
Αντιμέτωποι με πιο αυστηρή εποπτεία ειδικά για τον τρόπο που παρακολουθούν τους χρήστες στο διαδίκτυο ώστε να τους στοχεύουν πιο αποτελεσματικά με διαφημίσεις βρίσκονται από την Παρασκευή οι τεχνολογικοί κολοσσοί.
Από τις αλλαγές αυτές φαίνεται ότι επηρεάζονται μέχρι τώρα τουλάχιστον 19 τεχνολογικές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων οκτώ πλατφορμών κοινωνικών μέσων δικτύωσης και ειδικά αυτές των Facebook, TikTok, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Pinterest και Snapchat. Υπάρχουν επίσης πέντε διαδικτυακοί όμιλοι αγορών που επηρεάζονται, η Amazon, η Booking.com, η κινεζική Alibaba AliExpress και η γερμανική Zalando.
Επιπλέον καταστήματα αγορών εφαρμογών για κινητές συσκευές Google Play και App Store της Apple υπόκεινται στους νέους κανόνες, όπως και η μηχανή αναζήτησης της Google και η μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft. Επίσης οι Χάρτες της Google και η Wikipedia συμπληρώνουν τη μέχρι στιγμής λίστα της αυστηρότερης εποπτείας. Είναι ενδεικτικό ότι επικαλούμενη τους νέους κανόνες, η Meta Platforms είχε αναστείλει στην ΕΕ την κυκλοφορία του αντιπάλου της στο Twitter, του Threads.
Τι αλλάζει
Οι σαρωτικοί κανόνες αυστηρότερης εποπτείας περιλαμβάνουν την απαγόρευση της στόχευσης διαφημίσεων σε χρήστες με βάση τη θρησκεία, το φύλο ή τις σεξουαλικές προτιμήσεις. Περιλαμβάνουν επίσης μηχανισμούς που αναγκάζουν τις πλατφόρμες να αποκαλύπτουν τα μέτρα που λαμβάνουν για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης ή της προπαγάνδας. Επιπλέον περιλαμβάνουν νέα μέτρα προστασίας για ανηλίκους.
Με τη νομοθεσία που είναι γνωστή ως EU Digital Services Act, πλέον υπάρχουν πλέον απειλές για πρόστιμα πολλών δισ ευρώ για μη συμμόρφωση και απαιτήσεις για μείωση στοχευμένων διαφημίσεων σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών. Ειδικότερα, η λίστα της ΕΕ βασίζεται στο πόσους χρήστες έχει μια πλατφόρμα τεχνολογίας . Όσες τέτοιες εταιρείες έχουν 45 εκατομμύρια (10% του πληθυσμού της ΕΕ) ή περισσότερο θα αντιμετωπίσουν το υψηλότερο επίπεδο ρύθμισης της νομοθεσίας DSA.
Κάνουν αλλαγές οι εταιρείες
Ήδη, εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως η Meta, η Snap και η TikTok έχουν λάβει μέτρα για να προσφέρουν σε εκατομμύρια χρήστες τους την επιλογή να απενεργοποιήσουν κάποιο εξατομικευμένο περιεχόμενο παρακολούθησης της δραστηριότητάς τους, που ήταν βασικό για την επιτυχία των πλατφορμών στην προσέλκυση χρηστών και διαφημιστών.
Αυτές οι εταιρείες μαζί με την Google έχουν ακόμη περιορίσει τις στοχευμένες διαφημίσεις για κάτω των 18 ετών, παρέχοντας παράλληλα στους χρήστες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το γιατί έχουν στοχοποιηθεί από συγκεκριμένες διαφημίσεις, όπως αναφέρουν οι Φαινλανσιαλ Τάιμς.
Η Meta του Facebook αναφέρει ότι ήδη πάνω από 1.000 άτομα εργάζονται επί του παρόντος για τη συμμόρφωση της εταιρείας στη νομοθεσία DSA.
Η TikTok ανακοίνωσε επίσης ότι έχει αναθέσει σε περισσότερους από 1.000 υπαλλήλους της να εργαστούν για τη συμμόρφωση της εταιρείας με τους κανονισμούς DSA.
Οι αντιδράσεις από ομίλους
Ωστόσο, εξακολουθούν να γίνονται προσπάθειες για να μην εφαρμοστούν κάποιοι από αυτούς τους κανόνες. Η Amazon και η γερμανική εταιρεία λιανικής πώλησης στο Διαδίκτυο Zalando έχουν ξεκινήσει νομικές διαδικασίες, υποστηρίζοντας ότι δεν πρέπει να θεωρούνται «πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες» ώστε να υπόκεινται στη νομοθεσία αυτή σύμφωνα με τους ΦΤ.
Η Amazon πιστεύει ότι ο νόμος για αυστηρότερη εποπτεία και λιγότερες διαφημίσεις πρέπει να επικεντρωθεί σε εταιρείες που διανέμουν πληροφορίες και όχι φυσικά προϊόντα και για τις οποίες η διαφήμιση ήταν το κύριο έσοδό τους -και όχι οι λιανικές πωλήσεις. Η Zalando πιστεύει ότι πολύ λίγοι πελάτες επισκέπτονται τους ιστότοπούς της για να επηρεαστούν από τους νέους κανόνες.
Οποιαδήποτε επιχείρηση παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες σε Ευρωπαίους θα πρέπει τελικά να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία DSA. Οι μικρότερες θα αντιμετωπίσουν λιγότερη εποπτεία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες, ωστόσο. Επίσης έχουν άλλους έξι μήνες πριν να πρέπει να συμμορφωθούν.


Latest News

Σχεδόν 4 στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν την κυβερνοασφάλεια βασική πρόκληση - Τι δείχνει έρευνα
Σύμφωνα με τη μελέτη, το ένα τρίτο σχεδόν (31,1%) των επιχειρήσεων βασίζεται κυρίως ή εξ ολοκλήρου σε χειροκίνητες διαδικασίες ή βρίσκεται μόλις στο αρχικό στάδιο ενσωμάτωσης ψηφιακών τεχνολογιών

Καταφύγιο... στην Ινδία αναζητά η Apple - Τι σχεδιάζει για τα iPhone
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την Apple

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων σε Meta και Apple από την ΕΕ
Τα πρόστιμα θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εντάσεις με τον Τραμπ, ο οποίος έχει απειλήσει με δασμούς χώρες που τιμωρούν τις αμερικανικές εταιρείες

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι της AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli
Οι εικόνες αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω εκπαίδευση των μοντέλων AI ή ακόμα και να συμπεριληφθούν σε δημόσια datasets

SAP: Άνοδος 58% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας
Η μετοχή του γίγαντα λογισμικού SAP σημειώνει άνοδο 9,3% μετά την αύξηση των κερδών πρώτου τριμήνου

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων