Εμφανίστηκε πέρσι ως διάδοχη τάση της μεγάλης παραίτησης και έκανε… θραύση. Η σιωπηρή παραίτηση, ή απλά το «δεν κάνω περισσότερα από τα εντελώς υποχρεωτικά», κέρδιζε έδαφος όλο και περισσότερο μεταξύ των εργαζομένων.
Νταβός: Είναι ευθύνη των ηγετών των επιχειρήσεων να σταματήσουν τη «σιωπηρή παραίτηση»
Τώρα, οι εργαζόμενοι κάνουν το εντελώς αντίθετο και παραιτούνται… κάνοντας θόρυβο.
Έτσι, «αποδεσμεύονται ενεργά» από τη δουλειά και δεν φοβούνται να το δείξουν. Σε αντίθεση με τους σιωπηρά παραιτούμενους, οι ηχηρά παραιτούμενοι εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους κατά την αποχώρησή τους.
Αυτό προκύπτει από την έρευνα της Gallup για την παγκόσμια αγορά εργασίας για το 2023, σύμφωνα με την οποία «αυτοί οι εργαζόμενοι αναλαμβάνουν ενέργειες που βλάπτουν άμεσα την επιχείρηση, υπονομεύοντας τους στόχους του και εκφράζοντας εναντίωση στα αφεντικά τους», όπως για παράδειγμα, κακολογώντας τον εργοδότη τους στο LinkedIn πριν παραδώσουν την παραίτησή τους.
Επιπλέον, η Gallup εξέτασε δεδομένα από περισσότερους από 122.416 εργαζομένους και διαπίστωσε ότι περίπου το 18% των εργαζομένων παγκοσμίως (περίπου ένας στους πέντε) κάνει ακριβώς αυτό: παραιτείται προκαλώντας θόρυβο.
Οι κίνδυνοι
Και, ενώ η σιωπηρή παραίτηση μπορεί να επηρεάσει μακροπρόθεσμα την κουλτούρα μιας εταιρείας, οι «ηχηρές παραιτήσεις» αποτελούν πολύ πιο άμεσο κίνδυνο.
Όχι μόνο εγκαταλείπουν τη δουλειά τους εκφράζοντας έντονα την αγανάκτησή τους, αλλά συμπαρασύρουν και άλλους συναδέλφους τους πριν αποχωρήσουν.
«Δεν είναι απλώς δυσαρεστημένοι στη δουλειά. Είναι αγανακτισμένοι που οι ανάγκες τους δεν ικανοποιούνται και εκφράζουν τη δυστυχία τους», σημείωσαν οι συντάκτες της έρευνας. «Κάθε μέρα, αυτοί οι εργαζόμενοι δυνητικά υπονομεύουν όσα καταφέρνουν οι αφοσιωμένοι συνάδελφοί τους».
Οι επιπτώσεις μπορεί να είναι βαριές για μια επιχείρηση, καθώς μπορεί να επηρεαστούν αρνητικά τόσο όσοι εργάζονται σε αυτήν, όσο και νέους εργαζόμενους που θα δουν τυχόν σχόλια στο διαδίκτυο.
Η Gallup προειδοποιεί ότι η νέα τάση δεν πρέπει να αγνοηθεί από τους ηγέτες, εκτιμώντας ότι οι παραιτήσεις κοστίζουν στην παγκόσμια οικονομία 8,8 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Γιατί οι εργαζόμενοι «παραιτούνται ηχηρά»
Οι εργαζόμενοι μπορεί να παραιτηθούν ηχηρά για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένου του ότι είναι ακατάλληλοι για το ρόλο τους ή δεν έχουν καλή σχέση με τον προϊστάμενό τους.
«Σε κάποιο σημείο στην πορεία, η εμπιστοσύνη μεταξύ εργαζομένου και εργοδότη κλονίστηκε σοβαρά ή ο εργαζόμενος δεν ανταποκρίνεται σε έναν ρόλο προκαλώντας αλλεπάλληλες κρίσεις», σημειώνει η Gallup.
Οι ευθύνες του εργοδότη
Ωστόσο, η διοίκηση ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό, με το 70% της δέσμευσης της ομάδας να αποδίδεται στον μάνατζερ, σύμφωνα με την έκθεση.
«Η κακή διαχείριση οδηγεί σε χαμένους πελάτες και χαμένα κέρδη, αλλά οδηγεί επίσης σε δυστυχισμένους ανθρώπους», εξήγησε η Gallup ενώ πρόσθεσε ότι «το να έχεις μια δουλειά που μισείς είναι χειρότερο από το να είσαι άνεργος».
Από την έρευνα διαπιστώθηκε ακόμη ότι οι εργαζόμενοι που τα πηγαίνουν καλά είναι εκείνοι που βρίσκουν στη δουλειά τους νόημα, γνωρίζουν γιατί η δουλειά τους έχει σημασία και αισθάνονται συνδεδεμένοι με την ομάδα τους.
Έτσι, οι ηγέτες θα πρέπει να βοηθούν τους εργαζομένους τους να βρουν σκοπό στη δουλειά τους, να αισθάνονται περήφανοι για τη δουλειά που κάνουν και να οικειοποιούνται την απόδοσή τους, συζητώντας τους στόχους και τις προτεραιότητές τους.
Οι εργαζόμενοι αποκάλυψαν επίσης ότι εκτιμούν το να μιλούν ανοιχτά με τον προϊστάμενό τους, να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία για να είναι δημιουργικοί και να γνωρίζουν ότι οι διαδικασίες προαγωγής είναι δίκαιες.
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης