Strategy. Στο αποκορύφωμά της το 2010, η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ήταν σε θέση να καθελκύζει 2.700 πλοία ετησίως.
«Η ικανότητα ναυπηγικής θα πρέπει να επανέλθει μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας», είπε ο Γουίλιαμς, συνεχίζοντας να προβλέπει μια άνθηση σε νέα πλοία που θα μπορούσε να διαρκέσει για δεκαετίες.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες