Για ένα νέο, «ριζικά τροποποιημένο επιχειρηματικό περιβάλλον» κάνει λόγο η Maersk μετά την υποχώρηση των κερδών της. Ο Δανέζικος όμιλος ναυτιλίας και logistics – ο δεύτερος μεγαλύτερος στη μεταφορά containers παγκοσμίως – ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών το πρώτο τρίμηνο, αλλά προειδοποίησε ότι τα κέρδη για το υπόλοιπο του έτους θα είναι ασθενέστερα, παρά τις εκτιμήσεις για ανάκαμψη της ζήτησης το δεύτερο εξάμηνο.

«Πετύχαμε σταθερές οικονομικές επιδόσεις σε μια δύσκολη αγορά με χαμηλότερη ζήτηση λόγω των μικρότερων αποθεμάτων. Η ορατότητα παραμένει χαμηλή για το υπόλοιπο του έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Vincent Clerc.

Από την μεταπανδημική «έκρηξη» στη διόρθωση

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων γνώρισε εξαιρετική άνθηση μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας Covid-19 το 2020, με τον κλάδο να καταγράφει μεγαλύτερα έσοδα μέσα σε τρία χρόνια από ό,τι τις προηγούμενες έξι δεκαετίες.

Τώρα όμως εταιρείες όπως η Maersk και η ηγέτιδα της αγοράς Mediterranean Shipping Company (MSC) προετοιμάζονται για ένα δύσκολο 2023, καθώς οι επιχειρήσεις μειώνουν τα αποθέματά τους και οι ναύλοι πέφτουν από τα υψηλά επίπεδα ρεκόρ.

Τα λειτουργικά κέρδη της Maersk μειώθηκαν κατά περισσότερο από τα δύο τρίτα στα 2,3 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά ήταν πάνω από τις προσδοκίες των αναλυτών για 2 δισ. δολάρια. Τα έσοδα μειώθηκαν κατά ένα τέταρτο στα 14,2 δισ. δολάρια.

Οι εκτιμήσεις για το 2023

Η Maersk επέμεινε στις ετήσιες προβλέψεις της για λειτουργικά κέρδη ύψους 2 δισ. έως 5 δισ. δολαρίων, αλλά δήλωσε ότι το πρώτο τρίμηνο ήταν πιθανό να είναι το ισχυρότερο του έτους.

Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία αναμένει ότι η διόρθωση των αποθεμάτων θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου, και έτσι οι όγκοι θα αυξηθούν ξανά το δεύτερο εξάμηνο.

Ο όγκος των βασικών θαλάσσιων δραστηριοτήτων της Maersk μειώθηκε κατά 9,4% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, ενώ οι ναύλοι μειώθηκαν κατά 37%.

Η Maersk δήλωσε ότι αναμένει πως η οικονομική ανάπτυξη θα είναι «συγκρατημένη» και ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων πιθανότατα θα συρρικνωθεί.

«Καθώς προσαρμοζόμαστε σε ένα ριζικά αλλαγμένο επιχειρηματικό περιβάλλον, συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τους πελάτες μας στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της εφοδιαστικής τους αλυσίδας», δήλωσε ο Clerc. «Με ικανοποίηση διαπιστώνουμε ότι οι πελάτες εξακολουθούν να εκτιμούν τις ολοκληρωμένες λύσεις εφοδιαστικής και τη στενή συνεργασία που παρέχουμε».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα