Ανοδο στις παραγγελίες νεότευκτων Panamax κατέγραψαν το πρώτο τετράμηνο του 2023 στοιχεία της VesselsValue. Όπως επισημαίνεται φέτος έχουν γίνει 61 παραγγελίες, σε σύγκριση με μόλις 13 για την ίδια περίοδο το 2022, μία αύξηση περίπου 369%.
Οι περισσότερες από αυτές τις παραγγελίες έχουν γίνει από τον Μάρτιο και μετά, συμπίπτοντας με την άνοδο των ναύλων στην spot αγορά καθώς η εμπιστοσύνη σε αυτόν τον τομέα αρχίζει να αυξάνεται. Αφού υποχώρησαν σε χαμηλό δυόμισι ετών περίπου στα 5.900 δολ./ημέρα τον Φεβρουάριο, οι ναύλοι έχουν υπερδιπλασιαστεί, φτάνοντας περίπου τα 13.600 δολ./ημέρα, μία αύξηση περίπου 131%.
«Χαμόγελα» για τους ναύλους σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια
Στην τρίτη θέση η Ελλάδα
Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των παραγγελιών έχει γίνει από κινεζικές εταιρείες, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 71% του orderbook. Ο Καναδάς κατατάσσεται δεύτερος με περίπου 13% των παραγγελιών και η Ελλάδα στην τρίτη θέση με περίπου 7%. Η Δανία, η Ιαπωνία και άγνωστοι αγοραστές αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο ποσοστό με μερίδιο περίπου 3% έκαστος. Το 87% των νέων πλοίων κατασκευάζονται στην Κίνα και το υπόλοιπο 13% έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
Ως αποτέλεσμα της υψηλότερης ζήτησης για νεότευκτα bulk carriers, οι αξίες bulkers χωρητικότητας 82.000 dwt καταγράφουν άνοδο 6,7% από τις αρχές του έτους, στα 36,38 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τα δεδομένα της VesselsValue. Η αισιοδοξία για την αγορά πηγάζει κυρίως από την Κίνα και τις προσπάθειές της να επιστρέψει στην οικονομική ανάκαμψη, δίνοντας ώθηση στα ξηρά φορτία.
Αξίζει να σημειωθεί πως υπήρξε επίσης αυξημένη ζήτηση για νεότευκτα οχήματα μεταφοράς ξυλοπολτού Panamax, τα οποία επιτυγχάνουν μεγάλα ναύλα λόγω του ειδικού σχεδιασμού τους
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda